بازدید سایت : ۳۷۰۰۴

نرخ دستوری بلیت های هواپیما باعث ایجاد فساد شده است

نرخ دستوری برای ایرلاین صرفه ندارد و ایرلاین مجبور است بلیت خود را به دلال واگذار کند تا با قیمت بالاتری بفروشد.

نرخ دستوری بلیت های هواپیما باعث ایجاد فساد شده است
تین نیوز

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: نرخ دستوری برای ایرلاین صرفه ندارد و ایرلاین مجبور است بلیت خود را به دلال واگذار کند تا با قیمت بالاتری بفروشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، فرهاد دوایی در خصوص علت افزایش قیمت بلیت های هواپیما اظهار کرد: افزایش قیمت بلیت هواپیما باعث شد دست دلالان از بازار بلیت هواپیما کوتاه شود و بلیت ها به صورت مستقیم به دست مردم می رسد. اگر مردم هزینه بالایی بابت بلیت پراخت می کنند، به این دلیل است که از ایرلاین مستقیما بلیت را خریداری می کنند که باعث قوی تر شدن ایرلاین می شود.

دوایی افزود: ایرلاین وقتی قوی تر شود خدمات بهتری ارائه می دهد و به فکر وارد کردن هواپیما می افتد و سایر مسائل خود را انجام می دهد. آزادسازی نرخ باید انجام می شد، چون نرخ دستوری فساد دارد. نرخ دستوری برای ایرلاین صرفه ندارد و ایرلاین مجبور است بلیت خود را به دلال واگذار کند تا با قیمت بالاتری بفروشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر حداقل و حداکثر قیمت بلیت را مشخص کرده اند، اما مسافر دیگر با کمبود بلیت مواجه نمی شود و بلیت برایش فراهم می شود. با وجود اینکه تعداد پروازها بیشتر نشده، اما بلیت برای مسافران فراهم است. آن تعداد بلیتی را که در گذشته در اختیار دلالان قرار می دادند، در حال حاضر ایرلاین ها به صورت مستقیم می فروشند.

دوایی بیان کرد: پروازها زیاد نشده است. قیمت پروازها در گذشته به گونه ای بود که برای ایرلاین صرفه اقتصادی نداشت، به عنوان مثال قیمت نرمال بلیت مشهد به تهران ۲.۵ میلیون تومان است.

وی خاطرنشان کرد: در دنیا نرخ بلیت بر اساس نفر ساعت پرواز ۶۰ دلار است و برای سایر خدمات باید هزینه ای مجزا پرداخت شود، در حالیکه ایرلاین های داخلی بسته های غذایی و خوراکی به مسافران می دهند.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی عنوان کرد: پرداخت هزینه بلیت برای اتباع همانند سایر کشورهای دنیا باید به صورت دلاری انجام شود. همانطور که ایرانی ها در سایر دنیا هزینه بلیت خود را به صورت دلاری پرداخت می کنند، توریست ها و سایر اتباع نیز باید هزینه های بلیت خود را در ایران به صورت دلاری پرداخت کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.