◄ توزیع سیستمی لاستیک خودروهای سنگین از خرداد
قیمت لاستیک یارنه ای حدود 2 میلیون و 300 هزار تومان است که قیمت همین لاستیک در بازار آزاد 5 تا 11 میلیون تومان است که این قیمت ها متناسب با نوع آن و یا برند و کشور سازنده اش فرق می کند. البته عرضه آزاد لاستیک در بازار تخلف است و قاچاق است و اگر دیده شود جرم است.
به گزارش تین نیوز، رسول جمشیدی با اشاره به مطلب فوق، افزود: در حال حاضر هر ناوگان 2 یا 4 لاستیک سهمیه دارد که از طریق سیستم راهداری ر حالتوزیع است.
جمشیدی گفت: قیمت لاستیک یارنه ای حدود 2 میلیون و 300 هزار تومان است که قیمت همین لاستیک در بازار آزاد 5 تا 11 میلیون تومان است که این قیمت ها متناسب با نوع آن و یا برند و کشور سازنده اش فرق می کند. البته عرضه آزاد لاستیک در بازار تخلف است و قاچاق است و اگر دیده شود جرم است.
مهدی حاج علی معاون حمل و نقل سازمان راهداری نیز گفت: طی هفته جاری، مرحله اول طرح اتصال 3 سامانه و توزیع سیستمی لاستیک در استان قزوین به صورت آزمایشی رونمایی خواهد شد. در مرحله بعد، این طرح در 5 استان دیگر آزمایش خواهد شد و در نهایت وارد فاز در تمامی استانهای کشور اجرا خواهد شد؛ به این ترتیب، تخصیص سهمیه به ناوگان بر اساس نیاز واقعی هر ناوگان و پیمایش واقعی، و سایر اولویتهای موجود صورت خواهد پذیرفت.
در حال حاضر واردات تایر سنگین و همچنین واردات مواد اولیه جهت تولید این محصول در داخل کشور، با استفاده از ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی در حال انجام است، بنابراین برای جلوگیری از توزیع نامناسب و ورود دلالان به این بازار و همچنین مقابله با قاچاق صادراتی این محصول، فرآیند توزیع باید کاملاً شفاف و تحت کنترل نهادهای نظارتی باشد.
در سال گذشته رانندگان ناوگان سنگین با مشکلاتی از جمله عدم تأمین لاستیک روبهرو بودند. علیرغم واردات قابل توجه تایر سنگین، متأسفانه عدم شفافیت در توزیع این محصول موجب نارضایتی گسترده در میان رانندگان و بروز اعتراضات متعددی در میان این صنف در سال گذشته شد.
سلام چرا برای کامیونت خاور لاستیک تیوپلس یارانه ای توزیع نمی شود