◄ درخواست ورود دستگاه های امنیتی به موضوع تاخیر در پرداخت کرایه حمل کالا
سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به تنهایی توان برخورد با اخلال گران حوزه حمل و نقل جاده ای کالا را ندارد، لذا مستدعیست دستگاه های قضایی، امنیتی و اطلاعاتی مقتدرانه به موضوع ورود کنند.
به نظر می رسد برخی جریانات با نفوذ خود در بدنه حمل و نقل جاده ای با ایجاد نارضایتی های عمومی از جمله بی عدالتی در توزیع بار و رفتن به سمت بومی گرایی و عدم پرداخت و معوق گذاشتن حق السعی رانندگان، برای ایجاد نارضایتی عمومی در حمل و نقل جاده ای تلاش می کنند.
به گزارش تین نیوز، خداداد بکرانی راننده کامیون و فعال صنفی با بیان مطلب بالا گفت: وضعیت پرداخت کرایه حمل بار در حمل و نقل جاده ای بیشتر از این که به نفع جامعه و حمل و نقل و معیشت رانندگان باشد، به نفع منفعت طلبان است.
وی با تاکید بر این که نارضایتی دامن حمل و نقل جاده ای را نیز گرفته است، دلیل این امر را نادیده گرفتن برخی قوانین و عدم توجه به وضعیت اقتصادی رانندگان و کامیونداران دانست.
بکرانی در شبکه های اجتماعی عنوان کرد: بی توجهی به قوانینی همچون مسئولیت در قبال حمل بار و پرداخت کرایه حمل راننده که صاحبان کالا و شرکت های حمل و نقل را مکلف به پرداخت آن می کند، موجبات نارضایتی جامعه و حمل و نقل را به دلیل به تعویق افتادن پرداخت کرایه ها و فواصل طولانی و عدم پرداخت به موقع کرایه ها، فراهم ساخته است.
این فعال صنفی افزود: صنایعی همچون فولاد، ذوب آهن، پتروشیمی و پالایشگاه نفت (حمل قیر مظروف) به نحوی عمل می کنند که در پرداخت کرایه حمل راننده اختلال جدی رخ دهد و متعاقل آن به دلیل هزینه های سرسام آور بازار جهت حمل بار، رانندگان و کامیونداران در ارایه خدمات دلسرد می شوند.
او گفت: به نظر می رسد برخی جریانات، با نفوذ خود در بدنه حمل و نقل جاده ای با ایجاد نارضایتی های عمومی از جمله بی عدالتی در توزیع بار در مراکز پایانه ها و رفتن به سمت بومی گرایی محض و عدم پرداخت و معوق گذاشتن حق السعی رانندگان، یعنی کرایه حمل بار سعی دارند در فعالان بخش حمل و نقل جاده ای نارضایتی ایجاد کنند.
بکرانی ادامه داد: اگرچه مطابق قوانین جاری حمل و نقل ، بارنامه می تواند عندالمطالبه باشد و از طرفی قانون تجارت الکترونیک ایران بارنامه را یک سند حمل و اوراق بهادار معرفی می کند ولی توجهی به این موضوع نمی شود.
وی افزود: با وجودی که این روزها شکایات متعدد و زیادی در عدم پرداخت کرایه های حمل توسط رانندگان و کامیونداران به تشکلات صنفی و سامانه ۱۴۱ سازمان راهداری می شود، عدم رسیدگی کافی و بازدارنده از طرف سازمان متولی موجبات نارضایتی رانندگان را فراهم کرده است و با وجودی که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به عنوان متولی، برخی اقدامات بازدارنده و برخوردهای قانونی را انجام داده است اما به تنهایی توان برخورد با اخلال گران در این حوزه را ندارد، لذا مستدعیست دستگاه های قضایی، امنیتی و اطلاعاتی مقتدرانه به موضوع ورود کنند.
سلام شرکتهای حمل ونقل طرف حساب پشتیبانی امور دام و حمل ذرت وسویا هم کرایه ها را پرداخت نمیکنند همین امر باعث گردیده کشتی های سویا و ذرت در بنادر معطل بمانند ورانندگان تمایلی به حمل نهادهای دامی پشتیبانی امور دام را ندارند که باعث معطل شدن مرغدارها واخلال در امور غذایی مردم میشود بنظر میرسد تعمدی درکار است وسازمان اطلاعات بایستی زودتر ورود کند تا مشکل حاد نشود.تشکر از سربازان گمنام امام زمان .
با سلام وقتی اجرای قوانین گزینشی از شتر گاو پلنگ شود همین است باید حقوق پیمان و قراردادهای مشارکت و مباشرت حمل با حقوق وابستگی و مالکیت ناوگان و همبستگی شرکتها بجای جریان کارگزاری و دلالی نظام توزیعی فعلی عملیاتی گردد.
بخش دولتی دستش با قانون اصل 43 از تصدیگری، کارفرمایی و ردیفهای هزینه و سرمایه گذاری قطع گردیده است لذا با روش انتخاب کارگزار دلال بدون قرارداد حتی کارگزاری و عدول از تشریفات مناقصه و تخصیص سهم ده درصد نامعقول متعارف که یکدرصد هم زیاد است بنوعی ایجاد منابع اداره نشده از قبیل کارت هدیه ، سکه ، سهم درصدی ، سود مانده حساب عودت کارمزد مندرج در اسناد حمل خارج از نظارت و حسابرسی می نماید
توصیه می شود بروید به طرف قراردادهای ضمانت شده تعهد آور بلند مدت قابل نظارت و رقابت و از تمرکز پایانه ها و توزیع و تقسیم حمل بار خودداری کنید
بی عرضه ترین وبی غیرت ترین از 141نیدیم زنگ میزنی شکایت میکنی پیگیری نمیکنن اخه مفتمجانی که کار نمیکنید اداره دولتی هست بعدبی خیال فقط سر برجح بگیرن یا علی
باعرض سلام هیچ کسی به راننده گان اهمیت نمدهد من مدت سه ماه هست گندم از مراکز خرید حمل کردهام به کارخانجات آرد سازی شرکت چهارفصل طرف قرارداد پرداخت کرایه من رانمیدهد هیچ کس جوابگو نیست
کشور شده جولان گاه دزدان
آی ۱۴۱ همش دروغه فقط دارن به راننده ظلم میکنن
بااین نرخی که برای کرایه هابریدن بارنبریم راحت تریم...همه کرایه روبایدبدیم باربری...کلاکارماسروصاحب نداره وگرنه نبایداوضاع کرایهااینجوری باشه
شما را بخدا قسم دست چپاولگر وغارتگر باربری ها را کوتاه کنید اینها مخفیانه بار رو به راننده ای میدهند که پول بیشتری بهشون بده ..تازه اینها دستشون بابیمه بار هم توی یک کاسه است مسئولین کجاید خوابید
الان وقت خوبیه جاداره نماینده های مجلس با ورود جدی لطف بزرگی درحق این قشرزحمتکش داشته باشند.
کاشکی برای گرفتن کمیسونهای زیادی میگیرند فکری کنند
باسلام به سربازان گمنام وعزیزصاحب الزمان عج که هرزمان وهرمکانی که این عزیزان ورود کردندبدون شک مشکل بسرعت حل شده است به همین جهت بیشترین رضایتمندی رادربین مردم عزیزایران این عزیزان دارندمتاسفانه پدیده بسیار خطرناک بومی گری داره توحمل ونقل کشور ریشه میتوان که اگربسرعت برخوردنشودباعث درگیریها در پایانه هاوبین عزیزان راننده میشود که خودبنده بارهاشاهدبوده ام که مطمئنا این مغایر باامنیت ملی میباشد که دراین بین حتما بدخواهان نظام و مردم سوءاستفاده میکنن بنابراین از اطلاعات تقاضا داریم فورا دراین کارورودفرمایندکه خدانکرده باعث تفرقه نشودممنون
باربری های بندر امیرآباد مازندران روز روشن از راننده طلب انعام میلیونی در مقابل دادن بارهای مسیرهای خاص مثلامـشهدمی کنند چرا کسی برخورد جدی نمی کند کجایی مسئووول خوواب
یعنی فقط عمدی در کرایه حمل و نقل هست در دیگر جاها مثل کشاورزانی که گندم به سیلوی دولت داده اند و شش ماه پول خود را تحویل نگرفته اند و نرخی پایین و با ضرر برای کشاورز را برای قیمت گندم تعین کرده اند و باعث ناامنی غذایی در سال آینده برای کشت گندم توسط کشاورزان میشود و نارضایتی آنها را بوجود آورده باعث نامنی نمیشود،
آقا فکری بحال کرایه گندم کنید چهار فصل پرداخت نمیکنه
سلام،بعضی از شرکت های حمل و نقل وبعضی از ادارات دولتی ندانسته دارن روز به به روز نارضایتی رانندگان رو بیشتر و بیشتر میکنن،ما در حال حاضر هرچوبی که میخوریم از صاحبان بارهای دولتی هست ،مث شرکت های حمل و نقل خلیج فارس و آبادان که مسولیت تدارک حمل گندم رو برعهده دارن،شرکت پشتیبانی امور دام هم به همین صورت هست،من خودم به شخصه مبلغ 96ملیون تومان از شرکت خلیج فارس بابت حمل گندم در تابستان 1401طلبکار هستم،چیزی در حدود 100ملیون تومان از شرکت امور دام چندین استان بابت حمل ذرت وکنجاله در چند ماه گذشته طلبکارم،،
باعرض سلام واحترام
ازمعوق نگه داشتن کرایه حمل بارکه نگوازوضعیت جاده هاهم همینطورفقط ای کاش جناب وزیرراه وشهرسازی فقط یک ماه بجای ماراننده ها میومدداخل جاده وباتریلی فقط یک ماه رانندگی میکرد بعدازسختی وبیخوابی واسترسهای ناشی ازشلوغی خرابیه جادهاوبیعدالتی نسبت به پرداخت کرایه ودوری ازخانواده وووووهزاران مشکلات دیگه ازنزدیک مشاهده گرمیبودندوشغل سخت وشکننده رانندگی راجزع مشاغل سخت حساب میکردن وسختیه کاربرای رانندگان محترم وسخت کوش قرارمیدادن
من یه راننده کامیون هستم باید 2 تا خانواده رو اداره کنم بااین مخارج سنگین وشرایط اقتصادی الان باخرجهای سرسام آور ماشین موندم چرا کرایه حمل با راننده بدبخت رو میریزن به حسابش
بیشترین اختلال درکاررانندگان وتاخیردرپرداخت کرایه را باربریهای دولتی مثل آبادان وخلیج فارس ایجادمیکنن اول دولت خودشودرست کنه بعد بقیه رو
وقتی شرکتی به بزرگی ذوب اهن اصفهان کرایه راننده رو یک ماه بعد از حمل بار پرداخت میکنه.دیگه از کی توقع بکنیم
در پروسه حمل و نقل جاده ایی , با کمال تاسف , کرایه , یه چیز تضمینی نیست , در حالیکه کمیسیون باربری و دلال و بارنامه صد در صد نقدی و تضمینی و تماما از پیش پرداخت شده هست ,,,,,,,,,,, کرایه , اما بیشتر شبیه یک ورق چک کوتاه مدته ,, ممکنه وصول بشه یا به عللی برگشت بخوره ! و باید دنبال نقد کردنش بیافتی !
مگر روشی معقول پیدا بشه که کرایه , همانند یک سند کاملا تضمینی در وجه راننده صادر بشه و خدشه ناپذیر باشه . الان هر جا که بار تخلیه میشه از راننده شماره کارت درخواست میشه .
جمله معروف : یه شماره کارت بده , برای تمامی رانندگان جاده ایی حامل نوعی نگرانی یا بار منفی در کنار سایر معضلات این حرفه تلقی میشه .
مگر سازوکاری ایجاد بشه که نحوه وصول کرایه در مقصد بکلی متحول شده و از صورت متزلزل کنونی خارج بشه , انجام اینکار با وجود این همه شرکت دانش بنیان در کشور امر محالی نیست ,,, و گرنه تاخیر یا به ندرت , عدم پرداخت کرایه نباید نیازمند ورود دستگاههای اطلاعاتی باشه .
حمل نقل دیگه صرف نمیکنه من خودم ماشین تک ۱۰تن دارم اجاره خونه نمی تونم بدم خرج مخارج خیلی گرون هست مثلا ۱۰تن بار از قزوین برای سنندج میزنم ۴میلیون کرایه هست ۱۶۰۰کمیسیون میگیرن من با این ۴تومن باید چه کنم ۵۰۰کیلومتر راه با این همه گردنه با این همه اصطلاک برم خالی کنم بار برگشت هم هیچ شهری نیست باید خالی برگردی یعنی ۲میلیون رفتی سنندج ۲تومن برگشتی من چطور لاستیک ۳۰میلیونی بخرم چطور بیمه بریزم چطور لوازم بخرم چطور خرج خونه بدم اجاره خونه بدم خداوکیلی همه دارن از بین میرن خیلیا دارن خارج میشن از این شغل چون نمی صرفه ضرر میکنن طولی نمیکشه همه خارج میشن حمل نقل دیگه بدرد نمیخوره .
یه سیستمی راه اندازی کنن کمیسونی که پایین بارنامه چاپ میشه راننده بریزه حساب دولتی بعد باربری برداشت کنه چون هیچ باربری کمیسیونی که چاپ میشه نمیگیره ۳برابر بیشتر میگیره هیچ مسئولی هم نیست پیگیری کنه هرکی میگه من مسئول هستم دروغ میگه حمل نقل صاحب نداره والا نداره به دین نداره به پیغمبر نداره خیلی خیلی بیشتر از چیزی که فکرشو میکنن خرتوخرتر هست کمیسیون ۳برابر میگیرن بار اعلامبار نمیاد بی باری شده لوازم مصرفی کامیون از روغن لاستیک و غیره گرفته تا بیمه ماشین همه هزار برابر شده هیچ کسی پاسخگو نیست همش دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ
من نمیدونم کرایه که ما میبریم بندر تهران 8ملیونش چرا اقد کمسیون از ما میگیرند. ما رانندگان با چند ملیارد سرمایه بی خابی استرس خرابی جاده وهزاران دردسر دیگه
درود و خدا قوت، نه دستگاه قضایی نه سازمان نا راهداری نه..... کسی به فکر جامعه حمل و نقل عمومی نیست اگر خدا راه ندیدی با دلیل بشناس، هیچ کس از این میز پرستان در جاده های مختلف رفت و آمد نمیکنند که وضعیت جاده ها رو ببینند. یعنی میبینند و نمی خواهند بیدار شوند، مدیر راهداری هر شهرستان چه خدماتی انجام میدن که هیچ کس نمیبیند وهمه تقدیر و تشکر کرده و نام نیکی دارد، منظور رشوند از مدیر خوب یعنی چی، یا کمیسیون شرکت ها چه خدماتی میدن که این همه پول دریافت میکنند در هر معادن یا بنادر و.... که لازم هست چنتا نیروی کار بیاره همون حق سازمان دریافت کنند یه باربری در یه معدن چه لزومی داره هم مخل کرایه قانونی هستن هم با صاحب کالا همدست وبا راننده هم کاسه شریک مال مفتی ازمردم
با این همه خرج مخارج عوارض سوخت روغن گازوعیل بیمه و هزارتا دردسرهای دیگه بار میبری کرایه رو نمیدن یا دیر میریزن چرا هیشکی پیگیر نیست پس چرا تا کمیسیون نقد پرداخت نکنی بارنامه صادر نمیشه راهداری قبول نمیکنه اما کرایه راننده اصلا مهم نیست باید مثل کشورهای دیگه بارنامه که شرکت صادر میکنه کمیسیون میگیره باید همون شرکت ظرف مدت ۱۲ساعت بعد تخلیه بار کرایه رو پرداخت کنه چون خودش کمیسیون گرفته بارنامه صادر کرده خودشم کرایه پرداخت کنه چون راننده صاحب بار را نمیشناسه و هیچ آشنایی یا شناس نسبت به یکدیگر ندارن بار خالی میکنه طرف میگه شماره حساب بده برو میریزم حسابت اما نمیریره دیگه تلفن جواب نمیده یا زیاد زنگ بزنی میگه نمیریزم برو هرکاری میخوای بکن چرا باید اینجوری بشه اینقدر ظلم اینقدر بی کفایتی باعث خارج شدن خیلیا از این شغل شدن و نمیتونن مخارج کامیون رو تامین کنن چندوقت دیگه ولج میشه حمل نقل
با سلام فساد در سیستم حمل و نقل بیداد می کند .کو گوش شنوا
همانطور که این عزیز گفتند همکاری تمام دستگاه های اجرائی و نظارتی را می طلبد
بعضی از دلاان به روزی 100میلیون درامد بدون سرمایه ساخته نیستند
مگه فایده هم داره کسی نظر بده بحث کرایه که جای خود داره هر باربری ب یجا وصل هست هر رقم عشقش کشیدکرایه میده مثل هاگ بار ،،آبادان،،خلیج فارس ووو
و اما بومی گرایی که دیگه نگو همه جا هست بخصوص استان کرمان که سردسته وسرمنشآ همه بومی بازی هست بار میبری میگن برای خودمون هست میخای بار بزنی میگن اول بومی ،،،ب نظر میرسه کسی هم نمیتونه جلو این کاراها رو بگیره