◄ سوال کامیونداران از تشکلهای صنفی: چرا قانون تنکیلومتر اجرا نمیشود؟
وقتی این مصوبه در قسمت مسئولیت حُسن اجرا مشکل جدی دارد چرا کانونها که خود را نماینده تامالاختیار رانندهها و کامیونداران معرفی میکنند هیچ اقدامی نکرده و گذاشتهاند تا لحظههای آخر اجرای این طرح به مشکل بخورد؟
یک فعال بخش حملونقل جادهای کالا، خواستار پاسخ قانع کننده تشکلهای صنفی مرتبط با حملونقل جادهای در مورد عدم اجرای قانون محاسبه کرایه حمل بر اساس تن-کیلومتر شد.
سید دلاور موسوی در این مورد در کانال تلگرامی خود نوشت: در تاریخ پانزدهم مهرماه تن-کیلومتر طبق توافق کانونهای کارگری و کارفرمایی و کانون شرکتها و با پیشنهاد سازمان راهداری و حملونقل جادهای به تصویب شورایعالی هماهنگی ترابری رسید.
وی افزود: تا امروز حدود ۵۰ روز از تصویب تن بر کیلومتر میگذرد اما سوال اینجاست:
۰۱ چرا باید این مصوبه ۵۰ روز در سازمان باشد و هیچگونه اطلاعرسانی رسمی صورت نگیرد؟
۰۲ آیا کانونهایی که در متن مصوبه، به عنوان موافقان از آنها نام برده شده است هم تا امروز بیاطلاع بودند؟
۰۳ اگر کانونها مطلع بودند چرا تا الان در اینمورد هیچ اقدامی نکردند؟
۰۴ وقتی این مصوبه در قسمت مسئولیت حُسن اجرا مشکل جدی دارد چرا کانونها که خود را نماینده تامالاختیار رانندهها و کامیونداران معرفی میکنند هیچ اقدامی نکرده و گذاشتهاند تا لحظههای آخر اجرای این طرح به مشکل بخورد؟
۰۵ لطفا مسئولان کانونها جواب بدهند حال که مسئولیت حُسن اجرای طرح به شما سپرده شده، شما با کدام قدرتِ قانونی میخواهید جلو تخلف و تمرد شرکتها و رانندگان را بگیرید؟ یا شاید چون جایگاه شما را روی کاغذ ارتقا دادهاند سکوت را جایز دانستهاید؟
از سوی دیگر علیرضا سمنانی یکی دیگر از فعالان این بخش نیز در کانال تلگرامی خود با اشاره به سکوت مسئولان صنفی مرتبط با حملونقل جادهای کالا در مورد عدم اجرای مصوبه محاسبه کرایه حمل بر مبنای تن-کیلومتر، نوشت: متاسفانه امروز شاهدیم ک بهجز تعدادی اندک از روسای انجمنی و صنفی، بقیه سکوت اختیار کردهاند در حالی که ما توقع دفاع داریم، نه سکوت و نه سازش! ما سکان صنف و سکان دفاع از رانندگان را به شما سپردهایم، شما منتخب ما هستید و وظیفه دفاع به شما داده شده است، توقع اظهار نظر کارشناسی و حمایت و حراست از شان و منزلت صنف را داریم!
یکی یگر از فعالان این صنف نیز در شبکههای اجتماعی با اشاره به تاثیرات شگرفی که تشکلها در برآورده شدن خواستههای صنفی دارند، نوشت: انجمن صنفی نهادی است که باید مدافع منافع صنف و فعالان صنفی باشد و در مراحل و شرایط گوناگون برای پیشرفت و منزلت اجتماعی صنفی، تلاش خود را مضاعف کند.
خداداد بکرانی افزود: تشکیل انجمنهای صنفی مرتبط با بخش حملونقل جادهای کالا حاصل زحمات رانندگان جهت پشتیبانی از موارد حقوقی وپیگیریهای اداری است ولی متاسفانه به نظر میرسد بود و نبودشان فرقی ندارد و امروزکه باید نقش اساسی برای برونرفت از این مشکلات و معضلات صنفی ایفا کنند، سکوت اختیار کردهاند.
وی تاکید کرد: بهطور قطع حمایت مسئولان و هیئت مدیره انجمنهای صنفی و افراد تاثیرگذار در حملونقل میتواند زمینه ساز شکوفایی و پویایی را دوباره این صنف باشد.
با تشکر از حمایت های سایت خبری تین نیوز
بله واقعا چرا سکوت، این سکوت به چه معناست! متاسفانه بعد از انجام و به ثمر رسیدن هر امر مهمی، صاحبان اسمی صنف سربلند میکنند و مدال افتخار به گردن می آویزند، ولی در زمان بحران و نیاز مبرم به حمایت عزیزان، متوجه میشویم تنها تر از تنهاییم.
آرزوی سلامتی و موفقیت روز افزون برای فعالان به حق صنفی
باتشکرازفعالان گروه علم وعمل که هرکدام باوجوداینکه مسوولیتی گردنشان نیست، اماآن وظیفه که مسوولان حمل ونقل وانجمنهاوکانون بایدانجام بدهند،واززیربارمسوولیتشان شانه خالی میکنند،ایشان به نحواحسن انجام میدهند.
باتشکرازگروه علم وعمل جاده ای
سلام خدمت تمامی دوستان وتشکر از اقایا سید دلاور سمنانی بکرانی
سوال منم از مسولان صنف چرا ۵۰روز بی نتیجه طی شد کجای کارتان مشکل داره کجای این طرح منافع شمارو توجیح نمی کند که پوشت گوش انداختین چرا واقعا چرا فقط مگر این که شما نگران جایگاتون هستین نکنه به خطر بی افتهمگه سما از جنس ما نیستین مگه شما اصلا پشت فرمان ننشستین که اگه اینطور هست چه بهتر هرچه زودتر ابن جابگاه رو له افراد صالح بسپارید چون دگر افراد چون شما که درد مازحمتکشان شب روز جادهرا نمی فهمد دگر در قلب روحمان جای ندارید
با سلام متاسفانه این نحوه بازی دادن رانندگان وکامیون داران همه را به این سوءظن واداشته که نکند وقت کشی مسئولین صنف دلیل خاصی دارد که اگر این طرح اجرایی شود منافع عده ای به خطر می افتد که نباید به سمع ونظر صنف برسد
والا این همه این دست وان دست کردن ندارد طرحی که خواسته اول صنف میباشد ومسئولین سازمان با مصوب کردن ان به شکل یک قانون لازم الاجرا درامده و یک ضرورت محسوب میشود .
متشکر از نشریه تین نیوز .