◄ واریز کل کرایه به حساب رانندگان موجب اخذ مالیات از آنان می شود؟
یک راننده کامیوندار معتقد است امروز بیش از هر زمان دیگری حذف رابطه مالی بین شرکت های حمل و نقل و رانندگان احساس می شود.
یک راننده کامیوندار معتقد است امروز بیش از هر زمان دیگری حذف رابطه مالی بین شرکت های حمل و نقل و رانندگان احساس می شود.
به گزارش تین نیوز، محسن رئیسی این مطلب را در شبکه های اجتماعی بیان کرد و در توضیح این دیدگاه خود گفت: اگرچه درخواست های مکرر از مسئولان بابت حذف رابطه مالی بین شرکت های حمل و رانندگان که به صدور ۲ بخشنامه در تاریخ ۴/۱۴ / 99 و ۱۰/۱۸ / 1400 از سوی غلامحسین دغاغله مدیرکل دفتر حمل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای منجر شد اما در حد بخشنامه باقی ماند.
بیشتر بخوانید:
وی افزود: با توجه به این که قوانین جدید اخذ مالیات های مختلف هر روز رنگ و لعاب جدیدی به خود می گیرد و تازه ترین آن نیز احتساب مالیات از ورودی حساب های موئدیان مالیاتی است، امروز بیش از پیش نیاز به حذف رابطه مالی بین شرکت های حمل و نقل و رانندگان احساس می شود.
رئیسی عنوان کرد: این در حالی است که رانندگان سال هاست به عنوان واسطه، درصد عوارض جابجایی کالا و بیمه بار و انبار داری، را به جای شرکت های حمل و نقل از جیبشان پرداخت کرده اند، تا شرکت های حمل و نقل جایی برای تاراج کرایه و بیمه تکمیلی رانندگان را داشته باشند و بتوانند بدون سرمایه گذاری و با چاپ یک تکه کاغذ به تاراج دسترنج و هزینه درمان بیمه تکمیلی رانندگان ادامه دهند.
به گزارش تین نیوز، این راننده کامیوندار با بیان این که لازم است رانندگان و کامیونداران توجه داشته باشند زین پس ورود کل کرایه به حساب رانندگان و کامیونداران موجب اخذ مالیات از آنان خواهد شد نسبت به جداسازی صافی کرایه تن کیلومتر از کلیه هزینه های جاری نوشته شده در بارنامه اقدامات لازم را انجام دهند.
با سلام
شما که بعنوان رسانه حمل و نقل خود را معرفی می نمایید آیا این گفته های آقای رئیسی منطبق با واقعیت است که انرا نشر می دهید؟
چه کسی یا بخشنامه ای که باید عوارض جابجایی و یا انبارداری را شرکت حمل باید از جیب پرداخت کند که ایشان افاضات فرمودند ؟ بله در جلسه ۱۵۳ شورای عالی ترابری وظیفه ای مبنی بر پرداخت اینگونه هزینه بر دوش شرکت حمل گذاشته شده که با درج آن در بارنامه می تواند از راننده و راننده هم به طبع آن از صاحب کالا دریافت نمایند
خواهشی که از آن رسانه وجود دارد هر مطلبی را بدون داشتن اطلاع نشر ندهید
عابدی جان زیاد خودتون را ناراحت نکنید،
اینجا گفته به جای شرکتهای حمل و نقل.
به جای شرکتهای حمل و نقل، با از جیب رانندگان کاملا با هم متفاوت هست.
سالهاست رانندگان هزینه بیمه، عوارض جابجایی،و انبارداری را از جیبشان به جای شرکتهای حمل و نقل پرداخت گردنند.
این پول را خود شرکتهای حمل و نقل باید به عنوان سرمایه در گردش از جیبشان هزینه کنند.
سرمایه در گردش به این منظور که پولی را دادند و چند روز بعد آن را از صاحب کالا دریافت کرده اند، که البت در مواردی هم هفته و ماهها بعد دریافت کردند.
هزینه بیمه بار به راننده کامیون مربوط نیست،هزینه انبارداری هم به راننده کامیون مربوط نیست، عوارض جایزه جایی کالا هم به راننده کامیون مربوط نیست.
شرکتهای حمل و نقل لطف کنند اندکی سرمایه از جیبشان به عنوان سرمایه در گردش هزینه کنند.
رانندگان کرایه صافی خود را تنها و تنها میخواهند، بقیه مربوط به رانندگان نیست.
سالهاست رانندگان صلاحیت پرداخت این هزینه ها را دارند ولی در دهه 70 صلاحیت پرداخت حق بیمه خود را نداشتند و 8 سال سنوات حق بیمه آنها توسط شرکتهای حمل و نقل به تاراج رفت.
در حال حاضر هم همان وضعیت برای بیمه تکمیلی به وجود آمده و هزینه درمان آنها به تاراج میرود.
جوش الکی هم نزن.
باسلام
از مدیرمسئول این نیوز خواهشمندم محتوی کذب پخش نکنید اگر چنین موضوعی صحت داشت انجمن رانندگان و سازمان راهداری می بایست با این موضوع برخورد کنند شما صحبتهای بدون منبع و مدرک یک فرد را قبول میکنید اما واقعیت را درج نمیکنید.
منظورتون از محتوای کذب چیه،
اینکه مالیات اخذ بشه از ورودی پول به حساب؟؟
این که واضح و روشن هست.
با توجه به اینکه مدت زمانی است کد ملی رانندگان در بارنامه ثبت میشه، این ثبت کد ملی در بارنامه به عنوان فعالیت اقتصادی شناخته میشه.
اگر محتوای کذب منظورتون مثل آقای عابدی هست که شما اطلاعات کافی ندارید.
رانندگان سالهاست هزینه بیمه بار، عوارض جابجایی کالا، انباری داری و کمیسیون شرکت حمل و نقل را از جیب خود پرداخت میکنن.
کرایه تن کیلومتر صافی رانندگان هست و گرفتن کمیسیون از آنها عملا دست درازی به جیب رانندگان هست.
به طور مثال صافی کرایه یک راننده برای مسیر بندرعباس به تهران ۹ میلیون تومان است و کل کرایه دریافتی در مقصد مثبت عدد ۱۱ میلیون این ۲ میلیون تومان را رانندگان سالهاست به جای شرکتهای حمل و نقل از جیبشان هزینه داده اند و چند روز بعد یا چند ده روز در مقصد پس گرفته اند.
چرا این سرمایه را شرکتهای حمل و نقل از جیبشان پرداخت نمیکنند؟؟
چرا شرکت حمل و نقل کمیسیون خودشون را از صاحب کالا نمیگیرن.
شرکت حمل و نقل در ایران فقط اسمش شرکت حمل و نقل است، نه کامیون دارد نه سرمایه، و نه سرمایه در گردش.
سرمایه گذاری اصلی را رانندگان کرده اند و کامیون خریده اند، سرمایه در گردش هم توسط رانندگان گذاشته شده،
فعالیت بزرگترین شرکت حمل و نقل با چند ده هزار متر زمین را میتوان در یک کانکس ۲ متری هم انجام داد.
شاید برای شما کذب محض باشه ولی یک راننده این موضوع را کاملا حس میکنه، چون مربوط به جیبشه.