بازدید سایت : ۵۳۱۴۷

انعقاد قراردادهای تکمیل خط ۲ مترو اصفهان به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در ۱۴۰۳

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه با بیان اینکه خط دوم متروی این کلان شهر با قوت پیش می رود، گفت: سال جاری بیش از سه هزار میلیارد تومان قرارداد منعقد کردیم که اگر منابع مالی آن تامین می شود، اواخر سال آینده بهره برداری آزمایشی مترو از ایستگاه زینبیه تا طوقچی را خواهیم داشت.

تین نیوز |

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه با بیان اینکه خط دوم متروی این کلان شهر با قوت پیش می رود، گفت: سال جاری بیش از سه هزار میلیارد تومان قرارداد منعقد کردیم که اگر منابع مالی آن تامین می شود، اواخر سال آینده بهره برداری آزمایشی مترو از ایستگاه زینبیه تا طوقچی را خواهیم داشت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، سیدمحسن واعظی فر در آئین ورود دستگاه TBM به ایستگاه امام حسین (ع) و آغاز ریل گذاری خط دوم مترو اظهار کرد: بنابر دستور شورای اسلامی شهر اصفهان، مقرر شده است که آماده کردن ایستگاه ها را از سمت شمال با هدف بهره برداری در نزدیک ترین زمان آغاز کنیم.

وی با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده افزود: این آئین ها بهترین فرصت است تا از مهندسان و کارگران که در شرایط سخت و زیر زمین فعالیت می کنند، تقدیر کنیم.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه با اشاره به سه خط مصوب مترو در شهر اصفهان افزود: خط یک به طول ۲۱ کیلومتر و ۲۰۰ متر شامل ۲۰ ایستگاه از عاشق آباد (شهرک قدس) شروع تا ترمینال صفه در حال بهره برداری است.

واعظی فر تصریح کرد: این خط از جنوب به سپاهان شهر و در نهایت بهارستان متصل می شود، از سمت شمال نیز با توسعه خط یک تا ایستگاه میدان استقلال ادامه دارد، از آن محدوده به شاهین شهر وصل می شود.

وی با اشاره به روند احداث خط دوم مترو گفت: این خط به طول ۲۴ کیلومتر و ۷۰۰ متر است و در گام نخست با ۱۴ کیلومتر آغاز است، احداث ۱۶ ایستگاه از ۲۳ ایستگاه نیز در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه افزود: این خط از سمت شمال شرقی اصفهان از محله دارک (شهرک امام حسین) آغاز شد به مرکز شهر می رود، این در حالی است که در این خط از سمت شمال ( دارک ) حفاری ها با دو دستگاه TBM زودتر آغاز شد و بیش از ۹۰ درصد مسیر را با طی محدوده زینبیه، عاشق آباد، عمان سامانی و لاله جلو آمد.

واعظی فر افزود : اواخر سال جاری دو دستگاه TBM از سمت شمال و یک دستگاه حفاری از سمت غرب در ایستگاه ابن سینا به هم خواهند رسید و خارج می شوند.

وی با اشاره به ورود دستگاه TBM به ایستگاه امام حسین (ع) گفت: دستگاه حفار از ایستگاه شهید حجاری (اول کهندژ) حفاری ها شروع شد، پس از گذر از اتوبان شهید خرازی وارد خیابان صاحب روضات شد، طبق قول داده شده به ایستگاه آیت الله کاشانی رسید، سپس ایستگاه خلجا (طالقانی) وارد شد و امروز شاهد ورود دستگاه حفاری به ایستگاه امام حسین (ع) هستیم.

واعظی فر افزود: خط دوم مترو با قوت پیش می رود، سال جاری پیش از سه هزار میلیارد تومان قرارداد منعقد کردیم، که اگر منابع مالی آن تأمین شود، اواخر سال آینده بهره برداری آزمایشی مترو از ایستگاه زینبیه تا طوقچی را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: طراحی خط سوم مترو به طول هشت کیلومتر و ۸۰۰ متر شامل مسیر و ایستگاه ها نیز آماده است و اگر منابع مالی آن تأمین شود، آمادگی و توانایی آغاز آن را داریم.

واعظی فر ادامه داد: مهم ترین دلیل برگزاری چنین آیین هایی این است که مردم بدانند زیرزمین چه اتفاقاتی رخ می دهد و چه ابرپروژه ای در دست انجام است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه گفت: تاکنون در خط دوم مترو دو میلیون متر مکعب خاک برداری انجام و بیش از ۵۳۰ هزار متر مکعب بتن استفاده شده است.

وی با بیان اینکه از همین ایستگاه نیز ۱۱۰ هزار متر مکعب خاک خارج شده و ۳۱ هزار متر مکعب بتن ریزی و ۳۵۰۰ متر آرماتور استفاده شده است، خاطرنشان کرد: اگر منابع مالی به ما برسد، پای قول خود ایستاده ایم تا پایان سال آینده بهره برداری آزمایشی فاز نخست را خواهیم داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.