◄ فرصتی که برای خرید هواپیما از دست رفت
نتیجه دعوای 2 گروه منتقد در مورد خرید هواپیماهای برجامی این بود که 2 فروند ۳۳۰ نو، یک فروند ۳۲۱ نو و 13 فروند ای تی آر نو خریداری شد.
در حالی که بهتازگی بحث چگونگی خرید هواپیماهای برجامی در شبکههای اجتماعی گرم شده است، یک کارشناس حمل و نقل با نقد دیدگاههای صفر و یکی که در زمان خرید هواپیماها وجود داشت و مانع از اتخاذ بهترین تصمیم شد، اقدام بهینه را ترکیبی از هر 2 حالت دانست.
به گزارش تین نیوز، شاهرخ ظهرابزاده در تحلیل این موضوع گفت: بعد از برجام 2 گروه غالب وجود داشت، گروهی که فقط به دنبال خرید هواپیمای نو بودند و گروهی که میگفتند فقط باید هواپیمای دست دوم خرید، در نتیجه نه توانستیم هر آنچه هواپیمای نو خوب را بخریم و نه دست دومی خریداری شد.
بیشتر بخوانید: سالگرد ورود هواپیماهای نو به ایران: چه چیزی عایدمان شد؟
وی افزود: گروه اول دولت را در مورد سه فروند ارباس نو مسخره کردند و به ناحق انگ مرجوعی بودن را به آن سه ارباس زدند درحالیکه این هواپیماها به هیج وجه مرجوعی نبودند و در نهایت، 2 فروند ارباس ۳۳۰ نو دیگر که میشد خریداری شود، خریداری نشدند.
این کارشناس خاطرنشان کرد: گروه دوم نیز نگذاشتند ۳۳۰ های اماراتی و نیز تعدادی ۳۴۰ برای ایرانایر خریداری شود(از آن ۳ فروند ۷۴۷.۸ هم بگذریم).
به گزارش تین نیوز، او خاطرنشان کرد: نتیجه این شد که 2 فروند ارباس ۳۳۰ دیگر خریداری نشد و در عوض ۱۳ فروند ای تی آر به هما تحویل داده شد و دست دومها هم نیامد.
ظهرابزاده گفت: اما اگر لجبازی نمیشد، ایرانایر از هواپیماهای زیر بهرهمند بود:
چهار فروند ۳۳۰ نو
۱۱ فروند ۳۳۰ دست دوم.
تعداد قابل توجهی ۳۴۰ دست دوم.
یک فروند ۳۲۱ نو.
وی افزود: اما نتیجه دعوای 2 گروه مذکور در مورد خرید هواپیما این بود که 2 فروند ۳۳۰ نو، یک فروند ۳۲۱ نو و 13 فروند ای تی آر نو خریداری شد.