◄ توزیع بار بین شرکت های حمل و نقل عادلانه نیست/ صاحبان کالا برای حمل بار خود از باربری ها پورسانت می گیرند
توزیع بار بین شرکت های حمل و نقل عادلانه نیست و لازم است نظارت بهتر و بیشتری بر توزیع بار صورت گیرد.
شرکت های حمل و نقل و بابری ها به عنوان یکی از بازوهای مهم چرخه حمل و نقل جاده ای کالا با مشکلات عدیده ای رو به رو هستند که برخی از آنها ناشی از عملکرد نادرست صاحبان بار دولتی و خصوصی است.
به گزارش تین نیوز، آن چنان که برخی افراد فعال در شرکت های حمل و نقل کالا توضیح داده اند، یکی از این مشکلات، پورسانت هایی است که صاحبان بار یا مسئولان لجستیک شرکت های خصوصی و دولتی صاحب کالا از باربری ها و شرکت های حمل و نقل در ازای حمل بار خود، از آنها دریافت می کنند.
به گفته آنان، مبالغی که این افراد تحت عنوان پورسانت از باربری ها دریافت می کنند نسبت به ارزش کالا و کرایه آن متفاوت است به طوری که در مواردی صاحبان بار و یا مسئولان لجستیک آنها، برای حمل بار فروخته شده به شرکت های حمل و نقل می گویند مبالغی به کرایه ها اضافه شود و سپس مبلغ اضافه شده را از باربری ها دریافت می کنند و در صورت عدم پرداخت، حمل بار خود را به باربری دیگری می سپارند.
آنان همچنین تاکید کردند که اگرچه متصدیان باربری ها بخش عمده ای از چرخه حمل و نقل بخش خصوصی را بر دوش می کشند اما دولت و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای هیچ حمایتی از آنان به عمل نمی آورد.
این افراد خاطر نشان کردند که یکی دیگر از مشکلات باربری ها، شرکت ها و کارخانه های دولتی رانتی هستند که به طور گزینشی با برخی باربری ها همکاری می کنند و چند سال متوالی بار خود را از طریق شرکت های خاص حمل می کنند و بقیه شرکت ها و ابری ها فقط نظاره گر هستند.
به گفته آنان این کار بدان معنی است که توزیع بار بین شرکت های حمل و نقل عادلانه نیست و لازم است نظارت بهتر و بیشتری بر توزیع بار صورت گیرد.
درکشورمارانت .پورسانت زیرمیزی .باج .پول زور.وهزران مدل دیگریک کارمعمول ومتعارف بحساب میاد یجورایی اگراینکارصورت نگیردامورات نمیگذره.
چیزخیلی عجیبی نیست شماهرکجا که کارشماگیرکنه این فقط.همان زیرمیزی که حل معمای کارشماخواهدبود.ومتاسفانه
باعث خیلی ازمشکلات وبدختی ماهاشده
البته دست نویسنده درد نکنه واقعیت محض را بیان کردن ولی.به کرایه راننده اضافه نمیشه که هیچ پورسانتی که میگیرن از حق راننده کم میشه.چرا چون دست دلال هستش خیلی از پایانه بار های استانها.میگه تو نری ماشین دیگه پیدا میکنم.راننده هم مجبور به خاطر بدهی و قسط و مشکلات قبول میکنه
باربریها کرایه را با راننده نصف میکنند عدالت کجا بود
تمام پورسانتهایی که که شرکتهای باربری به صاحبان بار پرداخت میکنند از کرایه راننده بعنوان کمیسیون کم میگردد و حق رانندگان حمل بار از همه بیشتر ضایع میگردد و هیچکس هم از راننده حمایت و پشتیبانی نمیکند
درود این شغل دیگه فایده ند داره
یاروخودشیکرانندهبودیعنیرانندهباباش
بودالانشرکتثبتدادهداخلپایانهبندرعباسبهناممهرترابروروزانه200عددکانتینر
اعلامبارداردوکلبارایرانخودروراازانخود
کردهوتعدادیهمازماشینهایمردمراباپلاک84بندرعباسملکیخودکردهاینچهقانونیستوکجاپیگیریمیشود
باربریهامیدوننداکثرراننده هافسط دارن مجبورن اینکه کرایه باراننده نصف میشه .هیچ کس هم نظارت نمیکنه .اگرهم ناظری باشه قبلا باباربری مربوطه هماهنگ میکنه وهدیه دوستانه رادریافت میکنه
دقیقاً. الان فولاد شهرستان بافت 90 درصد بار را به شرکت پرچم بار واگذار میکنه که خود مسولین فولاد از سهامداران ان هستند در حالی که هر گونه واسطه گری در حمل و نقل محصولات فولادی ممنوع است.
و از 20 درصدی هم که به بقیه شرکت ها واگذار میکنند 4 درصد کمیسیون را بعنوان حق توزیع بار دریافت میکنند. اما کو گوش شنوا و مجری قانون
اقانگید ایناهمش به فکرمارانندهاهستن که کارکنیم بریزیم توحلقشون اخه ماها اگه نباشیم که اینا ازگشنگی تلف میشن بدبختا،
واییییییییییی یه چیز دیگه اگه تویی که داری نظررامیخونی اگه بشینی وبارمفتی نبری فقط یک هفته بقران همه چی درست میشه بدبختی اینه که خیلیا عاشق این چادرکشیدنن میگن عقب چادرا یجوری بکشیم که همه بگن این رانندستااااا،بدبخت ببین فقط قسطات درمیاد این بارامیزنی!
ما چوب یه مشت بچه گدارامیخوریم که فکرمیکنند بارفتن ودوتا بوق توجاده زدن دارن کارمیکنن شوفری شده اسباب بازی دست بچها ولی دراصل شده درآمد لوازم یدکی وباربریها ودلالها ومکانیکیا،فقط میدونم که خوب سرگرمیم همین
این شغل دیگه مرد
ظلم،به راننده میشه،بعضی مسیرهانصف کرایه راکمسیون ازراننده بدبخت،نقدمیگرن،راننده،بارراببره،کرایه رابعدبگیره واقعاچرانظارتی نیست،راننده،باسرمایه،اصطلاک بالا،جادها خراب،کمبودسوخت،شب بیداری،دیرشدن دریافت کرایه،و صدها مشکل وخطر،اونوقت،شرکتاوباربریهاپشت میززیر کولر،بالای۲۰تا۵۰درصدکرایه رابه جیب میزنن،وبازدوبندبا صاحب بارعرف کرایه رابه نفع صاحب بارمیشکنن،چراواسه این قشرزحمت کش که چرخ اقتصادکشوربردوش ایناست هیچ پیگیری،وکمکی نمیشه،واقعادادمان رابه کی بگیم،با این هزینهای سنگین،لوازم بی کیفیت،وکرایهای ناچیز،این کمسیونهاظلم سنگینی است درحق راننده،بینوا،وبی حامی
شرکتها از بس که رانندهای بیچاره رو تیغ میزنند میلیاردی پول درمیارن.صد میلیون هم پورسانت میدن.که البته مقصر اصلی وزارت راه و راهداری هستش.
در ایران فقط ادعا هست .دزدی و رشوه و دروغ و حق خوری شده حق و زرنگ بازی ...ولی همین کارها در کشورهای همسایه .مثل عربستان .دزدی =بریده شدن انگشتان.....دروغ و افترا =15سال زندان بدون عف
رشوه =اخراج از محل و مادام العمر حق استخدام در ارگانهای دولتی را ندارد....
با سلام. این را مطمئن باشید برای حل هر مشکلی راه حلی وجود داره. فقط چیزی که هست نبود اراده برای پیدا کردن اون راه حل و در مقابل وجود اراده هایی برای این که اصلا اون مشکل حل نشه تا ی عده ایی منافعشون که متاسفانه از راه نامشروع هم هست خدشه دار نشه.. در هر صنفی هم برید کلیت موضوع همینه..
حمل ونقل باید بخش خصوصی اداره شودتمام
خود بار بریا از بس کمسیون میگیرند بیچاره راننده
من یک رانندم
اکثرا من خودم دیدم صاحب بار و باربری با پایانه هماهنگن از ی بار سه تا پورسانت گرفته میشه ..پدر ما راننده هارو در میارن...دیگه زده شدم ..همش با جنگ و دعوا کرایه رو میگیریم
من ازتهران باربه شهر گناباد میبرم باربری کرایه رو حدود یازده میلیون نوشته وپنج میلیون گرفته.پایانه تهران همشون این مبلغ به عنوان کمیسیون میگیرند.۴۵درصد کرایه از بابریه....
خدا لعنتشون اونی که بارپین هزار رابه وجوداورد
دیگه این شغل گندش در اومده نه نظارتی هست نه کسی که به داد راننده برسه
شرکت های حمل و نقل در مشهد بار رینگ سازی را برای شهرستان بم
برای شرکت مدیران خودرو
۲۴۵۰۰ بارنامه میکنند
و بعد ۱۶ ملیون کرایه به راننده میدهند
۸۵۰۰ هزار تومن را باربری و اون کسی که تو شرکت هست و از باربری ماشین میگیره میخورن
الهی که خوردشون نشه
سلام والا باربریها بجز پورسانتی که از صاحبان کالا میگیرند با اون کمیسیونها در کرایه با کامیون داران شریک هستند فقط با این تفاوت که نمیخوان هزینههای استهلاک خودرو بدن
از باربری نمیگیرن از راننده بدبخت میگیرن باربری با راننده کرایه رو نصف میکنه اونوقت یک مشت بچه گدا. با مفت کشی حق کسانی رو که نون زن وبچه رو با این کار میدن از بین می برن. تو مملکت ما هم. این کارا. شده زرنگی. نه بازرسی هست نه کسی که به داد راننده برسه .
تقصیر راننده است برادر من مفت کار نکن تخفیف میدی اشکال نداره ولی چقدر ؟چرا بايد کرایه نصف بگیری همه چی با تورم گرون شد ما هنوز کرایه ۲ سال پیش می گیریم کم بار ببر ولی به قیمت همه دارن از این صنف سواستفاده می کنن
دیگه نظارتی نیست مسول دلسوزراننده نداریم مسولین فقط میان سرکارومنتظرحقوق بدون زحمت هستن وقتی مسولین باپارتی اولویت خانواده خاص میان سرکاربه فکرمن وشمانیستن بی عرضگی مسولین مشهوده ولاغیردنبال چیزی نگردید باربری وصاحب بارجیبشون مهمه پربشه قانون زیادهم داریم ولی کسیکه اجراییش کنه نداریم لعنت برمسول بی فایده وبی خاصیت شعارده