بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

خوی در هشت ساعت ۲۵ بار لرزید / شدیدترین زلزله ۴.۵ ریشتر بود

خوی در هشت ساعت ۲۵ بار لرزید / شدیدترین زلزله ۴.۵ ریشتر بود

تین‌نیوز| زلزله ای به بزرگی 4.5 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی را لرزاند که شدیدترین زمین لرزه از میان 25 زلزله در هشت ساعت بود.

 

بنا به اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین لرزه به نسبت شدید بعد از ظهر چهارشنبه و در ساعت 21 و 26 دقیقه و 58 ثانیه در شهرستان خوی و اطراف آن روی داد. این زمین لرزه شدیدترین زلزله در هشت ساعت گذشته در این شهرستان بود.

بنا به اعلام این مرکز، این زمین لرزه به بزرگی 4.5 ریشتر و در عمق چهار کیلومتری زمین و در مختصات جغرافیایی 38.496 درجه عرض جغرافیایی و 44.857 درجه طول جغرافیایی و در غرب شهرستان خوی روی داده و مرکز آن روستای « وار » بود.

بنا به گزارش رسیده از شهرستان خوی، وقوع این زمین لرزه ها باعث ترس و وحشت در میان مردم منطقه شده و مردم بیرون از منازل به سر می برند و بسیاری از اهالی در فضای باز خوابیده اند. تاکنون از تلفات و خسارات احتمالی این زمین لرزه گزارشی دریافت نشده است.

بنا به گفته مسئول ستاد مدیریت بحران خوی به علت وقوع زلزله های مکرر در منطقه و بارش شدید باران و ریزش کوه، جاده منتهی به مرز رازی خوی مسدود شده است . هم اکنون ستاد مدیریت بحران خوی و راهداران در تلاش برای بازگشایی این محور هستند.

فرمانداری شهرستان خوی چهارشنبه شب در پیامکی از مردم خوی خواسته است به علت وقوع پس لرزه های مکرر، با رعایت احتیاط امشب را زیر سقف نخوابند.

شهرستان خوی 375 هزار جمعیت دارد و در شمال استان آذربایجان غربی واقع شده و یکی از شهرهای زلزله خیز ایران است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.