بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

پروژه رینگ چهارم اصفهان شرکت می شود

شهرداری اصفهان در جلسه ای با حضور پنج شهرداری که در مسیر رینگ چهارم قرار دارد، پیرامون تشکیل «شرکت پروژه رینگ چهارم» با آورده اولیه پنج میلیارد تومان به توافق رسید.

پروژه رینگ چهارم اصفهان شرکت می شود
تین نیوز

سعید ابراهیمی با اشاره به برگزاری جلسه بررسی تشکیل شرکت پروژه رینگ چهارم کلان شهر اصفهان اظهار کرد: پروژه رینگ چهارم میان اصفهان و پنج شهر اطراف مشترک است.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، ابراهیمی با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد پروژه رینگ چهارم در محدوده و حریم شهر اصفهان است و باقی مانده آن در محدوده و حریم پنج شهر خورزوق، درچه، ابریشم، خمینی شهر و دولت آباد قرار دارد، افزود: در این راستا شرکتی به صورت سهامی از شهرداری هایی که در مسیر رینگ هستند به نام شرکت توسعه رینگ چهارم تشکیل می شود و شهرداری به نسبت طول مسیر رینگ که داخل شهر آن ها قرار دارد، سهام دار این شرکت می شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: این شرکت با آورده اولیه نقدی که بین شهرداری ها توافق شد، با آورده اولیه ۵ میلیارد تومان آغاز به کار می کند.

ابراهیمی ادامه داد: منابع این شرکت از اعتبارات ملی، آورده نقدی که از سوی شهرداری ها تقبل می شود و از زمین ها و عرصه های رینگ که در اختیار است، همچنین پهنه های دارای قابلیت در محدوده پروژه که از طریق حمایت های کمیسیون ماده ۵ و استانداری تغییر کاربری و ارزش افزوده پیدا می کند، تأمین می شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با اشاره به اینکه در این جلسه پیرامون کلیات موضوع با ۵ شهرداری و نماینده استانداری توافق شد، افزود: در این راستا پیش نویس توافق نامه و اساسنامه شرکت برای شهرداری های پنج شهر ارسال خواهد شد تا مصوبه آن را در شوراهای اسلامی شهرهای خود دریافت کنند؛ در ادامه مراحل قانونی تکمیل شرکت پروژه رینگ چهارم به عنوان شرکتی که برای انجام کار، پیشران است، در وزارت کشور دنبال می شود.

وی ادامه داد: پروژه رینگ چهارم برای شهرداری یک اولویت است و هیچ شکی در آن وجود ندارد، اما موضوع امروز بخشی از رینگ است که خارج از محدوده شهر اصفهان قرار دارد و به نوعی باید با همکاری شهرداری های هم جوار اجرا شود.

ابراهیمی با بیان اینکه شهرداری اصفهان به دنبال مدل یا الگوی مشارکتی با استفاده از ظرفیت هایی است که احداث رینگ برای زمین های اطراف خود ایجاد می کند، گفت: ارزش افزوده، ظرفیت آزادراهی، خدمات حاشیه رینگ و تغییر کاربری ظرفیت هایی است که از مسیر این شرکت احصا می شود، همچنین منافع این ظرفیت ها برای اجرای رینگ چهارم استفاده خواهد شد، زیرا بعضی شهرداری ها توان مالی برای اجرا را ندارند که با این مدل تأمین مالی امکان اجرای پروژه فراهم خواهد شد.

 

کد خبر 756985

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.