◄ راهکار جدید برای دور زدن بخشنامه سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای
اخذ هرگونه وجه از رانندگان، مسافران و صاحبان کالا توسط شرکت یا موسسه برون شهری غیر از مواردی که به موجب مقررات پیش بینی شده یا می شود، ممنوع است
در حالی که بر اساس اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و طبق ماده 10 آیین نامه اجرایی تبصره 1 ماده 31 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، اخذ هرگونه وجه از رانندگان، مسافران و صاحبان کالا توسط شرکت یا موسسه برون شهری غیر از مواردی که به موجب مقررات پیش بینی شده یا می شود نظیر کارمزد (حق کمیسیون) و کرایه حمل حسب مورد از بلیت و صورت وضعیت مسافری و بارنامه ممنوع است، برخی شرکت ها، هنوز مبالغی را به عنوان هزینه پذیرایی از مسافران از رانندگان و مالکان دریافت می کنند.
به گزارش تین نیوز، این در حالی است که کسر وجوهاتی تحت عناوین مختلف مانند تاییدیه مدیریتی، پامیزی، سوار کن و ... از صورت وضعیت های صادره و اخذ آن از رانندگان و یا گاهی مبلغ پرداختی به کارمندان شرکت های مسافربری توسط خود مالکان و رانندگان به منظور سوار کردن مسافر بیشتر در مدت زمان کوتاه تر، خلاف مقرات بوده و شرکت و موسسه مجاز به برداشت هیچ گونه مبلغی به غیر از کمیسیون از صورت وضعیت برای خود و حق بیمه برای پرداخت به شرکت بیمه گر و عوارض شهرداری جهت پرداخت به شهرداری نیست و کلیه هزینه های متعلق به شرکت باید از محل مبلغ کمیسیون تامین و پرداخت گردد و برای این منظور شرکت مجاز به دریافت وجه از راننده مالک ناوگان و .. نمی باشد.
بیشتر بخوانید:
با این حال یک راننده مالک اتوبوس تصویر پیوست را در شبکه های اجتماعی منتشر کرده و در توضیح آن نوشته که شرکت ها به عنوان یک راهکار جدید برای دور زدن بخشنامه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به این روش عمل می کنند که راننده باید از انبار، اقلام پذیرایی را خریداری کرده و تنها با ارائه قبض خرید پذیرایی صورت وضعیت صادر می شود، در صورتی که هرگونه کسر به اجبار جهت پذیرایی ممنوع است.
به گفته وی این اقدام توسط 2 شرکت بزرگ و معتبر (نام شرکت ها موجود است) در پایانه بیهقی صورت می گیرد.
سلام متأسفانه شرکتهای حمل ونقل مسافری برونشهری قانع به حق و حقوق قانونی خود نیستند و تحت هر شرایطی از مالکان ورانندگان مبلغ های غیر قانونی دریافت میکنند همین امر باعث شده تا مالکان ورانندگان برای جبران اینگونه پرداختها بار اًضافه بزنند ویا مسافر خارج از پایانه در مسیر بدون بلیط سوار کند البته هر گونه مشگلی برای اینگونه مسافران در مسیر حرکت رخ دهد ار نظر حوادث از نظر دین و وجدان بعده صاحبان شرکت میباشد منتها اگر خدایی ناکرده حوادث تصادفات رخ دهد در صورت نداشتن مسافر آسیب دیده نامش در صورت وضعیت وبیمه نشدن خود باعث مشگلات بسیار زیاد وجبران ناپذیر برای مالک وهر دو راننده آن اتوبوس در بر دارد قوانین سازمان راهداری ۲۴ ساعت است چرا بدلیل عدم حضور بازرسان وکارشناسان سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای در ۲۴ ساعت روز کاری میباشد اگر نظارت ها دقیق وبدون وقفه باشد مالکان ورانندگان محترم نیازی نیست برای سوار نمودن مسافر از پای سکو بداخل سالن ویا داخل شرکت تعاونی مربوطه برود مسئولین این شرکتها وظیفه دارند مدارک وصورت وضعیت صادر شده همراه با نام کامل مسافرین به پای سکو برده وتحویل مالک وراننده دهند در پایان سوار شدن کامل مسافرین سپس حرکت نمایند
جون تو جون این حمل و نقلی ها بکنند، آخرش راه فراری را پیدا می کنند