بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

◄ فرصتی که برای خرید هواپیما از دست رفت

نتیجه دعوای 2 گروه منتقد در مورد خرید هواپیماهای برجامی این بود که 2 فروند ۳۳۰ نو، یک فروند ۳۲۱ نو و 13 فروند ای تی آر نو خریداری شد.

 فرصتی که برای خرید هواپیما از دست رفت
تین نیوز

در حالی که به‌تازگی بحث چگونگی خرید هواپیماهای برجامی در شبکه‌های اجتماعی گرم شده است، یک کارشناس حمل و نقل با نقد دیدگاه‌های صفر و یکی که در زمان خرید هواپیماها وجود داشت و مانع از اتخاذ بهترین تصمیم شد، اقدام بهینه را ترکیبی از هر 2 حالت دانست.

به گزارش تین نیوز، شاهرخ ظهرابزاده در تحلیل این موضوع گفت: بعد از برجام 2 گروه غالب وجود داشت، گروهی که فقط به دنبال خرید هواپیمای نو بودند و گروهی که می‌گفتند فقط باید هواپیمای دست دوم خرید،  در نتیجه نه توانستیم هر آنچه هواپیمای نو خوب را بخریم و نه دست دومی خریداری شد.

بیشتر بخوانید: سالگرد ورود هواپیماهای نو به ایران: چه چیزی عایدمان شد؟

وی افزود: گروه اول دولت را در مورد سه فروند ارباس نو مسخره کردند و به ناحق انگ مرجوعی بودن را به آن سه ارباس زدند درحالی‌که این هواپیماها به هیج وجه مرجوعی نبودند و در نهایت، 2 فروند ارباس ۳۳۰ نو دیگر که می‌شد خریداری شود، خریداری نشدند.

این کارشناس خاطرنشان کرد: گروه دوم نیز نگذاشتند ۳۳۰ های اماراتی و نیز تعدادی ۳۴۰ برای ایران‌ایر خریداری شود(از آن ۳ فروند ۷۴۷.۸ هم بگذریم).

به گزارش تین نیوز، او خاطرنشان کرد: نتیجه این شد که 2 فروند ارباس ۳۳۰ دیگر خریداری نشد و در عوض ۱۳ فروند ای تی آر به هما تحویل داده شد و دست دوم‌ها هم نیامد.

ظهرابزاده گفت: اما اگر لج‌بازی نمی‌شد، ایران‌ایر از هواپیماهای زیر بهره‌مند بود: 

چهار فروند ۳۳۰ نو

۱۱ فروند ۳۳۰ دست دوم.

تعداد قابل توجهی ۳۴۰ دست دوم.

یک فروند ۳۲۱ نو.

وی افزود: اما نتیجه دعوای 2 گروه مذکور در مورد خرید هواپیما این بود که 2 فروند ۳۳۰ نو، یک فروند ۳۲۱ نو و 13 فروند ای تی آر نو خریداری شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.