◄ دسترسی اتوبان اصفهان شیراز به تخت جمشید؛ ماموریت ویژه استاندار کلید خورد
گردشگران پرشماری علاقه مند به بازدید از آثار باستانی امپراطوری هخامنشیان هستند اما با مانع عدم دسترسی اتوبان اصفهان شیراز به تخت جمشید مواجه می شوند و این مانع باید برطرف شود.
گردشگران پرشماری علاقه مند به بازدید از آثار باستانی امپراطوری هخامنشیان هستند اما با مانع عدم دسترسی اتوبان اصفهان شیراز به تخت جمشید مواجه می شوند و این مانع باید برطرف شود.
یکی از مطالبات مهم مسافرانی که به استان فارس سفر می کنند امکان دسترسی آزادراه اصفهان شیراز به تخت جمشید و شهر مرودشت است و این موضوع اخیرا در دستور کار مسئولان این استان قرار گرفته است.
برخی منتقدان در مورد طراحی مسیر این آزادراه انتقادات قابل تاملی مطرح می کنند. به باور آنها مسیر اتوبان اصفهان شیراز به نحوی طراحی شده است که منفعت ملموسی برای برخی شهرهای استان فارس همچون مرودشت ندارد و حتی می توان گفت با عبور مسافران از این آزادراه تا حدودی از رونق این شهرها کاسته می شود.
خبرهای پربازدید امروز را بخوانید:
◄ دوربین های آزادراه اصفهان شیراز ؛ چگونه تصادف های مرگبار را 85 درصد کاهش دهیم؟
برخی دیگر از منتقدان نیز اظهار می کنند آزادراه شیراز اصفهان باید به گونه ای اجرا می شد که دست کم دسترسی به تخت جمشید را برای مسافران امکان پذیر می کرد.
دستور آقای استاندار به مسئولان اتوبان اصفهان شیراز
حالا خبر رسیده است که استاندار فارس، آقای ایمانیه، به این موضوع ورود کرده و خواستار ایجاد دسترسی از این آزادراه به مشهورترین بنای باستانی به جا مانده از امپراطوری هخامنشیان شده است.
این مقام مسئول در در جلسه ای که با موضوع بحث و بررسی وضعیت آزادراه شیراز اصفهان به تازه گی برگزار شد، به مسئولان اداره کل راه و شهرسازی فارس ماموریت داده است که نسبت به بررسی اتصال آزادراه شیراز - اصفهان به شهر مرودشت جهت سهولت بازدید از مجموعه تاریخی تخت جمشید اقدام و نتیجه بررسی را در جلسه آتی اعلام کنند.
به این ترتیب به نظر می رسد اتوبان اصفهان شیراز به تدریج تمام دسترسی های مورد درخواست از طرف مسافران و ساکنان نواحی گردشگر پذیر را ایجاد خواهد کرد.
انتهای پیام
لطفا به جای تخت جمشید نام واقعی این مکان را بکار ببرید
قابل توجه هموطنان عزیز
با سللم نکاتی چند را به اطلاعتان میرسانم
من آباده ای هستم اولا نسبت با نام این آزاد راه اعتراض دارم این آزادراه شمال فارس یا بهتر بگویم آباده به شیراز است و نه آزادراه اصفهان شیراز
دوما طول این آزاد راه نسبت با جاده قدیم کمتر از ۷۰ کیلومتر کاهش یافته
سوما در تمام طول تاریخ راه تخت جمشید از آباده رد میشد چطور شد که حالا ابتدای اتوبان تابلو مسیر تخت جمشید نصب شد و آباده به بن بست رفت.
چرا به شهر من فکر نمیکنی آقای استاندار
آیا میدانید که ۷ تا از شهرستانهای فارس و یزد و اصفهان از آباده جدا شده شامل ابرکوه صفاشهر اقلید سرچهان سمیرم بوانات و دهاقان بودند مگر تنها شهر هنری جهانی استان نیستیم.
آباده من چه گناهی کرده که اینقدر مظلوم واقع شود.
آیا شهری با فرهنگ تر باسواد تر هنر مند تر و باکلاس تر در فارس سراغ دارید
شما نگران این هستید که مرودشت بن بست شود ولی آباده نه
مگر مرودشت چند سال است شهر شده
آیا قدمت آباده را میدانید
آیا میدانید بعد از شیراز آباده شهرداری گرفت و قدمت آن نزدیک به یکصد سال است.
چرا در اقلید و ابرکوه کارخانه فولاد بزنند و در آباده نه
چرا دانشگاه فرهنگیان در قید باشد و نه در آباده
لطفا شهرداران و فرمانداران آباده را از آباده ایها انتخاب کنید نا دلسوز شهر باشند
آباده میتواند مرکز استان شمال فارس شود و شهر هایی که از آن جدا شده به آن برگردند
با تشکر از شما اگر نیم نگاهی هم به شهر من بکنید
دهاقان از قدیم جز شهرضا بوده.بهتره شهرضارو به لیست شهرهای جدا شده آباده اضافه کنی.اصفهان و بروجن همینطور.مطلع هستم که سمیرم یه زمانی جزئی از آباده بوده ولی شاید ۹۰ سال پیش
اولا مرودشت دومین شهربزرگ استان هست بعدشم حتماشهرمهمی هست که میخان براش جاده جدیدبزنن وقتی پل خان کمربندی زدن که کسی ازداخل مرودشت ردنشه کسی حرف زد که الان زبون دراوردی شهرتون خیلی کوچک هس
سلام.ازاد راه شیراز اصفهان قبل از انقلاب نقشه آن کشیده شده بود اما در دوران نمایندگی قبادی که بچه کامفیروز بود نقشه توسط او و وزیر راه تعقیر کرد که همین مسله باعث دوری مرودشت و تخت جمشید از آزاد راه کنونی است...
ازادراه اصفهان شیراز بسیار نقشه مضحکی کشیدن براش تازه به شیراز که رسیدی اول گرفتاریه از غرب شیراز بخای بروی بطرف جاده جهرم وجم عسلویه وکبار پدرد درمیاد تا از دل ترافیک شیراز خارج شوی درصورتیکه باید طوری نقشه اتوبان میکشیدند که بطرف مرودشت وزرغام و اکبرآباد میرفت
با این حساب تا چندی دیگر باید با پاسارگاد و دیگر اماکن تاریخی مرودشت خداحافظی کرد.
بهتره تیتر بزنید، پروژه نابودی یادگار هخامنشیان کلید خورد !
گردشگر واقعی برای دیدن یک بنای تاریخی معمولی تا نا کجا آباد هم باشه سختی راه را تحمل می کنه ،
چه برسد به پاسارگاد و امثال آن.
لطفاً به مسیولین محترم بفرمایید ،
خواهشمندم به بنا های تاریخی کاری نداشته باشید ، خیلی بهتره .
این نظر یک منتقد این طرح هست.
حق مطلب در مورد تخت جمشید ادا نشده متاسفانه مسیولین اول کاری را انجام می دهند بعد یادشان می افتاد چون خودشان را علامه دهر میدانند ،
آی کاش طرحی اجرا میشد در هر شهری کارخانه دایر می کردند تا از مهاجرت از این همه مصرف بنزین که میشد صادر بشه و دلار منفعتش بع همه ایران می رسید انجام میشد
اگر بنا بود آزادراه از این شهر عبور میکرد تو مطالعات اولیه باید لحاظ میشد نه الان که کلی هزینه هنگفت. طراح میباست برای دسترسی بهتر به این میراث جهانی ، تخت جمشید رو به عنوان یک نقطه اجباری در نظر میگرفت.
من با نظر آقای شهریاری موافقم
مرودشت تا ۳۰ یا ۴۰ سال پیش به نام کارخانه قند مشهور بود
واقعا تاریخ آباده و طبیعت اقلید و بوانات مظلوم واقع شده
یک سوال؟
واقعا اگر کارخانه قند)مرودشت(نزدیک به شیراز نبود شبیه کدام شهرستان میشد؟!!!
شمایی که میگی کارخانه قند اگر نبود مرودشت چجوری بود حرف مضحک و مسخره ای هست مرودشت همین بس که تخت جمشید رو داره پس انقدر تعصب کورکورانه نگیر
کاش جناب استاندار دستور اجرایی و اتمام کمربندی شرق شیراز حد فاصل پل فسا تا سعدی رو صادر میکردند.و اینقدر طرح های نیمه کاره رو استارت نمیزدند.
سلام سپاس از رسانه تین بابت انتشار این پست خوب، من مقاله ای مشابه با عنوان موسیقی برای سفر: پلیلیستهای پیشنهادی برای مسیر اصفهان شیراز در رسانه اقتصاد آفرین خوندم که اونم خوب بود و بهتون توصیه میکنم هر دو مطلب رو بخونید.