بازدید سایت : ۵۳۱۴۷

◄ کدام مصوبه دریافت کارمزد شرکت های حمل و نقل را بر عهده رانندگان و کامیوندار نهاده است؟

هیچ مصوبه ای مبنی بر دریافت کارمزد از راننده وجود ندارد.

تین نیوز |

دبیر انجمن صنفی کارگری رانندگان ناوگان جاده ای حمل کالای استان اصفهان با تشریح نقش شورای عالی هماهنگی ترابری  کشور، جایگاه این شورا را اجرایی دارد و نظارتی دانست.

به گزارش تین نیوز ، خداداد بکرانی افزود: شورای عالی هماهنگی ترابری کشور تنها مرجع بررسی و تصویب پیشنهادات وزارتخانه در مورد روابط بین موسسات ترابری و کامیونداران و اتوبوس داران، طبق بند ب ماده  ۲ آیین نامه شورای عالی هماهنگی ترابری است.

وی با بیان این مطلب در شبکه های اجتماعی، عنوان کرد: این شورا همچنین پیشنهادات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و اصناف زیر مجموعه سازمان را در قالب مصوبه و آیین نامه اجرایی تصویب و برای اجرا به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ابلاغ می کند!

بیشتر بخوانید:

سوء استفاد رسانه های خارجی از بی توجهی مسئولان دولتی و صنفی به رانندگان و کامیونداران

نظر رانندگان و کامیونداران: درگاه ملی بار آری؛ بازارگاه های حمل بار خیر!

این فعال صنفی در ادامه وظایف و اختیارات شورای عالی هماهنگی ترابری را به شرح زیر برشمرد:

‌ماده 2 - وظایف و اختیارات شورا به شرح زیر است

‌الف - تصویب‌ برنامه‌ ها و خط‌ مشی‌ های اجرایی ترابری کشور.

ب - بررسی و تصویب ضوابط پیشنهادی وزارت راه و ترابری در مورد روابط بین مؤسسات ترابری و کامیون‌ داران و اتوبوس‌ داران.

بکرانی تاکید کرد: سوال مهم این است که  با وجود نقش مهمی که شورای عالی هماهنگی ترابری در حمل و نقل جاده ای کشور ایفا می کند در کدام یک از مصوبات ۱۵۴، ۱۶۶ و ۲۰۹ شورای عالی هماهنگی ترابری، حکمی مبنی بر دریافت کارمزد شرکت ها و موسسات حمل و نقل از محل کرایه حمل که بر عهده رانندگان و یا کامیونداران باشد تصویب و یا صادر شده است؟!

وی گفت: مگر حمل و نقل جاده ای بر اساس قانون تجارت ایران پایه گذاری نشده است؟ مگر قانون‌ تجارت، قرارداد حمل را تابع وکالت، عنوان نکرده است؟ مگر متصدی حمل و نقل، طبق قانون تجارت  ایران  که فی ما بین شرکت و صاحب کالا قرارداد حمل منعقد می کند، وکیل تاجر و یا صاحب کالا به حساب نمی آید؟ مگر شرکت ها و موسسات حمل و نقل در حمل و نقل جاده ای نقش متصدی حمل  را ایفا نمی کنند؟ مگر وظیفه متصدی حمل به عنوان وکیل، ارائه خدمت و خدمات دهی به صاحب کالا و تاجر نیست، دلیل اینکه کارمزد نجومی و درصدی خود را از نرخ خالص کرایه حمل راننده و کامیوندار دریافت می کند چیست ؟!

دبیر انجمن صنفی کارگری رانندگان ناوگان جاده ای حمل کالای استان اصفهان ادامه داد: کجای مصوبه، ۱۵۴، ۱۶۶ ، ۲۰۹ شورای عالی هماهنگی ترابری، دریافت کارمزد شرکت ها و موسسات حمل و نقل را بر عهده رانندگان و کامیوندار نهاده است؟ خدمات شرکت ها و موسسات حمل و نقلی به رانندگان و کامیونداران چیست؟! نرخ خدماتی که موسسات حمل و نقل به رانندگان ارائه می کنند، چقدر است؟ چه معیاری برای محاسبه آن استفاده می شود؟

بکرانی گفت: تعیین شاخص بهای حمل براساس تن - کیلومتر مطابق مصوبه ۲۰۹ شورای عالی هماهنگی ترابری است، ضمن اینکه در مصوبه ۲۰۹ شورای عالی هماهنگی ترابری و یا هیچ مصوبه دیگر حکمی مبنی بر دریافت کارمزد از راننده وجود ندارد که این امر نیز به تایید و رای دیوان عدالت اداری نیز رسیده است.

وی درخواست کرد: جهت اجرای قانون و برقراری عدالت و جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر رانندگان و کامیونداران کشور دستگاه های قضایی و بازرسی به موضوع ذکر شده، ورود نمایند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • منتقد پاسخ

    لطفا به بند ده ۱۵۴جلسه شورای عالی ترابری کشور مراجعه بفرمایید