بازدید سایت : ۷۲۴۸۷
دبیر کانون کارفرمایی شرکت های سواری کرایه بین شهری کشور :

◄ بهتر است همه تشکل ها در چارچوب اساسنامه خود فعالیت کنند

6 تشکل در بخش حمل و نقل مسافر فعال هستند و همه از یک جا مجوز دارند و مجوز هیچ کدام بالاتر از دیگری نیست.

تین نیوز |

دبیر کانون کارفرمایی شرکت های سواری کرایه بین شهری کشور گفت:  6 تشکل در بخش حمل و نقل مسافر فعال هستند و همه از یک جا مجوز دارند و مجوز هیچ کدام بالاتر از دیگری نیست و اگر یک کانون می تواند با بیمه قرارداد ببندد مطمئنا دیگر کانون های کارفرمایی و اتحادیه ها هم چنین اختیاری دارند.

به گزارش تین نیوز، رضا بهشتی با تاکید بر این که بهتر است همه تشکل ها در چارچوب اساسنامه خود فعالیت کنند، در خصوص این دیدگاه برخی تشکل ها که انعقاد قرارداد بیمه بخش مسافری، وظیفه کانون انجمن های صنفی کارفرمایی حمل و نقل مسافری است، افزود: اتحادیه های سواری کرایه و مینی بوسرانی و اتوبوسرانی قدمت شان بیشتر از کانون اتوبوس است و در سال های گذشته قراردادهای این چنینی توسط اتحادیه ها و انجمن سراسری امضا  شده و حتی با بیمه البرز قرارداد داشته اند و سند آن هم موجود است.

وی با طرح این پرسش که دیگر مسئولیت های کانون انجمن های صنفی کارفرمایی حمل و نقل مسافری کشور چیست؟ به خبرنگار ما گفت: چرا هیئت مدیره کانون مسئولیت های دیگر را قبول نمی کند و فقط به موضوع بیمه متمرکز شده اند؟ برای مثال در زمینه نوسازی و تسهیلات نوسازی و واردات ناوگان، مشکلات اتوبوس ها، سپهتن و شبکه سیر چه اقداماتی انجام داده اند؟ اگر تمام مسئولیت های حمل و نقل مسافر با کانون مذکور است لازم است در تمام زمینه ها پاسخ گوی رانندگان، مالکان و شرکت‌ های مسافربری باشند.

بهشتی افزود: در زمان شیوع ویروس کرونا چه اقداماتی برای بهبود اوضاع شرکت ها و رانندگان و مالکان انجام دادند؟ عملکرد کانون در رفع ده ها مشکلات دیگر بخش حمل و نقل در نه سال گذشته چه بوده چرا گزارشی در این زمینه ارایه نمی کنند؟ در اوج بحران لاستیک چه اقداماتی انجام دادند؟

این مقام صنفی خاطرنشان کرد: کانون مذکور در مورد بیمه تامین اجتماعی رانندگان هیچ مسئولیتی ندارد؟ در کدام جلسه کارشناسی در بیمه تامین اجتماعی شرکت کرده اند؟ در مورد بیمه رانندگان جدید الورود چه اقدامی برای بهره مندی آنان از یارانه دولتی انجام داده  و در کدام جلسه شرکت کرده و طرح و پیشنهاد ارایه داده اند؟ در کدام جلسه مربوط به نرخ کرایه ها شرکت کرده و در مورد نرخ کرایه ها چه مسئولیتی دارند؟ ضرر و زیان این چهار ماه که قرارداد با بیمه دانا تمدید شد را چه کسی جبران می کند؟

دبیر کانون کارفرمایی شرکت های سواری کرایه بین شهری کشور ادامه داد:  بخش سواری کرایه با تعامل و همفکری بین تشکلات سواری کرایه، اعم از اتحادیه و کانون  توانست لاستیک بخش سواری را تهیه کرده و موضوع نرخ مسافر چهارم را بدون اینکه از جیب مالک تخفیف داده شود، حل و فصل نماید و ده ها موارد دیگر که در بخش سواری به همت تشکلات بخش انجام شده و در برخی موارد هم در دست اقدام است.

بهشتی گفت: تشکلی که نه سازمان های دولتی را قبول داشته باشد و نه دیگر تشکل ها را آیا می تواند مسائل و مشکلات حمل و نقل را حل کند؟ 25 نهاد و ارگان دولتی با بخش حمل و نقل در ارتباط و دخیل و تصمیم ساز هستند. با نفی و طرد دیگران کار پیش نمی رود و شعار وحدت و همدلی بدون عمل فایده ای ندارد تنها با تعامل با دیگر تشکل ها و ار گان ها می توان مشکلات را حل کرد نه با تقابل و تضاد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مسعودافروزنیا پاسخ

    درود وسپاس ازاستادبزرگ جناب بهشتی وصحبت ها وانتقادهای به جای ایشان

  • محسن رجبی رئیس انجمن صنفی رانندگان شهريار وملارد پاسخ

    باسلام بنده کاملا با نظرات جنابدآقای بهشتی موافقم یکه تازی فقط در حرف برای مالکان ورانندگان هیچ اثر مثبتی ندارد قدمت هم مهم نیست از نظر بنده مهم کار درست است اینهم یادآور میشوم که جناب آقای بهشتی شما که لا لایی بلدید چرا خوابتان نمی‌برد انجمن سواری کرایه پایانه غرب تهران شما با حمایت راهداری استان تهران دخالت در حوزه شهريار وملارد می‌نماید آیا چه چیز باعث اینکار است چه برنامه ای بین اتحادیه سواری کرایه وانجمن با سازمان فوق وجود دارد چه جالب که فرمودید تمام تشکلات از یک نهاد مجوز گرفته اند آیا شما چه برتری نسبت به انجمن شهريار وملارد دارید پس اگر هر کس وهر صنف کار قانونی خودش را انجام دهد سالم‌تر کارها انجام خواهد شد در مورد سواریدکرایه بعنوان جایگزین فرسوده آمار دقیق دهید سالانه چند دستگاه خودرو تحویل میگیرید وچند دستگاه از رده خارج میکنید یا اینکه از رده خارج نمی‌کنید فقط توسعه می‌دهید دلیل سازمان راهداری و ارگان‌های مربوطه در این رابطه چه نظارتی دارند در مورد بیمه تأمین اجتماعی تا آنجا که بنده بخاطر دارم در تمامی جلسات که جناب آقای مجیدی بودند با مسئولین سازمان راهداری تمام دغ دغه ما این بوده که رانندگان نمی‌توانند بدون کمک دولت بیمه پرداخت کنند بنده بعنوان نایب رئیس کانون انجمن‌های استان تهران در جلسات وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی چه در قبل وحال با معاونت‌ محترم روابط کار این موارد را درخواست نمودیم در مورد بیمه تکمیلی شما میتونید بصورت تک انفرات با هر شرکت بیمه ای قراداد منعقد نمایید اما نماینده کل سواری کرایه محسوب نمی‌شوید فقط برای اعضای عضو واقعی خودتان می‌توانید اینکار را انجام دهید کانون اتوبوس ومینی بوس هم بهمین صورت بنده هم بعنوان مسعول انجمن وکانون میتوانم برای اعضای خودمان قرارداد منعقد نماییم چطور شده در مواردی باهم چلو پلو میل میفرمایید حالا رو درروی یکدیگر قرار میگیرید در مجموع کانون سواری کرایه در کشور چند انجمن دارد اینهم به عرض برسانم انجمن شهريار وملارد اتوبوس مینی بوس وسواسی کرایه بابت رسیده اما عضو کانون واتحادیه شما نیستیم آنهایی که عضو شما هستند به اندازه انگشتان دست میباشد باه موافقم شما کار خودتان دا انجام دهید بقیه هم کار خودشان را اما یک درخواست دارم زین پس در هیچ جلسه ای در سازمان راهداری ویا وزارت راه وشهرسازی بصورت تک انفراد در جلسات برویم تا هر صنفی حرف خودش و کار خودش را انجام دهد انشاءالله

  • علی فیروز پاسخ

    سلام با تشکر از تین نیوز و مطالبی که آقای بهشتی بیان نمودند
    نظری از فردی بنام آقای رجبی در قسمت نظرات خواندم بی اختیار گفتم : امان از دل زینب ! ایشان بدون اینکه بیاناتشان کوچکترین ارتباطی با مطلب منتشره داشته باشد عقده گشایی نموده و همه را از بخش خصوصی تا دولتی زیر سوال برده است
    چرا ؟ چون که صلاحیت ایشان برای واگذاری امور کارت هوشمند تایید نشده و چندین سال است که بنده خدا از هر دری که برای رسیدن به آرزویش وارد شده به در بسته خورده است
    حالا اینجا زمین و زمان را بهم دوخته و مانند فیلم کمسیر متهم میکند همه را زیر مظان اتهام قرار داده
    ولی به نظرم بهتر است ایشان به همان کارهای دلالی مانند فروش صورت وضعیت صوری ؛ توزیع لاستیک دولتی که از انجمن تهران گرفته ودر شهریار و ملارد به مینی بوس داران با قیمت گزاف فروخته ، ساخت و‌پاخت بیمه ای و دیگر کارهایی که خودش بهتر میداند بپردازد و امرار معاش نماید
    ازقدیم گفته لوطی تو برو لقمه ی خود گاز بزن
    کم پشت سر خلق خدا ساز بزن
    آری برادر صابون شما به تن بیشتر رانندگان منطقه از جمله حقیر خورده است نگفتنی ها زیاده ولی از انجا که وقتم ارزش دارد فعلا بس میکنم

  • علی فیروز پاسخ

    سلام
    نظر فرستادم ولی ظاهرا در قسمت نظرات منعکس نشد
    لطفا بررسی شود

  • محسن رجبی رئیس انجمن صنفی رانندگان شهريار وملارد پاسخ

    سلام بسیار عالی اگر شما ثابت کردی که من از انجمن تهران لاستیک گرفتم وبا قیمت گزاف به شما دادم خیلی خوب می‌شود در انظار عمومی که مطلب گذاشتید شماها یک مشت جیره خوار رئیس اتحادیه وانجمن سواری کرایه ولا کارتون خوابها دست تو دست دارید اون مدارکهایی در شهريار تخلف داشتید به سازمان ارائه دادم وسازمان نادیده گرفت حالا شدی راننده مینی بوس شفاف خودتان را معرفی کنید تا حرف بسیار است کارت هوشمند چه ربطی به تخلفات شمایان دارد اشکال کار ما اینیست که کانون انجمن‌های کشور یعنی اتوبوس ومینی بوس عرضه دفاع از خودش ندارد وفقط دادو بیداد بلدند اما دریغ از یک نامه نگارش قانونی منطقی که اجازه بدهند هر شخصی برا علیه آنان صحبت کند آری حداقل من توان معرفی شفاف خودم را دارم تومار میگیریم که چه افرادی لاستیک با قیمت گزاف بدست مالکان رسانده اند شما در انجمن سواری ‌کرایه هستی از من انتقاد میکنید فعلا در اداره کل تعاون که پرونده شما را در آستانه ارسال به دستگاه قضا است ودیوان عدالت بخاطر شکایت انجمن شهريار وملارد از عمل کرد خودتان آنجا مشخص خواهد شد یا علی مدد

  • محسن رجبی رئیس انجمن صنفی رانندگان شهريار وملارد پاسخ

    سلام از مسئولین تین نیوز هم کمال تشکر را دارم اما بهتر است افرادیکه نظر می‌دهند با مشخصات واقعی خودشان باشد باتشکر

  • محسن رجبی رئیس انجمن صنفی رانندگان شهريار وملارد پاسخ

    باسلام خدمت مسئولین محترم تین نیوز شما که خیلی راحت فردی که نام واقعی خودش را اعلام ننموده درنظرات ع.رسال نمودید که خیلی راحت اتهام می‌زند اما بنده خودم خوب شناختم این فرد را لطفا جواب بنده را ارسال بفرمایید برای خوانندگان وببنندگان این مورد با تشکر

  • محسن رجبی رئیس انجمن صنفی رانندگان شهريار وملارد پاسخ

    باسلام خدمت خوانندگان این موارد شخصی با نام جعلی بنام علی فیروز که اتهام دیگری به بنده نسبت دادند هر گفتاری هر اتهامی می‌بایست مدارک ومستندات کافی در دست داشته باشد تا عنوان کند بنده مگر شرکت مسافری دارم که بخواهم صورت صوری صادر کنم اینهم از آن حرفهایی است که برای رد گم کردن تخلفات دوستان خودشان است خدا را شاکرم که شرکتی که تخلف داشت در شهر قدس صورت وضعیت صوری صادر می‌نمود پلمپ شده نکند آنهم بنام بنده‌ است که خودم بی اطلاع هشتم مثال این می‌شود مدارک ومستندات آنهایی که طالب هستند پیگیری کنند ببینند بنام چه کسی هست ونام شرکت راهم مشخص است به هرصورت تا زمانی‌که نظارت در هر بخشی نباشد توسط سازمان‌ها ارگانها وبازرسیها وعدم برخورد قانونی با متخلفین در حمل ونقل جاده ای وضع از اینی که هست بدتر خواهد شد فقط مالکان اتوبوس های برون‌شهری وکامیونهای برون‌شهری با تمام سختی‌های کار شبانه روزی چهل درصد درآمد خودرا باید پرداخت کنند به شرکت‌های متخلف بار ومسافر بابت صدور صورت وضعیت و بارنامه ها بدلیل نداشتن نظارت قانونی توسط دستگاه‌های مربوطه در کل با سرمایه‌گذاری کلان توسط مالکان محترم تمام درآمد خود را باید دو دستی تقدیم اینگونه شرکت‌ها نمایند هیچ تشکلی هم در چهارچوب قانون پیگیری جهت رفع این مشکلات نیستند فقط سروصدای لفظی دارند