بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

احداث ۲۶ مجتمع خدماتی رفاهی جاده‌ای در آذربایجان‌غربی

۲۶ مجتمع خدماتی‌رفاهی جاده‌ای در آذربایجان غربی در حال احداث است.

احداث ۲۶ مجتمع خدماتی رفاهی جاده‌ای در آذربایجان‌غربی
تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر ۲۶ مجتمع خدماتی‌رفاهی جاده‌ای در این استان در حال احداث است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، ارسلان شکری اظهار داشت: با هدف توسعه مجتمع‌های خدماتی‌رفاهی در جاده‌های ارتباطی آذربایجان‌غربی تاکنون ۱۰۳ مورد موافقت اصولی صادر شده که ۵۵ مورد آن در حال طی مراحل استعلام است.

وی افزود: هم‌اکنون ۲۲ مجتمع خدماتی رفاهی در استان وجود دارد که در راستای ارایه خدمات به مسافران و رانندگان خودروهای عبوری در حدود سه‌هزار و ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه، مسیر اصلی و فرعی آذربایجان‌غربی فعال است که در صدد افزایش آن در آینده هستیم.

وی اضافه کرد: مجتمع‌های خدماتی رفاهی و تیرپارک‌ها به عنوان یکی از زیرساخت‌های توسعه صنعت حمل و نقل به تناسب نیاز و ظرفیت محورهای مواصلاتی و ترانزیتی ساخته می‌شود تا پاسخگوی نیاز گردشگران و مسافران باشد.

 وی با اشاره به طرح ستاره‌دار کردن مجتمع‌های خدماتی رفاهی جاده‌ای از سال آینده، گفت: این امر در راستای ایجاد رقابت بین مجتمع‌های خدماتی رفاهی و ارائه خدمات بهتر و کیفی‌تر طرح‌ریزی شده است تا مسافران براساس سطح کیفیت، مناسب‌ترین مجتمع خدماتی رفاهی را انتخاب کرده و از خدمات آن استفاده کنند.

شکری افزود: آذربایجان‌غربی با توجه به دارا بودن بیش‌ترین مبادی ورود و خروج به کشور و هم‌مرز بودن با سه کشور و گذر کریدورهای مهم از آن هم‌چنین داشتن نقاط گردشگری متعدد از اهمیت زیادی برای سرمایه‌گذاری در زمینه مجتمع‌های خدماتی و رفاهی برخوردار است.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی یکی از بزرگ‌ترین مجتمع‌های خدماتی رفاهی در محور مهاباد به میاندوآب افزود: احداث این مجتمع با سرمایه‌گذاری ۴۲۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی، نقش مهمی در ارایه خدمات رفاهی به مسافران و گردشگرانی که مهاباد را به‌عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند، خواهد داشت.

وی با بیان نقش بسزایی که مجتمع‌های خدماتی و رفاهی در آسایش و رفاه کاربران و مسافران جاده‌ای و ایجاد امنیت و تقلیل سوانح رانندگی دارد، افزود: امید است با ایجاد این‌گونه مجتمع‌ها و ارایه خدمات استاندارد و قابل قبول در محورهای مواصلاتی استان رفاه مسافران و رانندگان تا حد زیادی فراهم شود.

شکری اضافه کرد: اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز جهت رفاه و امنیت مسافران به صورت مستمر عملکرد این مجتمع‌های خدماتی و رفاهی را رصد و کنترل می‌کند.​

 آذربایجان‌غربی ۱۲ هزار کیلومتر جاده مواصلاتی دارد که از این میزان سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه، جاده اصلی و فرعی و بقیه روستایی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.