بازدید سایت : ۴۴۹۷۹

پیش بینی بازارهای نوظهور و بزرگ ترین اقتصاد جهان تا ۲۰۷۵

چین طبق پیش بینی ها تا ۲۰۷۵ با کاهش جمعیت به ۱.۰۲ میلیارد نفر و دستیابی به تولید ناخالص داخلی به ۶۶.۱۶ تریلیون دلار که ۲۰.۳۹ درصد از اقتصاد جهانی را تشکیل می دهد، بزرگ ترین اقتصاد جهان خواهد بود.

پیش بینی بازارهای نوظهور و بزرگ ترین اقتصاد جهان تا ۲۰۷۵
تین نیوز

چین طبق پیش بینی ها تا ۲۰۷۵ با کاهش جمعیت به ۱.۰۲ میلیارد نفر و دستیابی به تولید ناخالص داخلی به ۶۶.۱۶ تریلیون دلار که ۲۰.۳۹ درصد از اقتصاد جهانی را تشکیل می دهد، بزرگ ترین اقتصاد جهان خواهد بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، پیش بینی بازارهای نوظهور تا ۲۰۷۵ حاکی از آن است که رشد بالقوه جهانی تا این سال به احتمال زیاد کاهش خواهد داشت که دلیل آن به طور عمده رشد کندتر نیروی کار است. این رشد به طور متوسط سالانه کمتر از ۳ درصد خواهد بود و به مسیر نزولی ادامه خواهد داد، همچنین انتظار می رود رشد جمعیت جهان که طی پنج دهه گذشته از ۲ درصد در سال به کمتر از یک درصد رسیده است، تا ۲۰۷۵ به صفر برسد.

علاوه بر این پیش بینی می شود بازارهای نوظهور به ویژه در آسیا، تعادل قدرت اقتصادی جهانی را تغییر دهند، آسیا به پیشی گرفتن از بازارهای توسعه یافته امروزی ادامه دهد و تا ۲۰۵۰، پنج اقتصاد بزرگ جهان چین، ایالات متحده، هند، اندونزی و آلمان باشند.

در این میان ایالات متحده آمریکا به دلیل رشد بالقوه کمتر در مقایسه با اقتصادهای بزرگ در حال ظهور، بعید است که عملکرد استثنایی داشته باشد و انتظار می رود رشد بالقوه آن به طور قابل توجهی کمتر از اقتصادهای بزرگ در حال ظهور همچون چین و هند باقی بماند.

در حال حاضر افزایش ارزش دلار ارزش اقتصاد ایالات متحده را بالا برده است، اما انتظار می رود قدرت دلار طی ۱۰ سال آینده کاهش پیدا کند. از سوی دیگر در صورت اجرای سیاست های مناسب، نیجریه، پاکستان و مصر نیز می توانند تا ۲۰۷۵ از بزرگ ترین اقتصادهای جهان باشند.

برای سال های ۲۰۷۰ تا ۲۰۷۹، اقتصادهای نوظهور با رشد ۲.۳ درصدی پیش بینی می شوند که با رشد بهره وری ۱.۱ درصدی، از اقتصادهای توسعه یافته پیشی خواهند گرفت. آسیا با رشد ۲ درصدی سریع ترین منطقه در حال رشد باقی خواهد ماند، با این حال پیش بینی می شود که اقتصاد چین شاهد یکی از بالاترین کاهش ها را داشته باشد.

پیش بینی می شود که رشد اقتصادهای آمریکای لاتین ۱.۹ درصد باشد که به تدریج بالاتر می رود و طی ۱۰ سال شتاب می گیرد. رشد در اروپای مرکزی و شرقی، خاورمیانه و آفریقا نیز به دلیل افزایش سهم اقتصادهای آفریقایی روی ۳.۲ درصد ثابت بماند.

بزرگ ترین اقتصاد جهان تا ۲۰۷۵

طبق پیش بینی ها، چین با پیش بینی جمعیت ۱.۰۲ میلیارد نفری، تولید ناخالص داخلی ۶۶.۱۶ تریلیون دلاری و سهم تخمینی ۲۰.۳۹ درصدی در تولید ناخالص داخلی جهانی تا ۲۰۷۵ بزرگ ترین اقتصاد جهان تا این سال خواهد بود.

تحول اقتصادی چین یکی از برجسته ترین داستان های موفقیت در میان کشورهای با درآمد متوسط است. این کشور تا ۲۰۷۵ به دلیل تولید، صادرات و سرمایه گذاری روی فناوری و زیرساخت، بزرگ ترین اقتصاد جهان خواهد بود. چین با برابری قدرت خرید (PPP) از ایالات متحده به عنوان بزرگترین اقتصاد عصر حاضر پیشی گرفته است و انتظار می رود تا ۲۰۷۵ به طور کامل آن را پشت سر گذارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.