بازدید سایت : ۲۶۱۲۰

بریکس، فرصتی مناسب برای توسعه روابط تهران و مسکو

رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه برگزاری نشست روسای بریکس، گفت: ریاست روسیه در بریکس فرصت مناسبی برای توسعه روابط به ویژه در حوزه های اقتصادی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی و فرصت های ترانزیتی، انرژی و تجارت است.

بریکس، فرصتی مناسب برای توسعه روابط تهران و مسکو
تین نیوز

رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه برگزاری نشست روسای بریکس، گفت: ریاست روسیه در بریکس فرصت مناسبی برای توسعه روابط به ویژه در حوزه های اقتصادی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی و فرصت های ترانزیتی، انرژی و تجارت است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمدباقر قالیباف در این دیدار، ضمن تبریکِ برگزاری موفق مجمع پارلمانی بریکس، گفت: بدون شک بریکس در کنار روابط دوجانبه ایران و روسیه، تاثیرات منطقه ای و بین المللی برای هر دو کشور دارد. ریاست روسیه در بریکس فرصت مناسبی برای توسعه روابط به ویژه در حوزه های اقتصادی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی و فرصت های ترانزیتی، انرژی و تجارت است.

وی تاکید کرد: ایران و روسیه ظرفیت بزرگی در توسعه اقتصادی، سرمایه گذاری و مبادلات تجاری دارند.

والنتینا ماتوینکو رئیس شورای فدراسیون روسیه نیز در این دیدار ضمن تسلیت مجدد شهادت رئیس جمهور ایران، گفت: همه ما از این حادثه متأثر شدیم ایشان سهم بسیاری در بهبود روابط بین دو کشور داشتند و امیدواریم این همکاری ها توسط رئیس جمهور جدید تداوم داشته باشد.

وی اظهار کرد: ما از الحاق ایران به بریکس حمایت کردیم و تاکید می کنیم که ایران به صورت فعالانه در تمامی فرمت های این گروه و همکاری ها حضور دارد.

رئیس شورای فدراسیون روسیه ادامه داد: ما باید توافقات در سطح عالی را در مجالس دو کشور تصویب کنیم. حدود ۱۵ سند همکاری بین استان های ایران و روسیه در مرحله هماهنگی است از شما می خواهم که از همکاری های بین استان های ایران و روسیه حمایت کنید

سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه کشورمان طی سخنانی در نشست رؤسای دپارتمان های اطلاع رسانی و سخنگویان وزارت امور خارجه کشورهای عضو بریکس، پیشنهادهای جمهوری اسلامی ایران را در زمینه نقش آفرینی کشورهای عضو در حوزه رسانه ای و اطلاع رسانی در مسیر دستیابی به اهدافی همچون تحقق جهان عادلانه و چند قطبی تشریح کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در این نشست بر لزوم راه اندازی شبکه اطلاعاتی بریکس (BRICS Information Network) به منظور اطلاع رسانی و تبادل اطلاعات میان کشورهای عضو بریکس تأکید کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در این راستا تاکید کرد: مقابله با جریان های مخالف فعالیت آزاد رسانه ای کشورهای عضو در غرب، مقابله با کمپین های اخبار گمراه کننده و جعلی، مقابله با آثار منفی تحریم های یکجانبه و اقدامات یکجانبه قهرآمیز علیه کشورهای عضو از طریق اطلاع رسانی جنبه های مختلف تاثیر تحریم ها به ویژه جنبه های حقوق بشری می تواند از کارکردهای این شبکه اطلاعاتی باشد.

وی ادامه داد: تقویت هماهنگی و همکاری رسانه ای میان اعضای کشورهای عضو از طریق اتصال شبکه های اطلاع رسانی و خبری اعضا و ایجاد سازوکار به اشتراک گذاری اخبار در حوزه های مورد علاقه طرف ها ضروری به نظر می رسد.

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه در ادامه از دستور کار این نشست در زمینه ایجاد سازوکارهای مشترک برای بهره گیری از توانمندی رسانه ای کشورهای عضو بریکس در مسیر تحقق اهداف این گروه، گفت: اقدام مشترک در ترویج اهداف و پوشش رسانه ای نشست بعدی سران بریکس در کازان روسیه می تواند یک مانور مشترک برای گام نهادن عملی در مسیر بسیج ظرفیت های رسانه ای اعضا به سمت اهداف مشترک باشد.

کنعانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کشورهای پیشرو منطقه غرب آسیا در حوزه توسعه رسانه ها است، آمادگی کشورمان را برای مشارکت در ارتقای جایگاه بین المللی بریکس با استفاده از ظرفیت رسانه ای خود اعلام کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.