◄ چرا رانندگان کامیون هزینه کارت سلامت را خودشان پرداخت می کنند/ قانون چه می گوید؟
منابع تامین این هزینه ها هم پیش بینی شده است اما متاسفانه این هزینه توسط خود رانندگان پرداخت می شود.
جمعی از رانندگان کامیون با انتقاد از افزایش هزینه های کارت سلامت رانندگی که دریافت آن برای رانندگان ناوگلان عمومی جاده ای اجباری است، اعلام کردند: گرچه بر اساس احکام دائمی کشور تمام هزینه های آزمایشات اجباری رانندگان عمومی تحت پوشش بیمه سلامت کشور قرار دارد اما تا کنون، این هزینه توسط خود رانندگان پرداخت شده و می شود.
به گزارش تین نیوز، رانندگان کامیون تاکید کردند: پرداخت هزینه کارت سلامت اجباری رانندگان عمومی توسط خود آنان در حالی صورت می گیرد که تبصره ب ماده ۹ احکام دائمی کشور تمام هزینه های آزمایشات اجباری را تحت پوشش بیمه سلامت کشور قرار داده است.
آنان در شبکه های اجتماعی افزودند: طبق همین احکام، منابع تامین این هزینه ها هم پیش بینی شده است اما متاسفانه این هزینه توسط خود رانندگان پرداخت می شود.
به گفته رانندگان کامیون، طی چند سال گذشته، این هزینه به صورت تصاعدی افزایش یافته اما هیچ ارگان ناظری از جمله ستاد تنظیم بازار و یا دیگر سازمان های نظارتی واکنشی در برابر این افزایش چندین برابری در مدت چند سال نداشته اند.
رانندگان خاطرنشان کردند: از طرف دیگر مشخص نیست که منابعی که در قانون احکام دائمی کشور برای این مورد پیش بینی شده کجا و چگونه مصرف گردیده است.
آنان همچنین به هزینه معاینه فنی ناوگان عمومی جاده ای از جمله کامیون ها اشاره کردند که طی یک سال با افزایش تقریبی 200 درصدی مواجهه شده و از مبلغ حدود 160 هزار تومان به مبلغ 460 هزار تومان رسیده است.
آنان در ادامه این پرسش را مطرح کردند که چرا ستاد تنظیم بازار که در هنگام افزایش کرایه ناوگان جاده ای حمل و نقل کالای کشور که منطبق با قانون تن بر کیلومتر محاسبه شده بود، واکنش نشان داد و آن را نادیده گرفت و نسبت به افزایش دستوری کرایه حمل بار به خلاف قانون اقدام کرد و در جهت منافع سرمایه داران ناوگان جاده ای کشور را به سمت توقف ناخواسته هدایت نمود، در این موارد ورود نمی کند؟
افزایش هزینه های تمدید مدارک رانندگان و ناوگان که البته تعدادشان هم کم نیست واقعا برای رانندگان کمرشکن شده است و متاسفانه هیچ نظارتی هم بر این افزایش نرخ ها وجود ندارد اما بحث کرایه که میشود از ده ها سازمان و ارگان و نهاد و اداره و غیره مرتبط و نامرتبط فورا ورود میکنند تا مبادا مبلغ بدردبخوری نصیب رانندگان شود !!!! هزینه ۴۶۰ هزار تومانی برای یک معاینه فنی سه ماهه واقعا چه توجیهی دارد ؟ معاینه فنی در تمامی کشورهای پیشرفته که سرشان به تنشان می ارزد نه کشورهای درپیتی ، یکساله است و معاینه سه ماهه و شش ماهه دکانی برای کسب درآمد است که در ایران ابداع و اجرا شده است !!!!!!