◄ نتیجه بی توجهی به حمل و نقل جاده ای کالا؛ نارسایی در چرخه اقتصاد و تولید
حمل و نقل نیروی محرکه اقتصاد هر کشور است که بی توجهی به آن به خصوص حمل و نقل جاده ای چرخه اقتصاد و تولید را در کوتاه مدت دچار نارسایی مشهود خواهد کرد.
یک فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا معتقد است در موضوع تفکیک وزارت راه و شهرسازی باید تصمیم گیران به این اصل توجه داشته باشند که حمل و نقل نیروی محرکه اقتصاد هر کشور است که بی توجهی به آن به خصوص حمل و نقل جاده ای چرخه اقتصاد و تولید را در کوتاه مدت دچار نارسایی مشهود خواهد کرد.
به گزارش تین نیوز، ابراهیم علیاری این مطلب را در شبکه های اجتماعی بیان کرد و با تاکید بر گستردگی و اهمیت زیاد حمل و نقل در برابر راه و شهرسازی، گفت: همه راه ها و شهرها (شامل شهرسازی و مسکن سازی و مراکز تجاری و تفریحی و به خصوص راه ها) که ساخته می شوند به حمل و نقل وابسته است و اگر توجه ویژه به این بخش نشود موفقیت در دیگر بخش ها کمتر خواهد بود.
این راننده کامیوندار افزود: به طور کلی حمل و نقل در فعالیت های اقتصادی، خدماتی، تولیدی و سیاحتی نقش مهمی دارد، تا جایی که حکم مرگ و زندگی را برای اقتصاد و کشور را رقم می زند چرا که همه چیز در سطوح مختلف داخلی و خارجی به حمل و نقل وابسته است.
بیشتر بخوانید:
تفکیک وزارت راه و شهرسازی؛ به کدام منظور؟
او با تاکید بر این که صاحب نظران حمل و نقل، را کلید توسعه اقتصادی و رکن زیر بنایی اقتصاد می دانند، خاطرنشان کرد: فعالیت های اقتصادی، تولید، توزیع و تجارت (از صفر تا صد تولید تا مصرف) به شدت به شبکه های حمل و نقل وابسته است که در این میان نقش حمل و نقل جاده ای به دلیل کارایی بیشتر، پررنگ تر است.
علیاری گفت: حمل و نقل به روش های مختلفی صورت می گیرد که با توجه به نیاز و نوع کالا، بهترین روش برای حمل و نقل آن انتخاب می شود.
این راننده کامیوندار ادامه داد: وزن، ابعاد، شکل، مدت ماندگاری و زمان از فاکتورهایی هستند که نوع و روش حمل را تعیین می کنند که عبارتند از حمل و نقل زمینی (جاده ای و ریلی)،دریایی و هوایی.
وی افزود: حمل و نقل زمینی شامل ریلی و جاده ای - شهری یکی از رایج ترین شیوه های حمل و نقل بار است که در روش ریلی نیز به دلیل محدودیت هایی در نبود ریل و ماشین آلات مربوطه کافی در سطح کشور و بین الملل نمی تواند آن نقش کاملی در صنعت حمل و نقل ایفا کند.
علیاری تاکید کرد: حمل و نقل جاده ای در ایران کم هزینه ترین شیوه حمل و نقل در زمینه وقت و کرایه و همچنین مستقیم تربن روش حمل و نقل است که از مبدا تا مقصد به صورت مستقیم صورت می گیرد.
این فعال بخش حمل و نقل جاده ای در ادامه نتیجه گیری کرد که بخش حمل و نقل زمینی در راس آن حمل و نقل جاده ای رابطه مستقیمی با پیشرفت و اقتصاد و شهرسازی و راهسازی دارد و اگر نادیده گرفته شود و توجه ویژه از لحاظ مدیریتی و مالی و اجرایی به این بخش نشود، چرخه اقتصاد و تولید در کوتاه مدت دچار نارسایی مشهود خواهد شد.