بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

قیمت گذاری دستوری کمر صنعت کشور را شکسته است / سامانه ها، فسادزا هستند

از وزارت صمت درخواست داریم که مشخص کند چقدر ارز به صنایع اختصاص می یابد تا ما بتوانیم برنامه ریزی کنیم.

قیمت گذاری دستوری کمر صنعت کشور را شکسته است / سامانه ها، فسادزا هستند
تین نیوز

سیدصولت مرتضوی، دبیرکل خانه صمت در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن: ما صنعتگران به شدت از عملکرد سامانه ها ناراضی هستیم. این سامانه ها تکالیف اضافی را بر دوش صاحبان صنایع گذاشته است و نقشی در کنترل فساد ندارد. تمام فسادهای بزرگ در همین سیستم های سامانه ای و ظاهرا کنترلی روی داده است رکورد فساد در این سامانه ها شکسته شده است، نارضایتی خودمان را از این وضعیت در این روز مقدس عرض می کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از اقتصادآنلاین، مرتضوی گفت: بی برنامگی در تخصیص ارز در جهت واردات مواد اولیه شرکت ها باعث نارضایتی واحدهای تولیدی گردیده و هر روز به یک بهانه ای ثبت سفارش ها توسط بانک مرکزی متوقف می شود. از وزارت صمت درخواست داریم که مشخص کند چقدر ارز به صنایع اختصاص می یابد تا ما بتوانیم برنامه ریزی کنیم.
بارها گفته ایم که قیمت گذاری دستوری کمر صنعت کشور را شکسته است و نفع و فایده ای در کنترل تورم نداشته است. ثابت شده است که نظام قیمت گذاری دستوری هیچ کمکی نمی کند و به کیفیت تولید ضربه زده است. چه کسانی به دنبال این هستند که با قیمت گذاری دستوری کمر تولیدکننده را بشکند؟ خواهش من این است که یک بار برای همیشه و قبل از این که دیر شود به این خواسته به حق صنعتگران توجه کنید.

مسابقه غول تورم و افزایش حداقلی حقوق کارگران لکه ننگی برای اقتصاد ما است، هر روز سفره کارگران کوچک تر می شود، ما به عنوان بخش تولید این آمادگی را داریم که به جای چانه زنی برای حداقل حقوق، با وزارت کار همراهی کنیم، نمی شود که تورم ۵۰ درصد و افزایش حقوق ۲۰ درصد باشد.

تولید صنعتی بدون همراهی اصناف غیرممکن است و قوانین باید در جهت تسهیل کسب و کار اصناف باشد. مخالف مالیات ستانی دولت نیستیم، اما به نحو هزینه کرد مالیات منتقد هستیم. مالیات باید صرف زیرساخت های کشور شود نه این که صرف هزینه های جاری و پرداخت حقوق شود.

دولت هر سازی زده، تولیدکننده هه رقصیده اند، یک جوری بزنید که بتوانیم برقصیم، این آخر عمری دیگر کمر نداریم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.