بازدید سایت : ۲۶۱۲۰

ترانزیت نفت اقلیم با خطوط نفتی جدید؛ از بندر امام

نفت از طریق بندر امام و با خطوط لوله جدید در بندر امام و جزیره نگین ترانزیت نفتی انجام شد و البته می توانیم این ظرفیت را باز هم افزایش دهیم.

ترانزیت نفت اقلیم با خطوط نفتی جدید؛ از بندر امام
تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: نفت از طریق بندر امام و با خطوط لوله جدید در بندر امام و جزیره نگین ترانزیت نفتی انجام شد و البته می توانیم این ظرفیت را باز هم افزایش دهیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، جلیل اسلامی در نشست خبری امروز با اشاره به میزان ورود کالاهای اساسی به بنادر کشور اظهار داشت: از ابتدای امسال تا دو روز گذشته در بنادر کشور ٧ میلیون تن کالای اساسی تخلیه و بارگیری شده و در مدت زمان سه سال گذشته میزان تخلیه و بارگیری در بنادر به طور میانگین هر سال حدود ٢۵ تا ٢۶ میلیون تن بوده است.

وی ادامه داد: کالای اساس موجود در بنادر در حال حاضر حدود  ٣.٩ میلیون تن است که خوشبختانه ظرفیت انبارها بیش از دو برابر این عدد است .هر نوع ورودی را پاسخگو هستیم  ومیزان ورود کالا با خروجی برابری می کند. 

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره میزان ترانزیت از طریق بنادر گفت: از ابتدای امسال تا کنون ترانزیت در حوزه دریایی حدود ۴ میلیون تن بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۴٩ درصد رشد داشته است.

اسلامی همچین با اشاره به افزایش تقاضا از اقلیم برای ترانزیت از مسیر ایران تاکید کرد: تقاضای ترانزیت از سمت اقلیم یه شدت افزایش یافته و به همین دلیل ظرفیت سازی آنی برای این تقاضاها  انجام دادیم تا ترانزیت اقلیم را پاسخ دهیم. بطوریکه  نفت از طریق بندر امام و با خطوط لوله جدید در بندر امام و جزیره نگین این ترانزیت نفتی انجام شد و البته می توانیم این ظرفیت را باز هم افزایش دهیم.

وی همچنین درباره خط دریایی ایران و عراق برای سفرهای اربعین گفت: این خط دریایی فعال است و امسال پیش بینی می کنیم تعداد زوار حسینی افزایش پیدا کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.