◄ نتیجه افزایش بومی گرایی در مراکز توزیع بار؛ کاهش بهره وری و کارایی حمل و نقل جاده ای کالا
رانندگان حرفه ای هر منطقه ممکن است در لحظات بعدی در مناطق دیگر و حوزه های حمل و نقلی متفاوتی در شهرها و استان های مختلف کشور باشند، در چنین شرایطی اولویت بندی رانندگان بومی و بومی گرایی رانندگان یک منطقه و ترجیح دادن آنان به رانندگان دیگر نقاط کشور،چه توجیهی دارد؟

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی رانندگان کامیون فلاورجان گفت: برخی افراد به بهانه بومی گرایی منافع شخصی خود را بر منافع عمومی ترجیح می دهند و از این طریق به مزایا و منافع خاصی دست می یابند.
به گزارش تین نیوز، خداداد بکرانی، بومی گرایی را بهانه ای برای تقسیم ناعادلانه منابع و تسهیلات حمل و نقل دانست و افزود: این امر به بهره برداری ناصحیح از منابع موجود منجر می شود.
وی در شبکه های اجتماعی خود تاکید کرد: این موضوع خود می تواند بهانه ای برای عدم تعامل و همکاری میان افراد و نهادها باشد که در نهایت به زیان جامعه و کاهش کارایی سیستم حمل و نقل می انجامد.
بکرانی با تاکید بر این که بومی گرایی در بخش حمل و نقل جاده ای کالا به تقویت جیب عده ای خاص منجر شده است، گفت: سوءاستفاده از این مفهوم در حوزه هایی مانند حمل و نقل جاده ای کالا،می تواند به مشکلات و موانع جدی منجر شود.
این راننده کامیون بیان کرد: رانندگان حرفه ای هر منطقه ممکن است در لحظات بعدی در مناطق دیگر و حوزه های حمل و نقلی متفاوتی در شهرها و استان های مختلف کشور باشند، در چنین شرایطی اولویت بندی رانندگان بومی و بومی گرایی رانندگان یک منطقه و ترجیح دادن آنان به رانندگان دیگر نقاط کشور،چه توجیهی دارد؟
رئیس هیئت مدیره انجمن رانندگان کامیون فلاورجان با اشاره به اقدامات برخی فرمانداران، دستگاه های امنیتی و گاهی روحانیان محلی در جهت افزایش بومی گرایی در حوزه حمل و نقل جاده ای کالا، گفت: مگر قوانین حاکم بر حمل و نقل در هر منطقه متفاوت است ؟
بکرانی خاطرنشان کرد: آیا تصمیمات حوزه حمل و نقل و قوانین جاری حمل و نقلی هر منطقه را فرمانداران و روحانیون محلی و یا دستگاه امنیتی و شورای تامین هر منطقه وضع می کنند؟
قابل ذکر است، مهرداد حمداللهی مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در سفر اخیر خود به استان یزد، در جلسه ای با حضور مسئولان استانی و انجمن های صنفی این استان گفت: در راستای حذف بومی گرایی و موضوع تبعات ناشی از مصوبات مسئولان شهرستانی و تصمیمات محلی در بخش حمل و نقل به دلیل ماهیت آن و عدم تمرکز فعالیت رانندگان یک شهرستان در آن شهرستان، از سوی مسئولان کشوری به استانداران ابلاغ شده است تا در تمامی استان ها و شهرستان ها از تصویب مقررات محلی به ویژه در بحث تصمیماتی که در راستای ترویج بومی گرایی اخذ می شود جدا خودداری گردد.
بنام خدا
متاسفانه در این دیار این متخلفین وزیر پا گزاران قوانین ودشمنان منافع ملی کشور پس از نابودن کردن منافع کشور در یک جا بجای محاکم وعزل جابجا میشوند تا دو باره یک جای دیگر را به ورطه نابودی بکشند
بومی گرای باعث هرج ومرج وبی ثابتی وحتی برای امنیت ملی خطرناک. ونفرت پراکنی فزاینده دارد
دولت و وزیر راه اینقدر بی عرضه هستن که نمی تومن بساط لین بومی گرایی مسخره رو جمع کنه مگه اعتبارات کارخانه ها از محل ملی نبوده اصلا بومی گرایی چه معنی داره