بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

◄ حقوق بازنشستگی رانندگان با چه اقداماتی افرایش می یابد؟

رانندگان جاده ای در صورت تمایل و به منظور افزایش حقوق بازنشستگی می توانند در سال های آخر بیمه پردازی، با پرداخت مبلغی مازاد بر حق بیمه مبلغ بازنشستگی خود را به تناسب مازاد پرداختی، تا چند برابر افزایش دهند.

حقوق بازنشستگی رانندگان با چه اقداماتی افرایش می یابد؟
تین نیوز

ضوابط پرداخت حق بیمه دستمزد مازاد بر دستمزد مقطوع رانندگان ناوگان عمومی بین شهری اعلام و تاکید شد: رانندگانی که متقاضی استفاده از این شرایط هستند ملزم به رعایت ضوابط خاصی هستند.

به گزارش تین نیوز، چند روز پیش اعلام شد: بر این این مصوبه، رانندگان در صورت تمایل و به منظور افزایش حقوق بازنشستگی می توانند در سال های آخر بیمه پردازی، با پرداخت مبلغی مازاد بر حق بیمه مبلغ بازنشستگی خود را به تناسب مازاد پرداختی، تا چند برابر افزایش دهند.

رانندگانی که متقاضی استفاده از این شرایط هستند ملزم به رعایت ضوابطی هستند که در تصویر پیوست آمده است.

از جمله این ضوابط آن است که حق بیمه مازاد بر حق بیمه دستمزد مقطوع ، توسط شخص راننده و به صورت 27 درصد پرداخت می شود.

همچنین میزان دستمزد مازاد مطابق جدول زیر و بر اساس معیارهای سن و سابقه پرداخت حق بیمه ( تا تاریخ در خواست در دبیرخانه شعبه) تعیین و راننده می بایست همه ماهه ( مشروط بر این که کارت هوشمند رانندگی وی در دوره مذکور دارای اعتبار باشد) حق بیمه دستمزد مازاد را به اضافه اصل حق بیمه و د رمهلت مقرر در ماده 39 قانون تامین اجتماعی به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نماید و در صورت عدم پرداخت حق بیمه های مذکور در مهلت قانونی، سازمان اقدام به مطالبه حق بیمه های متعلقه به همراه جزائم مربوطه با راعیات ماده 50 قانون تامین اجتماعی خواهد نمود.

قابل ذکر است مبلغ دستمزد مازاد انتخاب شده توسط بیمه شده راننده ، مطابق با افزایش سالیانه مبلغ دستمزد مقطوع رانندگان بین شهری، افزایش یافته و بروز رسانی می شود.

بر اساس این مصوبه، با افزایش میزان حق بیمه، حقوق بازنشستگی به همان نسبت افزایش می یابد و بدین ترتیب رانندگان نیز مانند دیگر اقشار جامعه در صورت تمایل با پرداخت دستمزد مازاد بر دستمزد مقطوع، می توانند در صورت تمایل در سال های آخر خدمت با پرداخت حق بیمه بیشتر ( مثلا دو یا سه برابر)، حقوق بازنشستگی خود را به نسبت پرداخت اضافی افزایش دهند. 

نامه ضوابط پرداخت حق بیمه مازاد

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • فرامرزمرادی

    همین الان این حق بیمه ای که دریافت میکنید خیلی زیاده بعدم چه خدماتی میدین درقبال این مبلغی که میگیرین کلا سیاستتون چاپیدن جیب مردمه بخورید حسابی چون زیاد وقتی براتون نمونده بای

  • مهدی شجیرات

    سلام چرا رانندگی راجز مشاغل سخت نمی کنند راننده سنگین باجون خودش بازی میکنه تابار ببره چرا دولت یه تصمیم نمی گیره رانندگی را جز مشاغل سخت اعلام کنه

  • ناشناس

    سلام من رفتم گفتن هنوز برمانش نیومده

  • م.ر.داورانی

    سلام ، من به بيمه تامین اجتماعی مراجعه کردم ، اول اظهار بی اطلاعی کردند، بعدا کشتی‌گیری کردم گفتند که هنوز برنامه اش عملیاتی نشده وروی سیستم های سازمان نیامده.