بازدید سایت : ۵۳۱۴۷

◄ درخواست افزایش جریمه عدم پرداخت عوارض آزادراهی/ ناوگان سنگین در مظان اتهام

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل خواستار افزایش جریمه مربوط به عدم پرداخت عوارض آزادراهی شد.

تین نیوز |

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل خواستار افزایش جریمه مربوط به عدم پرداخت عوارض آزادراهی شد.

به گزارش تین نیوز ، خیرالله خادمی در تاریخ 14 تیر ماه در نامه ای به رئیس پلیس راهور فراجا اعلام کرده که جریمه فعلی عدم پرداخت عوارض مقرر در آزادراه ها با نرخ های عوارض ابلاغ شده، متناسب نبوده، به گونه ای که پاره ای از موارد به ویژه در بخش خودروهای سنگین، مبلغ جریمه فعلی از نرخ عوارض اعلام شده کمتر است.

بیشتر بخوانید:

فرار ناوگان جاده ای عمومی از پرداخت عوارض آزادراهی؟/ اعمال ماده 11 برای متخلفان

وی تاکید کرد: بر همین اساس برخی ترددکنندگان از آزادراه های موصوف، از پرداخت عوارض مقرر در آزادراه ها استنکاف می ورزند. بنابراین به منظور حفظ بازدارندگی جرائم مصوب و همچنین در راستای صیانت از حقوق حقه دولت و سرمایه گذاران ازادراهی ، خواهشمند است در خصوص سیر مراحل افزایش جریمه عدم پرداخت عوارض مقرر در آزادراه ها دستور مقتضی صادر فرمایید.

نامه درخواست افزایش جریمه

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس پاسخ

    اوناییگه عوارض رو نمیدن با خودشون چه فکری میکنند؟ این دولت جمهوري اسلامي هزار تا راه دزدی کشف کرده، مگه کسی میتونه این دولت و مدیران رو بپیچونه۰؟

  • محسن رجبی رئیس انجمن صنفی رانندگان شهريار وملارد پاسخ

    باسلام خدمت مسعولین و خبرنگاران تین نیوز و کلیه دست اندرکان مجموعه حمل‌ونقل اینکه در خبرها بخصوص در تین نیوز عنوان شده فرار ناوگان عمومی از پرداخت عوارض آزاد راه ها و نامه مدیر عامل محترم پروژهای آزادراهی و درخواست اعمال جریمه سنگین تر و غیره وایجاد موانع همچون بیمه شخص ثالث و اعمال ماده ۱۱ سازمان راهداری اول اینکه میبایست مدارک و مستندات کافی وجود داشته باشد که فقط ناوگان عمومی اقدام به فرار پرداخت عوارض ازاد راه ها مینمایند و مورد مهم تر آیا کیوسکهای دریافت عوارض فعال میباشند درصورت فعال نبودن کیوسک‌های آزادراه ها نمیتوانند از طریق اعمال زور و یا جرائم این معضلات را برطرف نمایند تنها ناوگان عمومی از ازاد راه ها استفاده نمیکنند اگر هم خودروها عبوری از آزاد راه ها از پرداخت عوارض امتناع می ورزند بگردید پرتقال فروش را پیدا کنید کدام یک از آزاد راه ها جاده بی نقص میباشد اتوبان با آسفالت خرد شده ویا ترک خورده در صد کمی با خودروهای سواری مشهود میشود لذا خودروهای باربری سبک و سنگین و اتوبوس و مینی بوس های مسافربری درزمان تردد همچون زلزله می لرزند درحال حاضر کلیه مالکان و رانندگان از همین بابت یعنی خرابی آسفالت های بزرگراه‌ها رنج میبرند و هزینه و خسارت بسیار سنگین به خودروهای عمومی وارد میشود بابت خسارات وارده به خودروهای عمومی سنگین بعلت خرابی جاده های آن بزرگراه‌ها به کدام مرجع رسیدگی کننده مراجعه نمایند بشرطیکه توپ را در زمین یکدیگر پاس ندهند پرداخت عوارض قانون است و کلیه وسایل نقلیه عمومی سنگین وسبک و شخصی میبایست به قانون پرداخت عوارض احترام بگذارند وهمچنین بابت هرگونه خسارت وارده به خودروهای عبوری یک مرجع مشخص شود جهت پرداخت خسارت به خودروها و مدارک مستندات نیز درخواست کنندگتن ارائه نمایند

  • ظفرعظیمی مهر پاسخ

    قانون برای تمام کاربران یکسان است جریمه فرار یا عدم پرداخت عوارض بزرگراه یا ابزار وصول مطالبات بزرگراه از کاربران بایستی یکسان باشد از مسدود شدن حساب بانکی کاربران استفاده کنید وهیچ مدیری بنا برسلیقه حق ندارد ابزاری سلیقه ای ومختص یک قشر بنام کارت هوشمند رانندگان سواستفاده کند کارت هوشمند راننده جوازکار راننده است پس هیچ مقامی جز مراجع قضایی آن هم مرتبط با حمل ونقل کالا حق ندارد خودسر به خاطر ده هزارتومان قبض عوارض رانندگان را دچارتشویش کند اگر هدف وصول مطالبات است از حساب بانکی برداشت کنند.

    • عباس

      خانم محترم دسترسی و مسدود کردن حساب بانکی افراد صرفا با حکم قضایی دادگاه انجام می‌شود اگر واقعا رانندگان نسبت به پرداخت عوارض اهتمام داشته باشند نباید نگران چیزی بود ضمنا بنده اطلاع دارم که یکی از دلایل پایین کیفیت آزادراه ها درآمد پایین آنها و عدم تکافوی هزینه های نگهداری آزادراه با درآمد آن میباشد