◄ جریمه تخلفات مربوط به شرکت های حمل و نقل بار و مسافر 10 برابر شد+ سند
هیئت وزیران با افزایش مبلغ جریمه نقدی تخلفات مربوط به شرکت ها و موسسات حمل بار ومسافران موافقت کرد.
هیئت وزیران با افزایش مبلغ جریمه نقدی تخلفات مربوط به شرکت ها و موسسات حمل بار و مسافر موافقت کرد.
به گزارش تین نیوز ، بر اساس تصویب نامه هیئت وزیران، مبلغ جریمه نقدی تخلفات مربوط به شرکت ها و موسسات حمل و نقل بار و مسافر، موضوع تبصره (1) ماده 31 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب 1389، از یک میلیون ریال تا 5 میلیون ریال به 10 میلیون ریال تا 50 میلیون ریال اصلاح شده است.
این اقدام با توجه به پیشنهاد وزارت دادگستری و به استناد ماده 28 اصلاحی قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1399 صورت گرفته است.
ای کاش شرکت ها رامجبور می نمودند هشت سال72تا80بیمه راننده گان راکه بالا کشیدند به حساب تامین اجتماعی واریز نموده باجریمه تا حق راننده که پایمال شده برگردد حتی باجریمه دورکرد تا شرکت های حمل ونقل دیگر به فکر تخلف نباشند وقتی هشت سال بیمه راننده گان راازسال 72تا80واریز ننموده ودیدندکسی با آنها کاری ندارد بازهم خلاف می نمایند
افزایش جریمه بازدارنده نیست باید لغو پروانه بشوند هرشرکتی تخلف کند خصوصادرخصوص نداشتن کارت خوان ودریافت کمیسیون نجومی باید شرکت حمل ونقل ومدیر سازمان حمل ونقل آن منطقه لغوپروانه و مدیرکل هم برکنار شود.تنها راه چاره توبیخ مدیرکل ومدیرپایانه هاست.
اگر جریمه تخلف شرکتها ده برابر شود و اگر واقعا"جریمه بشوند جلوی حمل محموله های کاشی که از استان یزد به مرزهای قصرشیرین و مهران با تناژ سی تن گرفته میشود تناژهای سنگین تمام جاده ها وپلها را تخریب کرده اند.تناژ نامتعارف وسنگین نباید بارنامه صادر شود.
لطفا در درج عنوان خبر وضعیت امروزه بازارها ( بالاخص بازار حمل و نقل بار و مسافر که موضوع بحث است) لحاظ شود :
جریمه از صد هزار تا پونصد هزار تومنی ( پول 5 کیلو برنج هندی) شده یک میلیون تومن تا 5 میلیون تومن! این جریمه اساسا سنگین نیست_
چالش های حقوقی و اخلاقی که می تواند بعنوان تخلف توسط این شرکت ها صورت بگیرد در بسیاری از مواقع به دلار! تخمین زده می شود! آنها روی زیر ساختی بسیار گران در حال عملیات سیر هستند...
تصور کنید شرکتی با سهل انگاری و عدم رعایت نکات ایمنی و بدون توجه به قوانین سیر و حرکت همان بیل مکانیکی مشهور را در حریم عبور مسافری قرار بدهد!
تصور بفرمایید یک سوزن الکتریکی با سهل انگاری تخریب شود
یا واحد های onboard یا کنار ریل و یا...
5 میلیون تومن پول کلاچ یک سوزن هم نیست اگر در بازار تحریم زده گیر بیاید
این جریمه نه سنگین است نه بازدارنده
سیستم سیر و حرکت ما سیستم گران قیمتی ست
قطعا عدم آگاهی از ارزش پلت فرم های ریلی می تواند چنین مصوبه هایی را در پی داشته باشد
جدای از ضرر های سخت افزاری به ضرر های جانی هم توجه شود
کارگری که بدون توجه به قوانین از محوطه رد می شود و مصدوم و یا جان خود را از دست می دهد
مسافران
و امنیت آنها
اینها با هی مبلغی قابل جبران نیستند
متاسفانه وقتی کار بدست کاردان نباشد
جریمه ده برابری می شود یک تا پنج میلیون تومان
ما در همه چیز تجربه نداریم
هزینه جرایم راه آهن های اروپایی اصلا قابل مقایسه با این مبالغ نیست
جریمه نقدی باید بازدارنده باشد
البته در همه ی حالات و در همه اوقات
حرف اول را آموزش می زند
جریمه های صد برابری هم زمانی محلی از اعراب دارند که
قبل از آن هم شرکت ها و هم پرسنل آنها و هر کس که با ریل در ارتباط است( حتی حاشیه نشینان اطراف خط) آموزش موثر دیده باشند
ایشالله که جریمه های رانندگان خطر آفرین که حرکات نمایشی و لایی و زیگزاگ و عبور از سرعت مطمئنه دارند به رقمهای بالای ۵۰ میلیون ریال برسه و ضبط گواهینامه برای شش ماه و بار دوم یک سال و بار سوم ابطال