بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

تعدیل نرخ بیمه‌ها در دستور کار

تعدیل نرخ بیمه‌ها در دستور کار
تین نیوز| تلاش بیمه مرکزی برای تعدیل نرخ بیمه‌ها، مخالفت بیمه مرکزی با مالیات بر ارزش‌افزوده بیمه‌ها، نیاز نداشتن به الحاقیه درصورت افزایش مبلغ دیه، هشدار بیمه مرکزی نسبت به نرخ‌شکنی بیمه‌های تکمیلی، ترویج فرهنگ بیمه همگانی، پوشش ۲هزار دلاری هزینه زائران در خاک عراق و مواردی از این دست، از موضوعاتی بود که رییس کل بیمه مرکزی با حضور در بیست‌ودومین نمایشگاه مطبوعات و بازدید از غرفه‌ها، در پاسخ به سوالات خبرنگاران به آن اشاره کرد.
عبدالناصر همتی، رییس کل بیمه مرکزی با حضور در نمایشگاه مطبوعات، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه معاون اول رییس‌جمهور گفته است مالیات بر ارزش‌افزوده بیمه‌ها غیرقانونی است و می‌خواهند آن‌را حذف کنند گفت: مالیات بر ارزش‌افزوده بیمه‌ها غیرقانونی نیست؛ باید ما لایحه‌ای به مجلس ببریم و از مجلس اجازه بگیریم تا آن‌را حذف کنیم. ما به شدت مخالف مالیات بر ارزش‌افزوده در بیمه هستیم چرا که روی نرخ بیمه تاثیرگذار است در حالی که ما می‌خواهیم فرهنگ بیمه را توسعه و نفوذ بیمه را افزایش دهیم.

رییس کل بیمه مرکزی تاکید کرد: نیاز داریم نرخ بیمه تعدیل شود و همین موضوع حدود ۹درصد نرخ بیمه را تعدیل می‌کند. علاوه بر ما، وزیر اقتصاد هم با مالیات بر ارزش‌افزوده روی بیمه‌ها مخالف است که باید در این مورد مجوزی بگیریم و فرآینداش طی شود. همتی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در پاسخ به اینکه چه زمانی می‌خواهید این موضوع را به مجلس ببرید، اظهار کرد: زمان این موضوع مشخص نیست.
مدیرعامل بیمه مرکزی در پاسخ به اینکه آیا در صورتی که دیه افزایش پیدا کند نرخ بیمه‌ها هم بالاتر خواهد رفت و باید الحاقیه‌ای به آنها افزوده شود یا خیر، گفت: من راجع به دیه نمی‌دانم که افزایش خواهد یافت یا خیر، تصمیم این موضوع با قوه قضاییه است اما اگر قیمت دیه افزایش یابد بیمه‌نامه‌های جدید بر مبنای قیمت جدید دیه صادر خواهند شد اما آن بیمه‌نامه‌هایی که قبلا صادر شده‌اند تا پایان دوره بیمه‌شان اعتبار خواهند داشت.

هشدار نسبت به نرخ‌شکنی بیمه‌های تکمیلی
رییس کل بیمه مرکزی در حاشیه این بازدید، نسبت به نرخ‌شکنی بیمه‌های تکمیلی و درمان شرکت‌های بیمه هشدار داد و گفت: در صورت ادامه این روند بیمه مرکزی در این زمینه وارد عمل خواهد شد. همتی با تاکید براینکه آمارها نشان می‌دهد در ۶ ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته پرداخت خسارت بیمه‌های تکمیلی ۲۸درصد افزایش یافته است یادآورشد: این در حالی است که حق بیمه دریافتی شرکت‌های بیمه در بخش بیمه‌های تکمیلی معادل ۸درصد بوده است. وی افزود: رقابت شرکت‌های بیمه در بخش بیمه‌های تکمیلی درمان بسیار زیاد شده است و در صورت ادامه این روند بیمه مرکزی در آینده نزدیک وارد عمل خواهد شد. همتی بیمه‌های تکمیلی درمان را پاشنه آشیل صنعت بیمه دانست و گفت: شرکت‌های بیمه به امید جذب حق بیمه‌های زیاد اقدام به نرخ‌شکنی می‌کنند تا بتوانند منابع بیشتری جذب کنند.
 
ترویج فرهنگ بیمه همگانی
رییس کل بیمه مرکزی ایران همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود با خبرنگاران، به موضوع ترویج فرهنگ بیمه همگانی پرداخت و افزود: یکی از بهترین راه‌های جذب مردم به سمت بیمه به‌طور قطع پرداخت به موقع تعهدات شرکت‌های بیمه به مردم بالاخص در بخش تصادفات و سوانح است. وی متذکر شد: در مورد توسعه بیمه به این نتیجه رسیده‌ایم که اگر می‌خواهیم بیمه در کشور نفوذ پیدا کند راه آن این است که مردم احساس کنند در شرایط خاص بیمه به داد آنان می‌رسد. براساس اظهارات وی، بهترین روش برای ترویج بیمه در قالب بیمه همگانی پرداخت خسارت از طرف شرکت‌های بیمه است.
همتی از تلاش‌ها برای تصویب بیمه زلزله و ارائه هر چه بهتر آن در سطح جامعه گفت و افزود: در حال حاضر بیمه‌هایی در کشور وجود دارند که در قالب همگانی عمل می‌کنند و البته در این راه نیز موفق بوده‌اند.

رییس کل بیمه مرکزی در عین حال ترویج فرهنگ بیمه در سطح کتاب‌های آموزشی در مدارس و تبلیغ بیمه‌های مختلف و امکانات آنان در رسانه ملی را از جمله راهکارهای ترویج بیمه همگانی دانست. عبدالناصر همتی با اشاره به کاهش تورم در امسال به زیر ۱۰درصد خاطرنشان کرد: در شرایطی که تورم کاهش یافته بیمه‌ها رشد حدود ۲۰درصدی را شاهد بوده‌اند که این رقم نشان می‌دهد هم حجم و هم تعداد بیمه‌ها افزایش یافته که این رقم حکایت از نفوذ بیمه در میان مردم دارد.

اعتبار بیمه اربعین ۳ ماهه است
رییس کل بیمه مرکزی همچنین درباره بیمه اربعین اظهار کرد که تا ۳ماه بعد از اربعین نیز اگر حادثه‌ای برای شخصی رخ دهد و بیماری حادث شود که منشأ آن سفر اربعین تشخیص داده شود، بیمه اربعین به بیمه‌شدگان تعلق خواهد گرفت. همتی با تاکید براینکه بیمه اربعین بیمه‌ای است که با هماهنگی ستاد اربعین و از سوی بیمه دانا ارائه شده است افزود: ارائه این بیمه با مشخصات فعلی تصمیمی بوده که در ستاد اربعین گرفته شده است. همتی در پاسخ به اینکه برخی از مردم از گران شدن بیمه اربعین در امسال گلایه داشته اند، گفت: این بیمه‌گران نشده بلکه ۲۵هزار تومان بابت حق بیمه از هر شخص گرفته شده که از این ۲۵هزار تومان، بخشی سهم هلال احمر است و به سازمان هلال احمر پرداخت می‌شود و ۱۸هزار تومان به بیمه می‌رسد.
وی ادامه داد: طبق آنچه به من گزارش دادند، از این ۱۸هزار تومان سهم بیمه نیز، ۵۰درصد آن به شرکت بیمه عراقی پرداخت می‌شود و آن طرف را باید پوشش دهد.

پوشش ۲ هزار دلاری هزینه زائران در عراق
این مقام مسئول با بیان اینکه پوشش بیمه اربعین در خاک عراق پوشش هزینه‌های بیمارستانی تا سقف ۲هزار دلار است، گفت: همچنین در خاک ایران، بیمه اربعین تا سقف ۱۹۳میلیون تومان پوشش دیه برای هر فرد بیمه شده دارد که در صورتی که خدای نکرده اتفاقی برای زائرین رخ دهد که مشمول پوشش دیه شوند، این رقم تا سقف ۱۹۳میلیون تومان به آنها پرداخت می‌شود. رییس کل بیمه مرکزی خاطرنشان کرد: بیمه دانا پوشش‌های گسترده‌ای را برای بیمه‌شدگان اربعین در نظر گرفته و خودروهای امدادی چون آمبولانس را در نقاط مختلف مستقر کرده و ستاد اربعین خواسته با این پوشش خوب بیمه‌ای، زائران اربعین دیگر دغدغه خسارت و بیمه و هزینه‌های اینچنینی را نداشته باشند.
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.