بازدید سایت : ۵۳۱۴۷

◄ نحوه تمدید کارت هوشمند رانندگی پس از اتمام قرارداد رانندگان با شرکت ها

حق بیمه برخی رانندگان ناوگان عمومی از جمله رانندگان کامیون و اتوبوس وقتی در استخدام یک شرکت هستند، توسط شرکت ها پرداخت می شود اما پس از اتمام فعالیت در این شرکت ها ، دچار ابهام است.

نحوه تمدید کارت هوشمند رانندگی پس از اتمام قرارداد رانندگان با شرکت ها
تین نیوز |

شماری از رانندگان بهره مند از کارت هوشمند رانندگی که در استخدام شرکت ها هستند، پس از خروج از آنها  با ابهاماتی در مورد نحوه تمدید اعتبار کارت هوشمند و پرداخت حق بیمه خود مواجه می شوند.

به گزارش تین نیوز، حق بیمه برخی رانندگان ناوگان عمومی از جمله رانندگان کامیون و اتوبوس وقتی در استخدام یک شرکت هستند، توسط شرکت ها پرداخت می شود اما پس از اتمام فعالیت در این شرکت ها ، در مورد این که پرداخت حق بیمه و تمدید کارت هوشمند رانندگی به چه صورتی خواهد بود، دچار ابهام هستند و این موضوع را در شبکه های اجتماعی مطرح می کنند.

خبر پربازدید امروز را بخوانید:

در پاسخ به این ابهام، پیگیری خبرنگار ما نشان می دهد، افرادی که حق بیمه آنها توسط شرکت ها پرداخت می شد و کارت هوشمند خود را در همان شهری که شرکت شان قرار داشت تمدید می کردند پس خاتمه این نوع فعالیت، برای تمدید کارت هوشمند رانندگی می توانند به انجمن صنفی های شهرهای محل سکونت خود مراجعه کرده و یک معرفی نامه برای اداره تامین اجتماعی درخواست نمایند.

پس از ارایه این معرفی نامه به اداره تامین اجتماعی شهر خود،  مابقی کارها در تامین اجتماعی شهر محل سکونت خودشان انجام می‌ شود و کارت هوشمند رانندگان طبق ضوابط موجود شرایط تمدید را خواهد داشت.

لازم به ذکر است علاوه بر پرداخت حق بیمه، برای تمدید کارت هوشمند رانندگی میزان مشخصی کارکرد ضروری است که حداقل کاکرد مورد نیاز برای تمدید کارت هوشمند رانندگی، برای رانندگان ناوگان سنگین جاده ای در بخش حمل و نقل کالا تعداد 24 بارنامه و طی مسافت حداقل  10 هزار کیلومتر با بارنامه طی یک سال است.

همچنین رانندگان ناوگان سنگین مسافری جاده ای (رانندگان اتوبوس برون شهری) نیازمند دارا بودن   60  فقره صورت وضعیت مسافری (30 فقره رفت و 30 فقره برگشت) یا طی حداقل 30 هزار کیلومتر طی 24 فقره صورت وضعیت (12 فقره رفت و 12 فقره برگشت) در طی یکسال برای تمدید کارت هوشمند خود هستند.

رانندگان ناوگان مینی بوس نیازمند به دارا بودن  60  فقره صورت وضعیت مسافری (30 فقره رفت و 30 فقره برگشت) یا طی حداقل 6 هزار کیلومتر طی 24 فقره صورت وضعیت (12 فقره رفت و 12 فقره برگشت) در طی یکسال برای تمدید کارت هوشمند خود هستند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس پاسخ

    با سلام و عرض ادب .
    گواهینامه بدون پایان خدمت میشه گرفت .
    چرا کارت هوشمند رانندگی رو نمیشه گرفت بدون پایان خدمت ؟؟؟
    ما که چند سال هست با هوشمند کسی دیگه کار میکنیم ولی اگر کاری میکردن مثل همون گواهینامه بشه کلرت هوشمند هم خییلی بهتر بود .
    هم به نفع دولت و تآمین اجتماعی بود برا بیمه هم به نفع شخص بود که از کسی دیگه کارت هوشمند نگیرن

    • امین عمادی

      سلام بیامن برات بگیرم

  • ناشناس پاسخ

    بازم جواب ندادین

  • ناشناس پاسخ

    کسی که توشرکت مشغول میشه مثله شهرداری یا اتوبوس رانی بارنامه ازکجا بیاره یا صورت وضیت....

  • محسن رجبی رئیس انجمن صنفی رانندگان شهريار وملارد پاسخ

    باسلام بیمه رانندگان برون‌شهری پایه یکم حدود دومیلیون و سیصدهزار تومان میباشد که ۵۰ درصد انرا دولت بعنوان کمک و ۵۰ درصد باقی مانده را خود راننده پرداخت مینماید به این بیمه رانندگان نام گذاری شده با حد اقل اما همین بیمه رانندگان اگر در یک شرکت راننده فعالیت داشته باشد و حق بیمه او را شرکت بعنوان کارفرما و راننده بعنوان کارگر واریز مینماید فرق شرکت و پرداخت توسط خود راننده اینست اگر راننده خودش واریز کند سخت وزیان آور ندارد اگر شرکت واریز کند سخت و زیان آور دارد. بدلیل اینکه پرداخت بیمه توسط خود راننده در سیستم سازمان‌ تأمین اجتماعی بعنوان کارفرما محسوب شده از عجایبها دور زدن راننده و در مورد مبلغ حق بيمه بالاتر از مبلغ شرکتها میباشد در شرکت بازنشسته‌ بشود هم سخت و زیان آور تعلق میگیرد و هم حداقل محسوب نمیشود ‌فقط تفاوت سخت وزیان آور چهاردرصد انرا شرکت باید پرداخت کند اینجا ظلم مسلم از جانب شرکتهای حمل‌ونقل عمومی جاده ای بار ومسافر به رانندگان میباشد که با حمایتهای جانبی و لابی ها از کارفرمایان و مهم تر اینکه خود رانندگان از دفاع حق وحقوق قانونی خودشان طبق قوانین وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی سر باز می زنند خیلی راحت آينده خودو خانواده‌های تحت تکفل شان را نادیده میگیرند و حدود ۴۵ درصد رانندگان بعلت عدم تقاضا بعنوان رانندگان کمکی در پایانه‌های حمل‌ونقل عمومی جاده ای بار ومسافر به ناچار در شرکتهای حمل‌ونقل عمومی مسافری سرویس بر فعال هستند و رانندگان مینی‌بوس بجز سی درصد آنها که در بخش روستایی فعال میباشند مابقی در مسیرهای سرویس های کارخانجات شرکت‌ها سپاه ارتش دانشگاها آموزش و پرورش و شرکت‌ها کارخانجات در شهرک های صنعتی شرکتهای خودرو سازان فعال میباشند ۸۰ در صد این عزیزان هیچگونه رضایتی از نو بیمه رانندگان ندارند به اجبار ناچارند از بیمه رانندگان بهرمند باشند چرا که دفترچه کار رانندگی میبایست توسط قرارگاه پلیس راه استان و شهرستانهای مربوطه با داشتن کارت هوشمند دفترچه خودشان را اعتبار بزنند وهرروز سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای قوانینی وصل مینماید ویا با دستورالعمل های مختلف این‌گونه رانندگان را با مشگل و سرگردانی مواجه‌ می کند سازمان راهداری هم اینکه میخواهد با اعلام تعداد رانندگان تحت پوشش خود قد علم کند یعنی این آن تعداد کارت هوشمند صادر و یا تمدید میگردد و از طرفی دیگر همین رانندگان را با مشگل مواجه‌ مینمایند با بخشنامه های مختلف اما یک تصميم درست درمان اتخاذ نمی نما یند تمام این مشگلات که برای رانندگان بوجود می آورند به بهانه بیمه رانندگان میباشد در صورتیکه رانندگانی که از بیمه درونشهری بهره مند هستند اینقدر گرفتاری و سخت گیریهای سنگ اندازی به اندازه رانندگان برون‌شهری ندارند قوانینی ساده منطقی وصل شده و تمام اینو رانندگان رضایت کامل از مسعولین مربوطه‌ دارند آقا یک بار برای یک عمر تصميم درست متطقی قانونی اتخاذ شود قائله بپایان برسد یا با روش و قوانین قبل از سال ۱۴۰۱ کارت هوشمند رانندگانی که در سیستم حمل‌ونقل عمومی سرويس بر به همان صورت قبل تمدید گردد ویا اینکه پلیس راه محترم جهت اعتبار دفترچه کار اینو رانندگان را طبق قوانین قبل که کارت هوشمندی وجود نداشت همکاری نمایند ویا اینکه وزارت تعاون‌ کارورفاه اجتماعی با صدور یک کارت فعالیت به تایید انجمن‌های صنفی کارگری رانندگان صادر نماید جايگزين کارت هوشمند سازمان راهداری صادر نماید ودر کل اینو رانندگان از آمار و پوشش سازمان راهداری خارج شود اگر وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی به میدان بیاید قابل تحسین خواهد شد ورانندگان کمکی با حمایت وزارت کار میتوانند به حق وحقوق قانونی خود دست پیدا کنند چرا که سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای طی مدت غریب به بیست سال هيچگونه حمایتی از رانندگان در مورد حق و حقوق مسلم آنها یعنی حقوق قانونی و مختصات آن و سنوات پایان دوره یعنی بازنشستگی‌ و مستعمری هیچ‌گونه گامی برنداشته است

  • جوادقرایی پور پاسخ

    سلام، از سال۸۷کارت هوشمند باری گرفتم و هر سال بی دردسر شارژش می کردم تا اینکه سال۹۷ در معدن بعنوان راننده با بیمه رانندگان شرکت مشغول بکار شدم درضمن در همان سالها که جاده کارمی کردم، کلاسهای مهار بار، حمل کالاهای خطرناک و غیره هم در پایانه حمل نقل را گذراندم و ۶ کارت کلاس گرفتم، الان که از شرکت تسویه کردم و می خواهم جاده کارکنم تمام کارهایی که ۱۵ سال پیش انجام دادم کارت هوشمند گرفتم و کلاس رفتم، می گن از اول باید تمام کارها را انجام بدم و مثل یک راننده جدید شروع به فعالیت کنم وفنی حرفه ای نویت بزنم و کلاسها را برم و حق بیمه راننده جدید را بپردازم بعد از یک عمر فعالیت رانندگی، خلاصه تا الان که۴ماه است کارهایم را دارم انجام میدم، از سرنوع بیمه رانندگان شدم وحق بیمه۳ماه راباتعرفه رانندگان جدید پرداخت کردم وبرای کلاسهایی کهن‌سال پیش رفتم دوباره بعداز ۳ماه نوبت ثبت نام کردم کلاس را رفتم منتظر آزمونش هستم، واقعا دیوانه کننده شده نسبت بسالهای قبل نزدیک با پرداخت حق بیمه حدود۱۶میلیون تومان هزینه کردم وهنوز کارت هوشمندم فعال نشده است، منتظربازشدن سایت آزمون کلاسها هستم، واقعا دیگه بریدم وخسته شدم ،چی بود وچی شده بااین کارشون، دولت الکترونیک این کارا ،رانندگان راخسته ودیوانه کرده یک فکر منطقی بکنین، همین جوره بیشتر رانندگان با مدرک دیگران کار می کنند و هزینه گرفتن مدرک نمی‌دهند. ومن الله التوفیق،علی البرکت الله. موفق و موید باشید.