◄ ایجاد رامبل های عرضی در جاده ها متوقف می شود؟
مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، خواستار بررسی کارشناسی و در صورت لزوم بازنگری در ضوابط و مشخصات فنی اجرای رامبل های عرضی در بزرگراه ها شد.
مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، خواستار بررسی کارشناسی و در صورت لزوم بازنگری در ضوابط و مشخصات فنی اجرای رامبل های عرضی در جاده ها شد.
به گزارش تین نیوز، بر اساس نامه ای که داریوش باقر جوان در تاریخ 19 اردیبهشت به مدیرکل دفتر علایم، تجهیزات و ابنیه فنی راه های این سازمان ارسال کرده، ضمن درخواست بررسی کارشناسی اجرای رامبل های عرضی، استفاده از دیگر گزینه های آرام سازی و کنترل و کاهش سرعت پیشنهاد شده است.
در این نامه، ایجاد لغزش زیادی بر اثر عبور از این رامبل ها به عنوان عامل خرابی سیستم تعلیق ناوگان اتوبوسی و صرف زمان زیاد و تحمیل هزینه های اضافی به جهت تعمیر و نگهداری ناوگان، عنوان شده است.
بیشتر بخوانید:
شیارهای غیر استاندارد جاده موجب تصادف و قطع پای راننده کامیون شد
همچنین تاکید شده است که ناوگان اتوبوسی به ناچار باید با حداقل سرعت از رامبل های تعبیه شده عبور کند تا صدمه کمتری ببیند ولی در شرایط مشابه ناوگان حمل و نقل سبک و ناوگان سنگین بار برای لرزش کمتر با سرعت به حرکت خود ادامه داده که این امر موجب افزایش ریسک برخوردهای جلو به عقب می شود.
در ادامه عنوان شده که در برخی موارد دلیل سرعت خودروهای عبوری برای جلوگیری از برخوردهای جلو به عقب به ناچار باید ناوگان اتوبوس با سرعت به حرکت خود ادامه دهد که عبور از رامبل های عرضی تعبیه شده موجب ایجاد ترک در شیشه جلوی اتوبوس می شود.