بازدید سایت : ۴۷۶۵۶
نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی:

۲۲ کشور شمالی و جنوبی متقاضی خط ریلی آستارا هستند

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: ۲۲ کشور شمالی و جنوبی متقاضی خط ریلی آستارا هستند و کشورهای متقاضی در تعهدات شان به خوبی عمل کردند ولی ما از تعهدات‌مان عقب مانده‌ایم.

۲۲ کشور شمالی و جنوبی متقاضی خط ریلی آستارا هستند
تین نیوز |

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: ۲۲ کشور شمالی و جنوبی متقاضی خط ریلی آستارا هستند و کشورهای متقاضی در تعهدات شان به خوبی عمل کردند ولی ما از تعهدات‌مان عقب مانده‌ایم.

 

به گزارش ایسنا، غلامعلی جعفرزاده، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی امروز در شورای اداری استان گیلان که با حضور رئیس قوه مقننه برگزار شد، اظهار کرد: مردم گیلان در دفاع از کشور چیزی کم نگذاشتند، در انتخابات اخیر هم گیلان رتبه سوم مشارکت و همچنین رای به رئیس جمهور منتخب را داشت.

وی افزود: طبق گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس در ۱۳ فصل، گیلان از حیث ساختارهای فضای کسب و کار رتبه بالایی کسب کرده اما حمایت‌های ملی و تسهیلات ارزان قیمت از طرف بانک‌ها کم است و نباید مورد بی مهری قرار گیرد.

نماینده مردم رشت گفت: ۲۲ کشور شمالی و جنوبی متقاضی خط ریلی آستارا هستند و کشورهای متقاضی در تعهدات شان به خوبی عمل کردند ولی ما از تعهدات‌مان عقب مانده‌ایم.

جعفرزاده تصریح کرد: روزانه بالغ بر هزار تن زباله در استان تولید می‌شود، علی‌رغم همه درخواست‌ها، هیچ تدبیری اندیشیده نشده است.

در ادامه مهرداد لاهوتی، نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ابریشم گیلان برای عده‌ای که در دستگاه‌های دولت نفوذ دارند، منفعت دارد.

وی افزود: تعرفه واردات ابریشم در سال ۸۱، ۱۵۰ درصد بوده و الان به ۱۵ درصد رسیده است.

در ادامه منوچهر جمالی، نماینده مردم رودبار در مجلس گفت: با مدیریت منابع آب استان می‌توانیم در آینده اشتیاق مهاجرت به گیلان از دیگر استان‌ها را داشته باشیم واین امر نیازمند اختصاص اعتبارات ملی است.

وی خواستار توسعه محدوده منطقه آزاد در شهرستان رودبار شد.

حسن خسته بند، نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تالاب انزلی ۱۶ هکتار است که سالانه ۵۰۰ هزار تن رسوب وارد تالاب می‌شود.

وی افزود: سالیانه ۴۰ میلیون توریسم وارد گیلان می‌شود لذا با توجه به موقعیتی که تالاب دارد انتظار می‌رود تشکیلات یا سازمانی برای احیای تالاب انزلی درنظر گرفته شود زیرا این موضوع بیش از ۱۷ سال طول کشیده و تبدیل به کنارگذر شده و از توجیه اقتصادی افتاده است.

نماینده انزلی تصریح کرد: راه آهن قزوین به رشت و رشت به انزلی ۲۵۰ کیلومتر همزمان با خط ریلی اصفهان آغاز شد که راه آهن اصفهان تمام شده است.

در ادامه این جلسه محمدحسین قربانی، نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با همت نمایندگان برنامه ششم توسعه تدوین شد و حوزه‌های کشاورزی، آب و راه روستایی هم مورد توجه قرار گرفت اما تاکنون دولت برنامه ششم را اجرا نکرده است که امیدواریم هر جه زودتر عملیاتی شود.

وی افزود: دو سال پی در پی در بودجه اعتباری حدود ۵۰۰ میلیون دلار برای آبیاری تحت فشار تدوین می‌کنیم ولی گیلان نتوانسته این اعتبار بهره مند شود.

نماینده مردم آستانه در مجلس گفت: متاسفانه هنوز به جهت اینکه در شورای امنیت ملی آب‌های گیلان را جزء آب‌های ملی مطرح نکردیم، نتوانستیم از منابع ملی بهره‌مند شویم.   

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.