بازدید سایت : ۳۸۹۸۹
استاندار خراسان رضوی:

گناباد ظرفیتهای گردشگری فراوانی دارد / تکمیل فرودگاه برای استان دارای اهمیت راهبردی است

گناباد ظرفیتهای گردشگری فراوانی دارد / تکمیل فرودگاه برای استان دارای اهمیت راهبردی است

تین نیوز | استاندار خراسان رضوی گفت:شهرستان گناباد ظرفیتهای گردشگری فروانی دارد که باید از آنها به نحو شایسته و مطلوبی استفاده شود و در همین راستا تامین زیرساختها با جدیت دنبال می شود.

 

علیرضا رشیدیان درجلسه ای که به منظور بررسی مشکلات شهرستان گناباد در این شهرستان برگزار شد افزود: رسیدگی به محورهای منتهی به شهرستان از جمله گناباد – بجستان، گناباد- خواف و دوغارون از جمله مواردی است که در رونق گردشگری و اشتغال منطقه تاثیر به سزایی دارد.

وی وجود قناتهای تاریخی و کهن از جمله قنات قصبه را نشان از درایت و هوشیاری مردم این دیار دانست و افزود: ساکنان این منطقه طی سالیان گذشته توانستند با استفاده از دانش بومی بر خشکسالی فائق آمده و در حوزه دامداری و کشاورزی به پیشرفتهای قابل توجهی دست یابند.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی ، رشیدیان کم آبی را یکی از چالشهای مهم کشور و استان خراسان رضوی برشمرد و گفت:با وجود تمامی محدودیتهای بودجه ای، دولت 820 میلیارد ریال برای اجرای پروژه های آبی و 1000 میلیارد ریال نیز برای اصلاح روشهای آبیاری در استان اختصاص داده است.
رشیدیان با بیان این بیش از 90 درصد آب استحصالی کشور در بخش کشاورزی مصرف می شود بر لزوم مکانیزه کردن کشاورزی، اجرای روشهای نوین آبیاری، اصلاح بذر و توسعه کشتهای گلخانه ای تاکید کرد.
استاندار خراسان رضوی گفت:صنعت گناباد قابل توسعه و گسترش است و باید از طریق پرداخت تسهیلات و بررسی مشکلات واحدهای تولیدی این شهرستان را پویاتر کرد.

رشیدیان افزود:تکمیل فرودگاه گناباد برای استان دارای اهمیت راهبردی است چرا که این شهرستان در منطقه میانی مرزهای شرقی کشور قرار دارد.

وی با اشاره به ظرفیتهای علمی، فرهنگی، صنعتی، گردشگری و خدماتی گناباد گفت:وجود 10 هزار دانشجو در 150 رشته تحصیلی و 12 مرکز آموزش عالی و چهار حوزه علمیه فعال، این شهرستان را به یک نقطه فرهنگی در استان تبدیل کرده است.

استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تسلیت شهادت آیت الله شیخ نمر باقر النمر گفت: خون به ناحق ریخته شده این شهید والا مقام تدوام بخش آزادی و عدالت جویی در منطقه به ویژه در عربستان و حجاز خواهد بود.

رشیدیان با اشاره به سطح گسترده اعتراضهای جهانی به این اقدام غیرانسانی دولت سعودی تصریح کرد: سازمانهای بین المللی و نهادهای حقوق بشری در مقابل این اقدام غیرانسانی سکوت اختیار کردند در حالی که مردم عدالت جو در برابر شهادت این شخصیت برابری خواه از پا ننشستند.

وی اقدام دولت عربستان در قطع روابط سیاسی با جمهوری اسلامی ایران را یک اقدام مذبوحانه دانست و افزود:دولتمردان عربستان با غوغاسالاری درصدد سرپوش گذاشتن بر این جنایت بی رحمانه خود هستند.
استاندار خراسان رضوی با تاکید بر لزوم رعایت قوانین و عدم انجام اقدامهای تخریبی در حرکتهای اعتراضی گفت: دستگاههای اجرایی تمام تلاش خود را برای هدایت حرکتهای اعتراضی صورت گرفته در برابر اعدام شیخ نمر به مسیرهای قانونی به کار بردند.

رشیدیان با بیان اینکه بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در هیاتهای اجرایی با اتکا بر دو اصل رعایت قانون و بی طرفی به اتمام رسیده گفت:ثبت نام گسترده کاندیداها از بین گروهها و جناحهای سیاسی مختلف نشان از تحقق اصل مردم سالاری دینی در انتخابات دارد.

وی با اشاره به همراهی دولت و ملت که اصل اساسی تحقق قدرت بی بدیل نظام جمهوری اسلامی است افزود: با حضور رهبری فرزانه در راس نظام شاهد اقتدار بیش از پیش دولت، ملت و کشور هستیم.
استاندار خراسان رضوی از توجه به الزامهای اقتصاد مقاومتی در تدوین برنامه های دولت در سال 1395 و برنامه ششم توسعه به عنوان یک نقطه قوت یاد کرد و افزود: دولت، فرمانده اصلی اجرای این سیاستها در جامعه است و در استان با تکیه براین سیاستها برنامه ها تدوین شده است.

رشیدیان گفت: دهه فجر مهمترین مناسبت پیش روست که باید زمینه حضور پرشور تمامی گروهها و جناحها در آن و زمینه افتتاح پروژه ها برای تحقق هرچه بیشتر همدلی و همزبانی دولت و ملت فراهم شود.
در این جلسه مقرر شد از محل اعتبارهای استانی برای پیشرفت طرحهای شهرهای کاخک و بیدخت در حد مقدور کمک شود.
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.