بازدید سایت : ۲۶۱۲۰

آلودگی هوای اصفهان؛ امروز سه شنبه ۲۶ تیر + وضعیت شاخص کیفی به تفکیک مناطق

سنجش کیفیت هوا، امروز (سه شنبه) با قرار گرفتن روی شاخص ۱۲۳ وضعیت هوای ناسالم برای عموم (نارنجی) ثبت شده است.

آلودگی هوای اصفهان؛ امروز سه شنبه ۲۶ تیر + وضعیت شاخص کیفی به تفکیک مناطق
تین نیوز

سنجش کیفیت هوا، امروز (سه شنبه) با قرار گرفتن روی شاخص ۱۲۳ وضعیت هوای ناسالم برای عموم (نارنجی) ثبت شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، سنجش کیفیت هوای اصفهان امروز سه شنبه بیست وششم تیر در ساعت منتهی به ۸:۰۰ صبح با قرار گرفتن بر شاخص ۱۲۳ در وضعیت هوای ناسالم (نارنجی) قرار دارد.

بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست منطقه اصفهان، سنجش کیفی هوا در ایستگاه احمدآباد با شاخص ۱۵۴ ناسالم (قرمز)، رودکی با شاخص ۷۷ در موقعیت سالم (زرد) ثبت شده است.

در همین راستا، دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه های سنجش آلودگی هوا متعلق به شهرداری اصفهان واقع در ولدان با شاخص ۱۷۰، خیابان ۲۵ آبان با شاخص ۱۶۰ و فیض با شاخص ۱۵۶ ناسالم (قرمز) قرار دارد.

همچنین ایستگاه های انقلاب با شاخص ۱۰۸، دانشگاه صنعتی با شاخص ۱۰۶، رهنان با شاخص ۱۱۸، زینبیه با شاخص ۱۰۷، سپاهان شهر با شاخص ۱۲۶، فرشادی با شاخص ۱۱۹، کاوه با شاخص ۱۰۱ و کردآباد با شاخص ۱۳۵، ناسالم (نارنجی)، پارک زمزم با شاخص ۹۳ و میرزاطاهر با شاخص ۹۵ در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

در حال حاضر تنها ایستگاه های فعال در زمینه نشانگر شاخص کیفیت هوا در استان اصفهان به جز شهر اصفهان، ایستگاه های زرین شهر و مبارکه، سجزی، قهجاورستان، نجف آباد، خمینی شهر، مبارکه، شاهین شهر، کاشان، است.

قابل توجه است که شاخص کیفی هوا در شهرهای قهجاورستان با شاخص ۱۷۳، سجزی با شاخص ۱۶۳ و نجف آباد با شاخص ۱۵۶ ناسالم (قرمز)، کاشان با شاخص ۱۱۴، خمینی شهر با شاخص ۱۰۶ و شاهین شهر با شاخص ۱۱۳ ناسالم (نارنجی)، زرین شهر با شاخص ۸۰، نجف آباد با شاخص ۱۰۰ و مبارکه با شاخص ۷۸ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست منطقه اصفهان، دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه های استانداری اصفهان، پروین، جی، میثاق، خواجو، باغ غدیر، شهر دولت آباد فعال نیست.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه ای) است.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا همچون مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، ازن و ذرات معلق (ذرات کوچک تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک تر از ۲.۵ میکرومتر) را که حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف دارد، به یک عدد بدون واحد تبدیل می کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.