◄ چرا رانندگی ناوگان عمومی جزو مشاغل سخت و زیان آور نیست؟
متاسفانه موانع و تعارض ها در قوانین موجود، سد راه قرارگیری شغل رانندگی در زمره مشاغل سخت و زیان آور شده است که رفع این موانع با پیچیدگی های عجیبی روبه رو است.
عضو هیئت مدیره کانون سراسری رانندگان حمل و نقل جاده ای بخش مسافر کشور گفت: به دلیل اینکه شغل رانندگان حمل و نقل جاده ای دارای پوشش بیمه ای خویش فرمایی است و مشمول قانون کار نمی شود، در زمره مشاغل سخت و زیان آور قرار نمی گیرد.
به گزارش تین نیوز، به دنبال درخواست های مکرر رانندگان در شبکه های اجتماعی برای قرار گرفتن این شغل در زمره مشاغل سخت و زیان آور، احسان روشن روز در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: مشاغل سخت و زیان آور مشاغلی است که در آن اگر محیط کاری از نظر عوامل فیزیکی، شیمیایی و مکانیکی استاندارد نباشد؛ سلامت افراد به خطر می افتد.
وی عنوان کرد: این خطرات تنش های روحی و جسمی سنگینی به شاغلان در این محیط ها وارد می کند که قطعا رانندگان حمل و نقل جاده ای از لحاظ تعریف قانونی، مشمول گروه ب و کار در حوزه های خاص مشاغل سخت زیان آور خواهند شد.
بیشتر بخوانید:
رئیس کانون رانندگان حمل و نقل جاده ای بخش مسافر استان فارس خاطر نشان کرد: متاسفانه موانع و تعارض ها در قوانین موجود، سد راه قرارگیری شغل رانندگی در زمره مشاغل سخت و زیان آور شده است که رفع این موانع با پیچیدگی های عجیبی روبه رو است.
روشن روز گفت: یکی از مهمترین عوامل موجود، عدم تعریف کارفرما در شغل رانندگان و متعاقب آن عدم پرداخت 4 درصد سختی کار و 3 درصد بیمه بیکاری در پرداخت حق بیمه توسط رانندگان است.
وی افزود: ضمن اینکه کنترل و نظارت در تناوب و توالی کار رانندگان ناوگان حمل و نقل جاده ای (جهت بازنشستگی) تقریبا امکان پذیر نیست و بسیاری از عوامل و مشکلات فنی دیگر که این امر را با پیچیدگی های خاصی مواجه نموده است.
عضو هیئت مدیره کانون سراسری رانندگان حمل و نقل جاده ای بخش مسافر کشور تاکید کرد: در عین حال به دلیل جمعیت زیاد افرادی که به شغل شریف رانندگی حمل و نقل جاده ای اشتغال دارند، اجرای احتمالی این طرح توسط قوه مقننه و قوه مجریه مستلزم برنامه ریزی تخصصی و اختصاص بودجه است که این معضل را نیز باید به بقیه مشکلات اضافه شود.
رئیس کانون رانندگان حمل و نقل جاده ای بخش مسافر استان فارس خاطرنشان کرد: بر اساس استعلام هایی که در سال 1400 از مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی استعلامی انجام دادم، احتمال می دهم تنها راه ورود شغل رانندگان حمل و نقل جادهای به زمره مشاغل سخت و زیان آور، استثنا کردن و تصویب قوانین خاص توسط نمایندگان مردم در خانه ملت و همکاری مدیران مربوطه در مجموعه دولت است.
روشن روز اظهار امیدواری کرد این مهم که خواسته عامه جامعه رانندگان حمل و نقل جادهای کشور است در دولت مردمی و جهادی سیزدهم و مجلس انقلابی یازدهم به سرانجام برسد.
کارفرما همان صاحب باروبارنامه که بنام گیرنده وفرستنده بارراننده که برای خودش بارجابجا نمی نماید بلکه برای شرکت ها وافراد دیگر واگر مشکل چهار درصد است که خود راننده می تواند پرداخت نماید همه کارها راهکاردارند فقط مرگ است که انسان نمی تواند کاری انجام بدهد اگر بخواهند خیلی راحت می توانند بایک بخشنامه ازطرف وزیر سختی کاررااجرایی نمایند هشت سال سنوات72تا80که دیگر کاری به سختی کارندارد وراننده مقصر نبوده باراهکاری مثل خرید سربازی می توانند هشت سال رادرست نمایند چرابه سرانجام نمی رسانند چون ارزشی برای راکارراننده وجودندارد همه کارهادلسوزانی دارند بجز راننده گان
درقانون سختی کار1400راننده گان راجزسختی کارقرارداده ونوشته راننده ملزم به پرداخت چهاردرصد بصورت نقد واقساط هستند نوشته راننده گان مصوب قانون سال 79هییت وزیران ازطرف مدیر روابط کار اداره کار این قانون به اداره کاربود ولی چرا اجرا نمی نمایند کسی نمی داند
سلام. به خدای احد واحد. هیچ شغلی سختیهای رانندگی ندارد. انصاف داشته باشید. خدا در نظر. بگیرید. تو همه شرایط حق ما ناحق شده. ما قشر آسیب پذیر جامعه هستم. تو را به امام حسین فکری به حال ما بیچاره ها کنید..
بادرود فراوان
شغل رانندگی از لحاظ عوامل فیزیکی وشیمیایی ومکانیکی و غیرو
استاندار نمی باشد
صحنه های تصادف
اضطرابهای ناگهانی صداهای ناهنجاریها در جاده ها
گرما وسرما بدی آب وهوا همه همه باعث مشکلات روحی و روانی رانندگان شده وبعداز مدتی دچار آسیبهایی نظیر دید کافی
ناراحتی قلبی
دیسک کمر وغیرو خواهد شد
من بعد از سکتهی قلبی و عمل قلب باز ، فقط دوماه و نیم بهم مرخصی دادند و با داشتن شرایط سخت ، باز هم ازکارافتاده محسوب نکردند و از مجبوری پشت قلبیرک تریلی حمل مواد سوختی میبشینم.... ولی برای مسئولین مهم نیست
برای قرار گرفتن شغل رانندگی در مشاغل سخت هیج مشکلی وجود ندارد ، البته همهی رانندگان بدون کامیون به خوبی میدانند که برای کامیونداران ، قرار گرفتن شغل رانندگی در مشاغل سخت نه تنها سودی نداره بلکه زیان هم داره چون بعد ۲۰ سال که بازنشست بشن ، مدارکشون باطل میشه و دیگه نمیتونند حتی پشت فرمان ماشین خودشون بنشینند ، پس بنابراین ای کاش قانون ، شرایط سخت رو اختیاری میکردند و یا حداقل برای رانندههایی که مالک نیستند و فقط شوفری میکنند شرایط رو راحتتر میکردند...متاسفانه دولت فکر میکنه اگه همین فردا شرایط قانون سخت و زیانآور تصویب بشه ، تمام رانندگان و مالکان خودرانندهی بالای ۲۰ سال سابقه خودشون رو بازنشسته میکنند ، در حالی که فقط رانندگان واقعی و کسانی که کامیون ندارند بفکر بازنشستگی با ۲۰ سال سابقه هستند ! و در آخر اگه مشکل اون ۳ درصد هست که بقول ایشان میگه نگرفتند الان میتونند یک پولی بگیرند و این عزیزان رو زودتر بازنشسته کنند تا حداقل روزهای آخر عمرشون رو کنار خانواده سپری کنند و نه در بیابان و یا خدای نکرده مرگ در لای آهنپارهها ، بخاطر تصادفات...!
خدایا ما راننده گان دردمون بکی بگیم که بفهمه خدا از باعث و بانیش نگذرد که شغل مارا جز سختی زیان اور محسوب نمکنه
راننده ماشین زباله هستم در اوج کرونا زباله های همتون رو برداشتیم با تمام سختی هایی که در صنف ما هست و همتون هم میدونید بازم کار ما جز مشاغل سخت نیست تازه هر کی از کنارمون رد میشه دماغش رو میگیره به سرعت رد میشه حالا فکر کن ما 6تا7ساعت روی این ماشین داریم کار میکنیم اگر این کار سخت و پر خطر نیست پس چیه؟
سلام باعرض ادب به خدا ۵۰ سالمه ۲۰ سال بیمه دارم از درد دیسک کمر وضعیفی چشام توانم بریده شده وهر لحضه امکان مشکل درجادها دارم عاجزانه تقاضای کمک به این قشر زحمت کش را دارم به خاطر پروردگار
سلام من 24 سال راننده تاکسی هستم تواین گرما وسرما وبیماری کرونا بااین همه استرس داریم کار میکنیم جز بیماری قلب واعصاب چیزی نصییبمان نشد نمی دانم چرا کار ما جز کار سخت حساب نمیشه
خدا از باعث بانی این نگذره
به خداقسم شغل رانندکی کارسخت وزیان اوری هست
به مقدستات اسلامی به شرافت اسلامی قسم تان میدهم
درخانه ملت نمایندکان عزیز کاری برای این شغل زحمتکش بکنند 80درصد رانندکان دردکمر دیسک کمر دارن این شغل را کارسخت وزیان اور تصویر کنید ما انتظار داریم این خواسته جمعی رانندکان رابطه تصویر برسانید اجرتان با امام زمان یاحسین