بازدید سایت : ۸۹۱۴۳

◄ واگذاری ثبت سفارش کامیون های وارداتی به رانندگان کامیون؛ راهی برای کاهش قیمت کامیون

رانندگان کامیون درخواست کرده اند ثبت سفارش کامیون های وارداتی به جای اختصاص به شرکت های واردکننده، به خود رانندگان واگذار شود.

واگذاری ثبت سفارش کامیون های وارداتی به رانندگان کامیون؛ راهی برای کاهش قیمت کامیون
تین نیوز |

رانندگان کامیون درخواست کرده اند ثبت سفارش کامیون های وارداتی به جای اختصاص به شرکت های واردکننده، به خود رانندگان واگذار شود.

به گزارش تین نیوز، این درخواست در قالب راه اندازی کارزاری توسط رانندگان کامیون مطرح شده است که معتقدند شرکت ها ثبت سفارش را بدون هزینه از دولت دریافت کرده، اما آن را به قیمتی سرسام آور به میزان دو و نیم میلیارد تومان به رانندگان می فروشند.

به گزارش تین نیوز، وارد کردن خودرو مستلزم طی مراحل و تشریفات اداری است؛ از جمله اینکه برای واردات خودرو، دریافت مجوز موردی واردات خودروی شخصی از سامانه جامع تجارت الزامی است. این مجوز پس از ثبت نام و احراز هویت از طریق کد ملی صادر می شود. علاوه بر مجوز دفتر صنایع خودرو، دریافت تأییدیه از سازمان حفاظت محیط زیست به جز خودروهای برقی الزامی است. واردات خودرو به مناطق آزاد نیز نیازمند مجوز از دبیرخانه مناطق آزاد و ویژه است.

متن این کارزار در ادامه آمده است: 

« به نمایندگی از رانندگان کامیون های وارداتی، ما درخواست داریم که ثبت سفارش کامیون های وارداتی به جای اختصاص به شرکت های وارد کننده، به خود رانندگان واگذار شود. این موضوع به دلیل آن است که شرکت ها ثبت سفارش را بدون هزینه از دولت دریافت کرده، اما آن را به قیمتی سرسام آور به میزان دو و نیم میلیارد تومان به رانندگان می فروشند. این امر باعث می شود راننده ای که قصد خرید کامیون دارد، مجبور به پذیرش شرایط دشوار و خریداری آن با این هزینه گزاف شود.

لطفا توجه لازم به این موضوع نشان دهید تا رانندگان بتوانند با هزینه کمتر و شرایط بهتری به کامیون های وارداتی دسترسی پیدا کنند.

شروع کارزار: ٠٦ اسفند ١٤٠٣
• پایان کارزار: ٠٦ فروردین ١٤٠٤
• از طرف: رانندگان و کامیون داران
• هشتگ رسمی: #کامیونداران
• نویسنده: مصطفی سوری
• لینک کارزار اینجاست. »

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس پاسخ

    افرین در همه نوع وسایل نقلیه این کار رو کنید

    • حسن

      دوستان ما اصلا فرض میکنیم کامیون را مجانی به ما بدهند کسانی که راننده یا کامیوندارن می‌فهمند که من چه میگم یک بار موجود نیست دوم سوخت گازوئیل کمیاب است وسوم باربری ها درضمن اگر باری هم باشه بقدری جاده شلوغه که

  • اصغر خان محمدی پاسخ

    تا به حال که چه دولت های گذشته وچه دولت فعلی هیچ خدماتی به این قشر زحمت کش ارائه نداده اگر این امر را اجرائی کند میتواند کمکی به زحمات این قشر کند وهم پول زحمات این افراد در جیب دلالان و مفت خواران نرود امید به روزی که دولت بااین کار بتواند گوشه ای از زحمات این عزیزان راجبران نماید

  • عبدالرضا امیدی پاسخ

    باورش سخت پس مافیا این وسط چی بخوره

  • ناشناس پاسخ

    باید به رانندگان بدن من ۲۰ ساله راننده هستم نتونستم یک دونگ ماشین بگیرم یک نفر هم ۱۰۰ دستگاه کامیون داره

  • یعثوب صفری پاسخ

    باید واردات از طریق کد ملی راننده صورت بگیرد شرکتها هستند قیمت سرسام آوری رو برای راننده دارند

  • سعدی پاسخ

    به خود راننده واگذارشود

  • ناشناس پاسخ

    سلام باید به کارت هوشمند فعال بدن

  • محمد ملک نژاد پاسخ

    سلام و خدا قوت واقعاً اگر كسی می‌خواد حمل و نقل سروسامان بگیره به ترکیه دهه شصت نگاه كنه چه ماشین های داغونی داشتن یا افغانستان که اکثر آنها ماشین های روسی داشتن فقط واردات خودرو کارکرده و نو را آزاد كردن امروز بهترین اکسور و اکتروس را دارند با ارزانترین تعرفه و قیمت دارن در ایران تردد می‌کنند حمل و نقل شاهرگ اقتصادی کشور است دیگه ما شوفرا واقعا از دلالی و واسطه گری و ماشین چینی واقعا خسته شدیم

  • محسن پاسخ

    اقا باید هر ماشینی که وارد میشه یک ماشین اسقاطی از رده خارج بشه چه بدرد میخوره که فقط،ماشین وارد کنید باید ناوگان حمل و نقل نوسازی بشه الان کامیون پنجاه ساله داره با بدبختی تردد میکنه هم مصرف سوخت و آلایندگی درست میشه هم ناوگان نوسازی میشه حق ایرانی این نیست که اینقدر بدبخت باشه برین به کشورهای جنگ زده همسایه نگاه کنید ببینید چه ماشینی سوار میشن

  • سلام ایران پاسخ

    درود بر شرف رانندگان زحمت کش درمورد اخاذی باربریها دلالان و مشکلات سوخت نیز کار وزارت راه بنذازید تا بلکه مضمون بیشتر از این نخورن

  • حسین علیزاده پاسخ

    سلام اگر به رانندگان کارت هوشمند فعال ویا مالکان مدل باین بابت واردات کامیون اجازه بدند هم قیمت و حق به حقدار میرسه قیمتها شکسته میشه کامیون مدل باین کم میشه و حمل ونقل و سوخت هدر نمیشه

  • امین رشبدبیگی از خرمدره زنجان پاسخ

    ثبت سفارش به خود راننده که کارت هوشمند فعال دارد بدهند

  • داریوش پاسخ

    ثبت سفارش حق قانونی منطقی و عقلانی است که به راننده باید داده می‌شد از همون روز اول
    چون شرکت های مفت خور دستشون کوتاه میشه
    البته عملی نمیشه چون اونا قوی تر هستن
    و نو سازی ناوگان ک انجام نمیشه بخاطر هزینه های میلیاردی الکی است که شرکتا میگیرن

  • روح اله غنیمتی پاسخ

    واقعا اگه اینجوری بشه دیگه حق هیچ راننده ای خورده نمیشه هیچکس هم با کرایه پایین کار نمیکنه ولی مشکل ودشمن بزرگ راننده ها این دلال ها شرکت ها و باربری ها هستش که مخالفت میکنند شرکت به 2.5میلیاردش نمی‌رسه بانک به سود وامش نمیرسه و بار بری ها که به کمیسیون بالا که میگیرن نمیرسن که چی شده راننده خواسته ماشین بروز اروپایی رو با قیمت پایین بگیره ،

  • کاطم پاسخ

    سلام ودرودبه رانندگان زحمت کش فقط وفقط به کارت هوشمند فعال راننده و کارت هوشمندفعال کامیون هایی که دارن درجاده کارمی کنند

  • رسول پاسخ

    این طرح خوب وپسنویده است