بازدید سایت : ۳۷۰۰۴

۳۰۰ کیلومتر از راه های ارتباطی استان اردبیل خط کشی شد

در سه ماهه نخست امسال ۳۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی این استان خط کشی شد.

۳۰۰ کیلومتر از راه های ارتباطی استان اردبیل خط کشی شد
تین نیوز

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: در سه ماهه نخست امسال ۳۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی این استان خط کشی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، ماشاالله بهزاد روز دوشنبه در بازدید از محور اردبیل سرچم افزود: در این مدت ۲۳۶ عدد نیوجرسی با هدف ارتقای ایمنی راه ها در محورهای مواصلاتی این استان نصب شد.

بهزاد با بیان اینکه امسال ۲ هزار و ۵۰۰ شاخه گاردریل در محورهای مواصلاتی استان تعمیر و نصب شده است، اظهار کرد: علاوه بر این ۶۰۰ عدد تجهیزات ایمنی و نقوش در جاده های استان نصب شد.

وی بیان کرد: جهت هشدار و آگاهی دهی به رانندگان در رعایت قوانین راهور ۵۰۰ عدد تابلو و علایم الزامی راهنمایی و رانندگی و ۳۶۰ متر مربع تابلوهای اطلاعاتی در راه های ارتباطی استان اردبیل نصب شد.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل با اشاره به اتمام بهسازی سیستم روشنایی محور اردبیل - نمین و اردبیل- نیر، اضافه کرد: عملیات اجرایی سیستم روشنایی محور کرگان –بودالالو به طول پنج کیلومتر آغاز شده و این پروژه هم اکنون با ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

بهزاد با بیان اینکه عملیات اجرایی تجهیز سیستم روشنایی جاده اردبیل - سرچم (فاز ۲) به طول ۱۱ کیلومتر ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ادامه داد: عملیات اجرایی سیستم روشنایی محور آراللو - کرگان به طول ۲ کیلومتر و سامانه روشنایی جاده حیران به طول پنج کیلومتر در حال انجام است و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز امسال تا قبل از آغاز فصل زمستان به بهره برداری خواهد رسید.

وی همچنین با اشاره به شرایط خاص جوی و محدویت فصل کاری در محور خلخال - اسالم، گفت: به علت شرایط خاص جوی اجرای پروژه در راه ارتباطی خلخال - اسالم به صورت دایمی امکان پذیر نیست اما عملیات اجرایی سیستم روشنایی این جاده به طول ۱۵ کیلومتر بدون وقفه ادامه دارد.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل با بیان اینکه سیستم روشنایی محور اجیرلو در جاده مغان نیز تا سه ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید، افزود: راهداران استان در سه ماهه نخست سال جاری برای افزایش ایمنی راه ها، هدایت وسایط نقلیه و آگاهی دادن به کاربران اقدام به ایجاد ۱۲ نقطه روشنایی در ۱۲ تقاطع پرحادثه کردند.

بهزاد همچنین با اشاره به حفاظت و نگهداری از ۲۱۰ کیلومتر سیستم روشنایی در محورهای مواصلاتی استان، بیان کرد: پروژه اجرای شیار لرزاننده در جاده های استان نیز در مرحله مناقصه و عقد قرارداد است.

به گزارش ایرنا، از مجموع ۶ هزار و ۷۳۶ کیلومتر راه ارتباطی استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۳۵ کیلومتر راه اصلی، ۷۱۴ کیلومتر راه فرعی، ۴۷ کیلومتر راه درون شهری و بیش از پنج هزار و ۳۰ کیلومتر راه روستایی است ، از بیش از پنج هزار و ۳۰ کیلومتر راه روستایی استان اردبیل ۲ هزار و ۷۷۴ کیلومتر آسفالت، هزار و ۳۵ کیلومتر شنی و هزار و ۲۲۱ کیلومتر خاکی است.

اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب های بسیار تندی به زمین های کم ارتفاع اطراف خود شامل کرانه های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت های کم ارتفاع استان های آذربایجان شرقی و زنجان منتهی می شود و به همین لحاظ جاده های این استان اغلب دارای پیچ ها و شیب های بسیار تند هستند.

هشت گردنه سخت گذر و برف گیر به نام های حیران ، صایین ، کجل، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره آغاج و اسالم در راه های ارتباطی این استان قرار دارند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.