بخش دیگری از کریدور آزادراهی تهران-مرز بازرگان تکمیل شد
اولویت اول آزادراه تبریز مرند به عنوان بخشی از کریدور آزادراهی شماره ۲ کشور حدفاصل تبریز تا صوفیان به طول ۲۴ کیلومتر به عنوان یکی از پروژههای جهش تولید تکمیل و آماده بهره برداری است.
معاون ساخت و توسعه آزادراه از تکمیل شدن آزادراه تبریز-مرند خبر داد و گفت: اولویت اول آزادراه تبریز-مرند به عنوان بخشی از کریدور آزادراهی شماره ۲ کشور حدفاصل تبریز تا صوفیان به طول ۲۴ کیلومتر به عنوان یکی از پروژههای جهش تولید تکمیل و آماده بهره برداری است.
آزادراه تبریز-مرند؛ کوتاه ترین مسیر اتصال پایتخت به مرز بازرگان فردا به بهره برداری می رسد
به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، محمود ملازینل از تکمیل اولویت اول آزادراه تبریز-مرند به طول ۲۴ کیلومتر خبر داد و گفت: آزادراه تبریز-مرند بخشی از کریدور شماره ۲ آزادراهی کشور از تهران به سمت زنجان، تبریز و مرز بازرگان است که در قالب جاده ابریشم و قسمتی از بزرگراه آسیایی AH۱ امتداد مییابد. حدفاصل تهران تا تبریز در سالهای گذشته احداث و در حال بهرهبرداری است و محدوده تبریز تا مرند به طول ۶۳ کیلومتر در سه بخش اجرایی در حال ساخت است.
وی ادامه داد: بخش اول این آزادراه از تقاطع دیزل آباد شروع میشود که در حال حاضر به صورت ۴ خطه در دست بهرهبرداری است و بهسازی و تعریض باندهای عبوری به ۶ خطه در دست اقدام است.
ملازینل بخش دوم این آزادراه را با توجه به پیشرفت فیزیکی مناسب با قابلیت جذب ترافیک بالا اولویت اول و پروژه جهش تولید اعلام کرد و اظهار داشت: این محدوده به طول ۲۴ کیلومتر تکمیل و آماده بهره برداری است
معاون ساخت و توسعه آزادراهها اظهار امیدواری کرد: عملیات اجرایی بخش سوم این آزادراه نیز در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز در آینده نزدیک آغاز میشود.
وی حجم عملیات خاکی این پروژه را ۴ میلیون و ۱۳۶ هزار متر مکعب دانست و ادامه داد: به منظور ساخت آزادراه تبریز-مرند ۳۶ هزار متر مکعب خاکبرداری، ۴.۱ میلیون متر مکعب خاکریزی صورت گرفته است و در آن ۲۸۰ هزار تن آسفالت، ۸۰ هزار متر مکعب بتن، ۹ هزار قطعه نیوجرسی و ۴۵ هزار کیلوگرم علائم و ارتباطات به کار رفته است.
ملازینل در خصوص ابنیه فنی طرح توضیح داد و گفت: ساخت ۱۲ دستگاه پل بزرگ به طول ۶۰۰ متر، ۱۰۶ دستگاه پل کوچک به طول ۲۸۰ متر، ۵ دستگاه تبادل، ۸ دستگاه پارکینگ و ۲ مجتمع خدمات رفاهی بخشی از اقدامات صورت گرفته در ساخت این آزادراه است.
واقعا جاي تاسف دارد درقرن ۲۱همه درحال پیشرفت ما درزیرساخت ها مانده ایم به چی افتخار مي کنید درده سال ۲۴کیلومتر اون هم کلا غیراستاندارد. این جاده ومدرسه وبیمارستان وغيره گفتن ندارد بمیرید مسوولان. نوگران ۵۰سال پیش ما الان ارباب ما شده اند فقط اعراب راببینید زماني که ايران فرودگاه داشت اونها فرودگاه گاه راندیده بودند. نمي دانم با چه رویی وباچه دستآوردی به صورت مردم نگاه مي کنند.
خواهشا مرند- ایواوغلی- چایپاره- ماکو را که تک بانده است تعریض کنید که خیلی تلفات میدهد.