◄ حمل و نقل جاده ای در آستانه مرگ و نابودگی کامل/ مسئولان بی تفاوتند
رانندگان و کامیونداران با انتقاد از بی تفاوتی مسئولان دولتی نسبت به حل مشکلات و موانع پیش روی حمل و نقل جاده ای، تاکید کردند که تداوم این مشکلات موجب مرگ و نابودی کامل در صنعت حمل و نقل جاده ای کالا می شود.
رانندگان و کامیونداران با انتقاد از بی تفاوتی مسئولان دولتی نسبت به حل مشکلات و موانع پیش روی حمل و نقل جاده ای، تاکید کردند که تداوم این مشکلات موجب مرگ تدریجی در صنعت حمل و نقل جاده ای کالا می شود.
به گزارش تین نیوز ، آنان با تاکید بر این که حمل و نقل زیربنا و کلید توسعه اقتصادی کشورها است، عنوان کردند: فعالیت های اقتصادی تولید، توزیع و تجارت داخلی و خارجی به شدت به شبکه های حمل و نقل وابسته است و بخش قابل توجهی از نیازهای کشورها از طریق حمل و نقل برطرف می شود.
رانندگان و کامیونداران در شبکه های اجتماعی خاطر نشان کردند که با وجود اهمیت این بخش، حمل بار جاده ای با انحصارهای عجیبی مواجه است که موجب ناکارآمدی سیستم حمل و نقل بار کشور و کاهش بهره وری و نامطلوبی این بخش شده که لازم است مسئولان هر چه سریعتر نسبت به ارائه راهکارها و همچنین بررسی راهکارهای پیشنهاد شده اقدام اورژانسی به عمل آورند.
بیشتر بخوانید:
به اعتقاد آنان، لازم است دولت با کاهش معضلات و مشکلات و موانع پیش روی حمل و نقل جاده ای، به فکر بهینه کردن و افزایش بهره وری آن باشد چرا که در غیر این صورت با زمین گیر شدن ناوگان حمل و نقل جاده ای و توقف فعالیت فعالان این بخش رو به رو خواهد شد.
آنان برخی مشکلات و نیازهای پیش روی رانندگان و ناوگان حمل و نقل جاده ای را به شرح زیر بر شمردند و خواستار رسیدگی فوری به این مشکلات شدند:
- راه اندازی درگاه ملی اعلام بار و نوبت دهی به صورت متمرکز توسط خود سازمان راهداری
- بروزرسانی و افزایش نرخ کرایه حمل متناسب با هزینه های سرسام آور نگهداری کامیون، تامین قطعات یدکی و قیمت لاستیک و روغن و بیمه و هزینه های تعمیر و ....
- افزایش سهمیه پایه سوخت رانندگان و رفع موانع سوخت رسانی و کمبود سوخت در جایگاه ها و سهمیه سوخت رانندگان که باید اصولی باشد.(تخصیص سوخت براساس پیمایش و نسبت به میزان مصرف خودرو)
- موضوع بیمه تامین اجتماعی رانندگان (خویش فرما) با کارفرمایی شرکت های حمل و نقل و بیمه تکمیلی
- گرانی و نایابی لاستیک و قطعات و لوازم یدکی و عدم تثبیت قیمت ها
- فرسودگی زیرساخت های جاده ای کشور
- محاسبه و تخصیص کرایه حمل کالا براساس تن کیلومتر در کرایه پایه
- عدم پرداخت به موقع کرایه بار رانندگان توسط صاحبان بار و شرکت های حمل و نقل به ویژه توسط شرکت های حمل و نقل دولتی و بارهای تجاری به خصوص نهاده های دامی و ....
- نوسازی ناوگان فرسوده با ارائه تسهیلات و راهکارهای اصولی
- نبود مجتمع های خدماتی - رفاهی استاندارد برای کامیونداران و نبود پارک مناسب و امنیت کافی در بین راه وجاده ها برای رانندگان و کامیون ها و وجود راهزنان بین راهی
- قرارگیری شغل رانندگی در زمره مشاغل سخت و پرداخت داوطلبانه پایه حقوق بیشتر جهت برخورداری از حقوق بازنشستگی بالا
- هماهنگی و یکپارچگی بین نهادهایی که با حمل و نقل و رانندگی در ارتباط هستند. (وزارت راه، وزارت نفت، وزارت صمت، وزارت جهاد کشاورزی، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و پلیس راهنمایی و رانندگی و ..)
- رسیدگی به عملکرد شرکت های حمل و نقل خصوصی به دلیل عدم شفافیت در قراردادها و اخذ کمیسیون اضافه حمل و نقل از رانندگان
- حذف ضرایب تطبیق در کلیه استان ها برای تمامی بارها.
سپاس و درود برخبرنگاران مسلط به امور ومشکلات و چه با دقت مطالبات به حق را برشمردید .سپاس از مدیریت و سردبیر وکارکنان نشریه ی حمل ونقل تین نیوز.
سلام تناژ کامیون کم کنن
تناژ کامیون خیلی بالای استحلاک رو کامیون خرابی جاده .اگه هرکامیون ۴تن کم بشه کار بیشتر میشه استحلاک کامیون کم میشه
سلامببخشیدشما از شرکت نفت تقاضای رسیدگی
دارید رانندگان خودشرکتنفت درحالنابودی
کامل هستندکسی نیستکهبهفریادشونبرسد
روبهدزدی ازبار نمودن
شما دیگهتقاضارسیدگیبهدیگر رانندگان دارید
چقدر خوشبین هستید یکسربهپایانه نسیم شهربزنیدکهدرپایتختهست
و..؟.؟.