بازدید سایت : ۴۴۹۷۹

قیمت دلار و لیر ترکیه در هفته ای که گذشت

شرایط اقتصادی کشور هنوز نتوانسته با افزایش ناگهانی قیمت دلار کنار بیاید و نوسانات بازار ارز کاملا بر اقتصاد خرد کشور تاثیر گذار بوده است.

قیمت دلار و لیر ترکیه در هفته ای که گذشت
تین نیوز

شرایط اقتصادی کشور هنوز نتوانسته با افزایش ناگهانی قیمت دلار کنار بیاید و نوسانات بازار ارز کاملا بر اقتصاد خرد کشور تاثیر گذار بوده است.

به گزارش تین نیوز، افزایش قیمت دلار و سایر ارز ها به بدنه اقتصاد کشور فشار زیادی وارد کرده است و متاسفانه زندگی اقشار متوسط و پایین جامعه را دچار چالش های جبران ناپذیری کرده، قیمت دلار در ایران امروز چنده ؟ این تکراری ترین سوال این روز های صنوف مختلف جامعه است تا بتوانند به مشتریان خود قیمت بدهند. با توجه به وابستگی مستقیم ارزی به برخی کالاهای پر مصرف جامعه قیمت نهایی محصولات تقریبا هر روز نوسان را تجربه می کنند. واقعا این حجم از مشکلات برای اقشار متوسط و پایین جامعه سنگین بوده و اگر دولت و مسئولان کشور نتوانند کاری انجام بدهند این مشکلات عمیق و عمیق تر خواهند شد.

قیمت دلار آمریکا در هفته ای که گذشت

در اولین روز هفته ( 15 تیر ماه 1398)؛ قیمت دلار با 200 تومان افزایش نسبت به روز 5 شنبه (13 تیرماه 1398) آغاز شد و از این رو دلالان با استفاده از همین اتفاق و افزایش 200 تومانی قصد داشتند تا بیشترین سود را ببرند و تا حدودی هم در بازار قیمت ارز ها رو بالا بردند.

روز یکشنبه (16 تیر ماه 1398 )؛ قیمت دلار توسط بانک مرکزی کنترل شد و با رقم 12900 تومان و 50 تومان کاهش نسبت به روز قبل ( 15 تیرماه) نرخ گذاری شد و کمی از حساسیت های این حوزه در بازار کاهش پیدا کرد.

روز دوشنبه ( 17 تیر ماه 1398)؛ باز هم شاهد کاهش قیمت دلار بودیم از 12900 تومان به 12800 تومان، که این کاهش قیمت خیلی به کام دلالان شیرین نبود و باعث شد تا آرامش بر این حوزه حاکم باشد.

روز سه شنبه ( 18 تیرماه 1398)؛ شاید آخرین باری که در چند روز شاهد کاهش قیمت بودیم خیلی نزدیک نباشد اما بانک مرکزی توانست برای سومین روز متوالی کاهش قیمت داشته باشد و قیمت دلار از 12800 تومان به 12750 تومان رسید.

روز چهارشنبه (19 تیر ماه 1398 ) در این روز هم با توجه به نزدیک شدن به آخر هفته و جنب و جوش بازار، بانک مرکزی توانست قیمت را ثابت نگه دارد و با 12750 تومان چهارشنبه را به پایان برساند.

روز پنج شنبه ( 20 تیر ماه 1398 ) در روز پایانی هفته هم قیمت دلار باز هم ثابت ماند و بانک مرکزی در هفته ای که گذشت توانست ثبات خوبی را در قیمت ارزهای خارجی ارائه نماید و هفته را با همان قیمت 12750 تومان به پایان برساند.

قیمت لیر ترکیه در هفته ای که گذشت

در اولین روز هفته، شنبه ( 15 تیر ماه 1398 ) قیمت لیر ترکیه با 2385 تومان آغاز شد که نسبت به روز پنج شنبه ( 13 تیر ماه 1398 ) با حدودا 15 تومان افزایش همراه بود.

روز یکشنبه ( 16 تیر ماه 1398 )؛ لیر از سوی بانک مرکزی قیمت گذاری نشد و این مسئله باعث شد کمی بازار ملتهب شود.

روز دوشنبه ( 17 تیر ماه 1398 )؛ بانک مرکزی قیمت لیر را مجددا اعلام کرد و با رقم 2379 تومان آغاز و نسبت به روز شنبه با 6 تومان کاهش همراه بود.

روز سه شنبه (18 تیرماه 1398 )؛ در آغاز روز سه شنبه هم باز هم قیمت لیر با کاهش نسبت روز قبل همراه بود و رقمی معادل 2358 تومان را بر روی تابلو صرافی ملی ثبت کرد.

روز چهارشنبه ( 19 تیر ماه 1398 )؛ با توجه به ثبات خوبی که در این هفته در موضوع قیمت ارز ها داشتیم قیمت لیر هم در روز چهارشنبه بدون تغییر نسبت به روز قبل آخر هفته آرامی را سپری کرد.

روز پنجشنبه ( 20 تیر ماه 1398 )؛ آخرین روز هفته هم برای لیر با کاهش قیمت همراه بود و هر لیر ترکیه با رقم 2344 تومان قیمت گذاری شد تا هفته ای کاملا با ثبات را بانک مرکزی برای قیمت لیر و سایر ارز ها رقم بزند.

اهمیت قیمت دلار و لیر ترکیه

با توجه به حجم وسیع مبادلات کالایی ایران با سایر کشور ها بیشترین ارزی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرد دلار آمریکاست و البته لیر ترکیه، می توان گفت دولت بیشترین تلاش را برای حذف دلار از مبادلات خود با دنیا دارد و تقریبا در این امر هم تا حدودی موفق بوده، اما هنوز نتوانسته بصورت کامل دلار را حذف کند از این رو قیمت دلار کانادا ، قیمت دینار عراق ، قیمت یورو و ... همانند قیمت دلار هر روزه توسط فعالان اقتصادی بررسی می شود تا بتوانند کالا های خود را بروز بفروشند.

اهمیت قیمت ارز شاید تا چند سال قبل خیلی روی اقتصاد خرد کشور تاثیر گذار نبود یا بهتر بگوییم قیمت ارز تا این اندازه نوسان نداشت که اقتصاد خرد را تحت تاثیر بگذارد و این دوران پر نوسان که وارد سال دوم شده است حسابی قیمت ارز را برای عوام جامعه مهم کرده است و افراد عادی جامعه که نه صادرات دارند و نه واردات هر روز مشغول چک کردن قیمت دلار و سایر ارز ها هستند تا بتوانند قیمت محصولاتشان را در بازار مشخص کنند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.