◄ کامیون انبار سیار صاحب کالا نیست
توقف های بی مورد ناوگان و تاخیر در خصوص انجام عملیات تخلیه و بارگیری کالا موجب اختلال در سیستم حمل و نقل و عدم بهره وری صحیح ناوگان می شود.
رانندگان کامیون و فعالان بخش حمل و نقل جاده ای کالا معتقدند نرخ حق توقف کامیون ها باید به گونه ای باشد که توقف آنها در مراکز توزیع و تخلیه بار برای صاحب کالا به صرفه نباشد تا صاحبان کالا برای جلوگیری از ضرر و زیان اقتصادی، رانندگان کامیون را معطل نکرده و با توقف طولانی مدت کامیون ها، آنها را از چرخه حمل و نقل خارج نسازند.
به گزارش تین نیوز، در همین زمینه خداداد بکرانی فعال صنفی و راننده کامیون با طرح این پرسش که آیا نرخ حق توقف پیشنهادی تشکل های صنفی می تواند مانع تبدیل ناوگان حمل کالا به انبار سیار صاحب کالا شود، گفت: توقف های بی مورد ناوگان و تاخیر در خصوص انجام عملیات تخلیه و بارگیری کالا موجب اختلال در سیستم حمل و نقل و عدم بهره وری صحیح ناوگان می شود.
بیشتر بخوانید:
تبلیغات مغرضانه علیه رای دیوان عدالت مبنی بر ابطال مصوبه 165 شورای عالی ترابری
سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای متولی تعیین نرخ حق توقف شود
به گفته وی کاهش زمان توقف ناوگان حمل بار موجب می شود ۹٠ درصد کرایه حمل همان بار به نفع راننده و کامیوندار اخذ شود.
وی در توضیح این موضوع افزود: مدیریت زمان در انجام عملیات حمل اعم از بارگیری و تخلیه بار از اهمیت بالایی برخوردار است، به نحوی که راندمان کاری و بهره وری را تحت تاثیر مستقیم خود قرار خواهد داد.
این راننده کامیون عنوان کرد: صاحبان کالا برای جذب ناوگان می توانند با اطلاع کافی از روند بارگیری و یا تخلیه کالا و حتی مسیر حرکت ناوگان، زمان مناسب را برای این فرایند در نظر بگیرند، تا ناوگان عمومی برای ارائه خدمت بعدی به جامعه و نظام اسلامی بتواند با برنامه و مدیریت بهتری وارد عمل شود.
بکرانی تاکید کرد: به همین دلیل تبدیل ناوگان حمل بار به انبار سیار صاحبان کالا نباید صرفه اقتصادی داشته باشدتا حمل و نقل بهشت منفعت طلبان و بهره کشان از قشر تلاشگر جامعه نباشد.