بازدید سایت : ۸۳۱۳۷
به دنبال برخورد فیزیکی استاندار با یک راننده مطرح شد:

◄ درخواست رانندگان اتوبوس برای عزل یا عذرخواهی رسمی استاندار ایلام

برخورد فیزیکی استاندار ایلام با یک راننده اتوبوس بازتاب منفی زیادی در بین فعالان بخش جاده ای مسافری و حتی باری داشته و تعداد زیادی از رانندگان و دارندگان وسایل نقلیه این اقدام استاندار ایلام را تقبیح کرده اند.

تین نیوز |

برخورد فیزیکی استاندار ایلام با یک راننده اتوبوس بازتاب منفی زیادی در بین فعالان بخش جاده ای مسافری و حتی باری داشته و تعداد زیادی از رانندگان و دارندگان وسایل نقلیه این اقدام استاندار ایلام را تقبیح کرده اند.

به گزارش تین نیوز، به گفته شاهدان عینی، استاندار ایلام با لگد زیر میز خدمت کارمند سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای زده است و سپس به سمت یک راننده اتوبوس حمله کرده و به سینه او مشت زده و دفترچه ثبت ساعت این راننده را نیز گرفته است.

حساب مردم از استاندار ایلام جداست

البته باید در نظر داشت انتقادات نسبت به عملکرد ح . ب استاندار ایلام در بین فعالان بخش حمل و نقل جاده ای اگرچه وسیع بوده اما در عین حال مقامات این صنف با تاکید بر این که تا پایان رسمی سفرهای اربعین و تا خروج آخرین مسافر از پایانه مرزی ایلام به خدمات رسانی به مردم ادامه می دهند، به رانندگان و دارندگان اتوبوس خاطرنشان کرده اند که شکایت و اقدامات لازم در این زمینه را تا آخرین مرحله پیگیری خواهند کرد.

بر همین اساس روز گذشته و امروز کانون انجمن های صنفی کارگری رانندگان و دارندگان ناوگان مسافری کشور چندین فراخوان برای اعزام ناوگان مسافری به پایانه مهران منتشر کرده و با تاکید بر این که حساب مردم از استاندار ایلام جداست از رانندگان و دارندگان ناوگان درخواست نموده برای انتقال زائران به پایانه مهران مراجعه کنند. اما در کنار این فراخوان، بر تنظیم شکواییه و امضای طومار برای پیگیری موضوع رفتار نامناسب استاندار ایلام نیز تاکید کرده است.

حمله یک رسانه استانی به تین نیوز بابت درج خبر

 اقدام استاندار ایلام در حالی با موج وسیعی از انتقادات رانندگان همراه شده که پس از انتشار این خبر در تین نیوز، یک رسانه عمومی در صفحه استان ایلام خود که بعید است چندان مورد توجه عموم قرار داشته باشد، رسانه تخصصی تین نیوز را که در بخش حمل و نقل یکی از شناخته شده ترین رسانه های کشور است، مورد حمله قرار داده و در این مورد نوشته است: «یکی از رسانه های نه چندان مطرح از کتک کاری یک راننده اتوبوس در پایانه برکت توسط استاندار ایلام خبر داده است. این رسانه با حمایت از راننده به دنبال آن مدعی توهین استاندار به یکی از کارکنان راهداری شده است. جملگی کسانی که با اخلاق و شیوه برخورد استاندار ایلام آشنایی دارند تایید خواهند کرد که خبر انتشار یافته از سوی این رسانه که بر پایه ادعای یک راننده و تایید تعدادی از رانندگان اتوبوس صورت گرفته است، ادعایی غیر واقع است.» (برای مطالعه متن خبر منتشر شده در این رسانه استانی اینجا کلیک کنید)

بیشتر بخوانید:

در ادامه بخشی از واکنش فعالان صنفی و رانندگان را در این زمینه بخوانید:

 

 - غلامرضا خادمی زاده رئیس کانون انجمن های صنفی کارگری رانندگان و دارندگان مسافری کشور:

«روسای محترم کانون ها، اتحادیه ها و انجمن های صنفی

روز یکشنبه ۲۷ شهریورماه استاندار ... ایلام در پایانه برکت مهران حاضر شده و بدون هماهنگی با مسئولان سازمان و.... نسبت به اعزام زائرین اقدام و راننده ای را مورد ضرب و شتم قرار داده و به مسئولان سازمان و رانندگان توهین و فحاشی نموده که جناب مهندس باقرجوان در حمایت از رانندگان و همکاران سازمانی خطاب به استاندار می فرمایند اگر می خواهد کسی را بزنید یا مورد اهانت قرار دهید بنده را مورد خطاب قرار دهید اینها ( رانندگان، همکاران سازمانی ) بچه های بنده هستند و......

حال با توجه به موارد پیش آمده قصد داشتیم که از اعزام ناوگان به مرزها خودداری کنیم که با وساطت بزرگان سازمان خصوصا جناب مهندس باقرجوان از این موضوع صرف نظر کردیم.

ولی لازم است که شکواییه و اعتراضیه ای با امضاء کلیه کانون ها، اتحادیه ها و انجمن ها بر علیه استاندار ... و بی نزاکت ایلام تهیه و تقدیم وزیر کشور و رئیس جمهور گردد و به هیچ عنوان از شکواییه خود کوتاه  نخواهیم آمد.»

 

- کانون انجمن های صنفی شرکت های مسافربری کشور:

«دوستان و همکاران عزیز و گرامی اعم از مدیران ، مالکین ، رانندگان و کمک رانندگان

ضمن عرض خسته نباشید به پیشگاه همه شما بزرگواران و تقدیر و تشکر فراوان از خدمات و زحمات شبانه روزی شما عزیزان در سرویس دهی به زائرین محترم مرقد مطهر سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین ( ع )، همانگونه که مستحضرید در مورخه ۱۴۰۱/۰۶/۲۷ متاسفانه حوادث تلخی در خصوص هتک حرمت یکی از رانندگان عزیز و همچنین مسئولان محترم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور توسط استاندار ایلام صورت پذیرفته که موجبات تاسف و تاثر شدید جامعه خدوم و زحمتکش حمل و نقل مسافر جاده ای کشور را فراهم آورده است. لذا ضمن محکوم نمودن این گونه اعمال و رفتار از ریاست معزز جمهور و نیز وزیر محترم کشور انتظار دارد تا با قید فوریت دستور رسیدگی به این حادثه ی ناگوار را صادر فرمایند.

بدیهی است که هرگونه تعلل در رسیدگی به موضوع باعث یاس و ناامیدی فعالان این بخش حیاتی کشور گردیده و قطعا تاثیرات نامطلوبی را در اذهان آنان باقی خواهد گذاشت.»

 

- میرعزیز شفیعی نسب لنگرودی عضو کانون سراسری انجمن های کارفرمایی مسافربری کشور و رئیس انجمن صنفی مسافربری لنگرود:

«محضر محترم ریاست جمهوری ارجمند ایران جناب آقای رئیسی

الولایات مضامیر الرجال

زمامداری ها، میدان مسابقه و آزمایش مردان است.

نهج البلاغه ، امام علی ( ع )

ضمن عرض تسلیت و آرزوی قبولی عزاداری های ایام اربعین حسینی و با سپاس و قدردانی فراوان از کلیه عوامل و دست اندرکاران مجموعه بزرگ راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور اعم از مدیران بالا دستی علی الخصوص جناب مهندس باقرجوان و سایر عزیزان و رانندگان محترم ناوگان ها که قطع به یقین نقش بسیار مهمی را ایفا نمودند، متاسفانه و در کمال تعجب و حیرت شاهد رفتار بسیار ... و برخورد شنیع استاندار ایلام با رانندگان عزیز و عوامل راهداری و حمل و نقل در پایانه مرزی برکت مهران بودیم که موجب جریحه دار گشتن احساسات عمومی و کلیه همکاران شده است.

اگر از حق نگذریم فعالیت شبانه روزی مجموعه بزرگ راهداری و حمل و نقل در ایام اربعین بسیار حائز اهمیت و قدردانی است چرا که از منفعت شخصی خود گذشته و بر اساس پیمان «لبیک یا حسین»  و تابعیت از فرمان رهبر معظم انقلاب «دامت برکاته» و همچنین به دلیل ایجاد انگیزه قریب به یک ماه را در مسیر اربعین خدمت رسانی نموده اند. آیا سزاوار است در چنین شرایطی، استاندار ... ایلام چنین برخورد زننده ای که شایسته خویش است را با این عوامل زحمتکش داشته باشد؟ آیا مدیریت در چنین شرایطی به این معناست که بر روی دیگران دست درازی کند؟ آیا استاندار ایلام واقف به جایگاه خویش می باشد یا لازم است مجددا اخلاق اداری را مطالعه نماید؟

لذا بدین وسیله و پیرو چنین رفتار غیرمنصفانه و غیرانسانی استاندار ایلام، کلیه شرکت ها و موسسات مسافربری، کلیه انجمن های کارفرمایی شرکت ها و موسسات مسافربری و کلیه انجمن های کارگری رانندگان بخش برون شهری بخش مسافر و بخش کالا و بار استان گیلان ضمن محکوم نمودن این برخورد عامدانه، مراتب اعتراض خود را جهت توبیخ قانونی و عزل استاندار ایلام به صورت ضرب الاجل اعلام می نماییم.

چرا که با وجود تمام بی نظمی ها، بی تدبیری ها، سوء مدیریت ها، سوء برنامه ریزی ها و ضعف عملکرد در مراسم اربعین 1401 صرفا و صرفا این عوامل راهداری و حمل و نقل بودند که توانستند با ایثار و از خود گذشتگی، همایش عظیم اربعین حسینی را طبق دستور مقام معظم رهبری «دامت افاضاته» پرشور و پرشکوه پوشش دهند. لذا استدعا می گردد جهت تکریم و دلجویی از مجموعه بزرگ راهداری و حمل و نقل نسبت به عزل استاندار ایلام و برخورد مناسب با وی هر چه سریعتر اقدام عاجل مبذول فرمایید. اجرکم عندالله»

 

- سید فخرالدین شریعتی فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا: 

«... رانندگان در تمام لحظات بحرانی کشور چه از ناوگان حمل کالا و یا از  ناوگان حمل مسافر نه تنها از مال  بلکه از  جان خود  نیز بدون هیچ چشم داشتی ایثار کرده اند و با تمام وجود به میدان آمده اند و برای عزت و سربلندی این آب و خاک مایه گذاشته اند. با این وجود  واقعا برای کشورم و مسئولان و مدیران لایق و میدانی کشور متاثر هستم که چگونه  یک مدیر نابلد و بد اخلاق آبرو و عزت این مدیران و این ملت را با عملکرد بچه گانه خود زیر سوال برده است؟ مدیری که حتی از سلسله مراتب اداری و قوانین کشوری بی اطلاع است.

رانندگان و در حقیقت این تلاشگران خط مقدم با این شرایط بحرانی کشور از جان و مال خود مایه می گذارند و فردا هم همه تلاش های این همکاران  به نام این افراد بر روی لوح‌ های تقدیر ثبت  شده و به  اتمام می‌ رسد.

چگونه این افراد از سمت خود سواستفاده می کنند و راننده ای را مورد ضرب و شتم قرار می دهند و همکاران و مدیران راهداری را مورد اهانت قرار می دهند.

ما رانندگان از ریاست محترم جمهور کشور به عنوان متولی قوه مجریه و از رئیس قوه قضاییه به عنوان مدعی العموم اولا خواستار برکناری ایشان و ثانیا عذرخواهی از مسئولان راهداری به خصوص آقای مهندس باقرجوان و همچنین عذرخواهی از آن همکار و راننده مورد هجمه قرار گرفته، هستیم تا درس عبرتی باشد برای کسانی که که با این نوع حرکات نابخردانه ابرو و عزت مدیران انقلابی را زیر سوال می برند  و تخم نفاق و بدبینی را بین مردم و  مسئولان می کارند.»

 

- یک راننده:

واقعا جای تاسف دارد که این طور جواب خستگی راننده را بدهند.

 

- یک راننده:

این رفتار استاندار یعنی اهانت به کل سیستم و دستگاه و دست اندرکاران حمل و نقل و به هیچ عنوان قابل گذشت نیست حتی اگر وزیر کشور هم پا درمانی بکند قابل گذشت نیست چون یک فرد عادی این حرکت زشت را انجام نداده است. پس خواهش می کنم تا آخر پیگیر باشید و کوتاه نیایید. کوتاه آمدن در این قضیه خود کمتر از حرکت ایشان نیست.

 

- یک راننده:

ایشان چند صباحی استاندار ایلام است و بعد می رود استان بهتر و خوش آب و هوا تر، بحث این است که قرار نیست به هر کس یک میز دو متری دادند، خدا را به حق نشناسد. همه انسانیم همه حرمت داریم، یکی راننده، یکی دکتر یکی کارگر، حرمت همه واجب است.

 

- یک راننده:

ما در جاده سختی می کشیم بعد این آقا ژستش را می گیرد و توهین و کتک کاری هم می کند.

 

- یک راننده:

واقعا این آقای استاندار هنوز نمی داند که در چه پستی قرار دارد؟ خواهش می کنم مسئولان محترم برخورد قاطع نمایند. ما راننده ندادیم که عوض قدردانی ، زحمات آنها با کتک خوردن از استاندار ایلام جواب داده شود.

 

- یک راننده:

از موقعیتش سو استفاده کرده است این افراد چنان به خود مغرور شدند که دیگر خدا را بنده نیستند.

 

- یک راننده:

ضارب اگر قانونمند و برای قانون احترام قائل بود این کار را نمی کرد و به ضرب وشتم متوسل نمی شد.

کمند روستا
کمند روستا
همیار تین خبرنگار نویسنده
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • وجیهه کفاش

    از همکارمان حمایت میکنیم وکمپین اعتراض بزنید تا امضا کنیم

  • نبی نارویی

    باسلام و تشکر ویژه از مجله خبری تین نیوز و خبرنگاران عزیز که در بخش حمل ونقل یار ویاور کاپیتان های محترم کشور هستند و تلاش دارند تا بیشتر در انتقال مشکلات به گوش مسولان و دفاع از حق راننده خبر تهیه و باطلاع عموم برسانند

  • مهدی یاعلی

    موافق پیگیری این کارهستم

  • راننده

    اتوبوسی که ۷/۸میلیاردتومن ارزش داره دراون شرایط حساس که راننده یکسرخالی باید میرفت به مهران نه تنها سودی نمیکردندبلکه کلا ضرربود..رانندگان به عشق امام حسین ع می رفتند زوار را جابجامیکردند...خیلی زشته واقعا دردناکه یکی مثل استاندار بیاد بزنه زیر میز بعد یک راننده را کتک کاری کند عوض حیف صدحیف

  • راننده

    من از امروز به احترام اون همکار دلشکسته ، دیگر در استان کرمانشاه سرویس نمیرم و واگذارشون میکنم به امام حسین که یاور مظلومان هست

  • ناشناس

    تکذیب فرمودند ,,,, 😅😅😅😅

  • قباد

    مشکل اصلی استاندار نیست وزیر کشور است که این آقا کردند استاندار فردی که در یک استان مسول انتخابات باشد می شود استاندار شهرها میشوند فرماندار بخشها می شوند بخش دار این باید می دانستید

  • شکوفه

    با سلام
    اگر با این مسئله برخورد جدی و قاطعانه نشود،باز هم پرروتر از قبل خواهند شد،
    (آیا اگر راننده ای استاندار را کتک زده بود،باز هم دولتمردان سکوت میکردند؟؟)

  • آذین

    بله پول یامفت میگیرن نه زحمتی میکشن ونه دغدغه زندگی دارن بایداینجوری افسارپاره کنن دست روی مردم بلندکنن ایااگه این راننده یاهرفرددیگه ای به این استاندارتوهین میکردن ایاحکومت ازش میگذشت مااینومیدونیم که اگه تین اقاعزل هم بشن یه سمت بهتروبزرگترازاین بهش میدن چون تواین حکومت چیزی به اسم عزل وتنبیه واخراج وتوبیخ وجودندارد.

  • آزاد

    خدانکندگدامعتبرشود.حالاحکایت این استانداره

  • علیرضا

    متاسفانه در ایران راننده هیچ اعتبار ارزش ندارد واگر این مساله برعکس بود حتما الان راننده زندان بود