بازدید سایت : ۱۲۸۹۱۸

◄ انتقاد شدید رانندگان کامیون از دعوتنامه جلسه شواری عالی ترابری

فرزانه صادق مالواجرد وزیر راه و شهرسازی هفته گذشته جلسه شورای عالی هماهنگی ترابری کشور را با دعوت از تشکل های صنفی مرتبط با حمل و نقل جاده ای برگزار کرد که با انتقاد فراوان رانندگان کامیون مواجه شد.

انتقاد شدید رانندگان کامیون از دعوتنامه جلسه شواری عالی ترابری
تین نیوز |

فرزانه صادق مالواجرد وزیر راه و شهرسازی هفته گذشته جلسه شورای عالی هماهنگی ترابری کشور را با دعوت از تشکل های صنفی مرتبط با حمل و نقل جاده ای برگزار کرد که با انتقاد فراوان رانندگان کامیون مواجه شد.

به گزارش تین نیوز، رانندگان کامیون حضور برخی تشکل های صنفی در این جلسه را که در آن در مورد نرخ حق توقف انواع کامیون نیز بحث و تبادل نظر شد، در تضاد با منافع خود ذکر کرده اند.

خبر پربازدید امروز را ببینید:

◄ عکس های عجیب از بلعیده شدن تریلی و بار در جاده مراوه تپه گلستان + تصاویر

آنان همچنین میزان آشنایی وزیر راه و شهرسازی را با نحوه فعالیت تشکل های صنفی زیر سوال برده اند و دعوت از برخی تشکل ها را اشتباهی حاصل از این  عدم آشنایی با فعالیت های تشکل ها دانسته اند.

در همین زمینه یک فعال صنفی بخش حمل و نقل جاده ای کالا در کانال تلگرامی خود سوالی از وزیر راه و شهرسازی در خصوص نشست ۲۲۹ شورای عالی هماهنگی ترابری، مطرح کرد و نوشت: چگونه می توان ضوابط و معیاری برای حمل و نقل در نظر گرفت و در شورای عالی هماهنگی تصویب کرد اما پیشنهادات متخصصان حمل و نقل جاده ای را نادیده گرفت؟

خداداد بکرانی رئیس انجمن صنفی رانندگان کامیون فلاورجان افزود: چطور وقتی پیشنهادات متخصصان حمل و نقل جاده ای که در حوزه حمل  بارهای تخصصی در داخل کشور فعالیت دارند از جمله تشکل های صنفی واقعی همچون کانون انجمن صنفی تانکرداران حمل فراورده های سوختی، یخچالداران و ... که  حمل تخصصی بارهای خاص جاده های مواصلاتی کشور را بر عهده دارند،  در جلسه شورای عالی هماهنگی ترابری نادیده گرفته می شود، می توان ضوابط و معیاری برای حمل و نقل در نظر گرفت و در شورای عالی هماهنگی تصویب کرد.

این راننده کامیون تاکید کرد: آیا وقتی جای آنها را تشکل های کارفرمایی از جنس اتاق بازرگانی که هیچ تخصصی در حمل و جابجایی کالاهای تخصصی داخلی ندارند و ممکن است حتی دستگیره  کامیون را تجربه نکرده باشند  پر می کنند، می توان انتظار داشت این تشکل ها پیشنهادات سازنده و میدانی به شورا ارائه کنند؟!

دعوتنامه وزیر راه از تشکل های جاده ای

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس

    با درود
    معروض می دارد تمام تشکلات صنفی طی رونوشت در این جلسه دعوت گردیده اند ضمن اینکه اون صنوفی که از آن‌در این متن استفاده شده می توانند خود زیر مجوعه کانون رانندگان و یا کامیونداران باشند و نقطه نظراتشونو باید به صنوف مرتبط با خودشون ارائه بدن قرار نیست که به فرض چند صد کامیون رو نمیشه متثنی از چند صد هزار تا کامیون کرد به نظر نشر این متون فقط و فقط استفاده شخصی است نه صنفی

  • ناشناس

    خانم وزیر محترم
    با این ترکیب و استفاده از مدیران سابق نمی توان نتیجه مطلوب و مورد عنایت رئیس جمهور محترم را فراهم نمود. اگر این افراد متخصص و با تجربه بودن در سه سال گذشته کاری می کردند. وزیر محترم رئیس جمهور با وعده تغییر و بهبود وضع موجود مورد رای و توجه مردم شریف قرار گرفتند.

  • ناشناس

    هر وزیری اومد ما راننده ها گرفتار تر شدیم

  • راننده کشنده

    سلام واقآ که اینها هیچ وقت حتآ پای خودشان را در کامیون نگذاشته اند ولی حالا بدلیلی شدند مسعول در راه ترابری که هیچ اطلاعی از کامیون و رانندگی در جادهای برونشهری و حتآ داخل شهرهای کشور را ندارند عزیزانی که با کامیون و کار کردن در جادها را دارند این مسعولیت را بپذیریند و برای رانندگان مفید باشید بیاری خدا)

  • ناشناس

    یه مشت بی سوادکه نمی‌دونن خودشوراه برن میکن وزیر راه وزیر راه روبایدیه راننده کامیون باتجربه گذاشت نه این بی سوادی که. خودشون راه رفتن وبایدیادشون داد

  • لطیف خاموشی

    انشالله وزیر محترم وام دار سرمایه داران اتاق بازرگانی نباشد .
    البته اگر هم خدای ناکرده هستند جای دیگری زحمات آنها را جبران کنند صنف کامیون داران جای اینجور شوخی ها نیست .
    ارزش سرمایه گذاری این کامیون های که توی جاده ها حرکت میکنند هزار هزار میلیارد تومان است که دسترنج ۶۰۰ هزار راننده و کامیون دار است و هیچ ربطی به تشکلاتی مثل انجمن مالکین کامیون شرکتهای حمل ونقل بین المللی و یا فدراسیون حمل ونقل ایران و پدر خوانده ها و دو تابعیتی های پشت پرده اتاق بازرگانی ندارد .این جماعت ششصد هزار نفری دو سوم عمرشان را در اتاقک فلزی دو سه متری میگذرانند مواظب باشید بیشتر از این به بیراهه نروید
    با برگزاری اولین جلسه شورای عالی هماهنگی و حضور این پدر خوانده ها بیشتر از این اضطراب را در دل این جماعت ایجاد نکنید . این جماعت هیچ نماینده و متولی غیر از سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای برای خود نمی‌شناسند . کارشناسان و دکتر مهندس های با حقوق های آنچنانی سازمان راهداری وظیفه دارند مشکلات رانندگان را حل کنند بی کم و کاست .فعالان صنفی هم فقط مشاوره میدهند . توپ را در میان انجمن ها و تشکلات و فلان و فلان بیندازید به وظیفه تان عمل کنید .
    یا علی

  • ناشناس

    فقط راننده درد راننده رو می‌دونه از بازنشستگان کمک بگیرید

  • شروین

    طبق سنوات گذشته وزیر های قبلی هم شیره گلو سوزی نبودند نسبت به این وزیر خانم و اقدام در خور برای این قشر زحمتکش انجام نشده

  • مرتضی افخمی انباردان

    ۱. مشکل وضعیت جاده ها
    ۲. عدم توان نوسازی ناوگان توسط رانندگان فعال
    ۳. ضایع شدن حق و حقوق رانندگان توسط شرکت های حمل و نقل با ترفندهای مختلف
    پیشنهاد میکنم وزیر محترم در کنار مشاورین متخصص خود در وزرات راه از رانندگان با تجربه و فعال هم استفاده نمایند

  • سید مجید موسویان قهفرخی

    سلام من یک راننده خاور هستم که از شنبه هفته قبل شاپور اصفهان همین پایانه امیر کبیر بار گیرم نمیاد از اصفهان اعلام شد برای گرگان چهار و نیم وقتی میرم داخل باربری میگه پنج میلیون پول میخواد خرج داره ،اصفهان به رشت سه میلیون و هفتصد اینم چهار و نیم خرج داره ما تمام رانندگان از سر اجبارو درد بدهکاری و هزار جور گرفتاری دیگه داریم بار می‌بریم واقعا نمی‌خواهید یه فکری به حال ما بکنید ،باربری ده نفر دلال جمع کردن دور خودشان هر کدوم یه بار اعلام میشه نفری یک میلیون دلالی میگیرند اینو واقعا پیگیری کنید