بازدید سایت : ۲۶۱۲۰

طالبان از گسترش تجارت افغانستان با ایران خبر داد

سخنگوی وزارت صنعت و تجارت حکومت سرپرست افغانستان اعلام کرد: صادرات این کشور به ایران در طول چهار ماه اول سال جدید شمسی حدود ۱۶ میلیون دلار و واردات نیز به ارزش ۷۴۰ میلیون دلار رسیده است.

طالبان از گسترش تجارت افغانستان با ایران خبر داد
تین نیوز

سخنگوی وزارت صنعت و تجارت حکومت سرپرست افغانستان از توسعه تجارت با تهران خبر داد و اعلام کرد که صادرات این کشور به ایران در طول چهار ماه اول سال جدید شمسی حدود ۱۶ میلیون دلار و واردات نیز به ارزش ۷۴۰ میلیون دلار رسیده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از طلوع نیوز، آخندزاده عبدالسلام جواد سخنگوی این وزارتخانه، اظهار داشت: هم صادرات و هم واردات افغانستان با ایران نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

این گزارش می افزاید: رسانه های ایرانی نیز از افزایش ۱۲۳ میلیون دلاری صادرات غیر نفتی این کشور به افغانستان در سه ماه نخست سال جاری خورشیدی خبر دادند.

حسین روستایی رایزن بازرگانی ایران در کابل گفت: افغانستان کشوری محصور در خشکی است که فقط از بندر «کراچی» پاکستان و چابهار به آب های آزاد دسترسی دارد و بیش از ۹۰ درصد نیازهای خود را از طریق واردات به ویژه از ایران تامین می کند.

وی با اشاره به اینکه ایران همواره شریک اول تجاری افغانستان بوده است، اظهار داشت: کابل کمترین مداخله را در تجارت این کشور دارد و بخش خصوصی با همت خود کارها را پیش می برد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.