بازدید سایت : ۳۸۹۸۹

گذر خیابان حافظ اصفهان پیاده راه می شود

گذر پرتردد خیابان حافظ اصفهان با اجرای عملیات سنگ فرش از محل ورودی خیابان مشیرالدوله (خیابان کرمانی) تا ورودی میدان امام (ره) پیاده راه می شود.

گذر خیابان حافظ اصفهان پیاده راه می شود
تین نیوز

گذر پرتردد خیابان حافظ اصفهان با اجرای عملیات سنگ فرش از محل ورودی خیابان مشیرالدوله (خیابان کرمانی) تا ورودی میدان امام (ره) پیاده راه می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، خیابان حافظ یکی از خیابان های اصلی منتهی به میدان امام(ره) است که قدمت دیرینه دارد و مجاورت آن با خیابان مشیرالدوله یادآور روزهای پرآبی زاینده رود و تقسیم بندی آب طبق طومار شیخ بهایی به سمت مادی های پرآب در این منطقه است. خیابان حافظ به معابر مهمی مانند خیابان احمد آباد، گذر امام علی(ع) و خیابان نشاط منتهی و از طریق این خیابان ها به سایر نقاط اصفهان متصل می شود.

مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان اصفهان، سینما فرهنگیان و چندین هتل و رستوران بنام در این خیابان واقع شده است. کوچه کرمانی نیز که یکی از مهمترین ورودی های مراکز خرید لوازم خانگی اصفهان است و روزانه ترددهای فراوانی را به خود اختصاص می دهد، به این خیابان منتهی می شود.

معضل ترافیک و نبودن جای پارک خودرو در این گذر از یک سو و بارگیری کسبه این خیابان از سوی دیگر، جزو مشکلات چندساله و مطالبه مردمی بوده است اما اخیرا برخی از شهروندان درباره چرایی راهبند دوم خیابان حافظ و ایجاد مشکل برای کسبه این خیابان و کاهش رونق کسب وکار نیز باراندازی ابراز گلایه مندی کردند.

شهردار اصفهان در این خصوص گفت: در دیداری که با کسبه خیابان حافظ داشتیم این افراد به عدم امکان تخلیه بار درب مغازه از طریق گیت دوم معترض بودند که با هماهنگی مدیر منطقه قرار بر این شد که تصمیمات راجع به بازار با مشارکت تمامی ذی نفعان (از جمله نیرو انتطامی، شهرداری، نماینده کسبه و بازار) باشد.

علی قاسم زاده افزود: وقتی میدان امام پیاده راه شده است، نمی توان انتظار داشت محورهای منتهی به این بازار به همان روش ماشین رو تا پشت میدان برقرار باشد و این در حالی است که در خیابان سپاه کسبه و شهروندان این نکته را پذیرفته و این خیابان با میدان امام(ره) هماهنگ شده و دقیقا برای خیابان حافظ هم همین اتفاق می افتد.

اما مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان در این خصوص به ایرنا گفت: ما با همکاری کسبه ممنوعیت موتورسیکلت را در میدان و اطراف آن اجرا کردیم و محدودیت تردد در خیابان حافظ نیز مصوبه شورای سیاستگذاری طرح های عمرانی را دارد و از سوی معاونت حمل و نقل ابلاغ شده است.

روح الله ابوطالبی افزود: توقف خودروهای کسبه نزدیک محل کارشان و پارک موتورسیکلت و تاکسی، امداد رسانی به بازار و میدان را با کندی مواجه کرده است و هر زمان کسبه نیاز به باراندازی داشته باشند، گیت باز می شود اما تعدادی از کسبه نسبت به نصب گیت دوم و بارگیری از آن معترض هستند که با جلسات مشترک هیات امنای بازار حل خواهد شد.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان بیان داشت: خیابان حافظ همانند خیابان سپاه طرح سنگ فرش دارد و تردد خودرو و موتورسیکلت در این محور ممنوع خواهد شد و با نصب گیت تردد (محور عبور)، دسترسی خوبی برای آتش نشانی و اورژانس جهت ورود به میدان امام خمینی (ره) ایجاد می شود.

وی ادامه داد: اکنون این خیابان از حدفاصل چهارراه شکرشکن تا میدان امام (ره) برای سنگ فرش مسدود شده است و اجرای سنگ فرش این خیابان در مرحله مناقصه سازمان نوسازی و بهسازی قرار دارد.

رییس اداره ترافیک منطقه سه شهرداری اصفهان نیز در این خصوص به ایرنا گفت: پیاده راه ساختن گذر حافظ ابتدای امر با مقاومت کسبه مواجه شد اما تجربه موفق پیاده راه کردن خیابان سپاه و نیز چهارباغ عباسی موجب شد که برای اجرای این طرح مصمم باشیم.

مهدی ذولفقاری ادامه داد: هر چند این خیابان معضلات تردد خود را به همراه دارد اما همه خودروهای عبوری در این خیابان مشتری کسبه این خیابان نیستند و حدود ۲۰ درصد از ترافیک خیابان مربوط به مغازه ها و کسبه است.

رییس اداره ترافیک منطقه سه شهرداری اصفهان تصریح کرد: مهمترین نگرانی کسبه در حال حاضر حمل و انتقال بار به مغازه های خود است اما برای این مشکل نیز ساعت مخصوص حمل بار تعریف شده و برای آن قسمت پیاده راه نیز خودرو برقی در نظر گرفته شده است.

وی بیان داشت: البته ایستگاه تاکسی نیز برای این خیابان در نظر گرفته شده و به طور نوبتی هر پنج خودرو می توانند از گیت تردد (محور عبور) مسافر سوار کنند.

ذوالفقاری بیان داشت: یکی از دلایل پیاده راه شدن این خیابان مشکلات امداد رسانی بود که به دلیل پارک خودروها این امر به سختی امکان پذیر و با مشکل مواجه شده بود و این در حالی است که چندی پیش انباری کالایی در خیابان مشیر طعمه حریق و امداد رسانی به آن با سختی صورت گرفت.

مدیر پروژه سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان نیز در این پیوند با بیان اینکه اعتبار تخصیص یافته به این پروژه ۱۳۰ میلیارد ریال است، گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع در این گذر سنگ فرش می شود.

علی جانقربان افزود: مدت زمان این پروژه پنج ماه و از اواخر تابستان آغاز و از خیابان حافظ حد فاصل سه راه کرمانی تا ورودی میدان امام خمینی (ره) تبدیل به پیاده راه سنگ فرش می شود.

به گزارش ایرنا، میدان تاریخی امام(ره) اصفهان دارای چندین ورودی مهم است که گذر خیابان حافظ، سپاه و گذر سعدی از جمله مهمترین آن هاست. خیابان سپاه، گذر سعدی و محور چهار باغ اصفهان در سال های گذشته تبدیل به پیاده راه شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.