بازدید سایت : ۳۱۴۹۴

لزوم همپوشانی فعالیت های کشورهای حوزه خلیج فارس در توسعه سواحل مکران

​وزیر خارجه ایران با اشاره به اینکه توسعه سواحل مکران در انزوا شکل نمی گیرد، گفت: همپوشانی فعالیت های کشورهای حوزه خلیج فارس به توسعه سواحل مکران کمک می کند.

لزوم همپوشانی فعالیت های کشورهای حوزه خلیج فارس در توسعه سواحل مکران
تین نیوز

وزیر خارجه ایران با اشاره به اینکه توسعه سواحل مکران در انزوا شکل نمی گیرد، گفت: همپوشانی فعالیت های کشورهای حوزه خلیج فارس به توسعه سواحل مکران کمک می کند.

 

 

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، سید عباس عراقچی درباره توسعه سواحل مکران گفت: در این سه سال فعالیت علمی من افزایش پیدا کرد و به همین حوزه توسعه دریامحور علاقه مند شدم. توسعه سواحل مکران در انزوا شکل نمی گیرد. ما باید به یک همکاری منطقه ای پیش بروییم. کشورهایی که آن طرف خلیج فارس حضور دارند و همپوشانی فعالیت آنان کمک به توسعه سواحل مکران می کند.

وی افزود: این یک گنجی در اختیار ایران است. ما ۷۰۰ کیلومتر سواحل دریایی داریم. منطقه مکران پر از ثروت است. توسعه بنادر در دستورکار دولت است و تلاش می کنیم سهم خود را انجام دهیم.

وزیر خارجه در خصوص مسیرهای ترانزیتی اظهار داشت: ایران موقعیت ترانزیتی برجسته ای دارد. ما کمتر از این فرصت های ترانزیتی کمتر استفاده کردیم. تاخیرهای موجود باعث شده مسیر ها جابجا شوند. این از وظایف دولت است و وزارت خارجه سهم خود را برای تکمیل مسیرها و توسعه ظرفیت ها ادا می کند.

وزیر خارجه درباره روابط با چین و روسیه گفت: چین و روسیه، دوستان نزدیک ما هستند و شراکت ما با آنها راهبردی است. این دو کشور در زمان سختی و تحریم در کنار ما بودند. ما روابط با چین و روسیه و دوستان را محکمتر خواهیم کرد و گسترش خواهیم داد. ما یک چشم انداز ۲۵ ساله با چین طراحی کردیم. با روسیه یک برنامه ۱۰ ساله داریم و دارد برای برنامه ۲۰ ساله مذاکره می شود. روابط با این دو ادامه پیدا خواهد کرد.

عراقچی با اشاره به عضویت ایران در پیمان شانگهای، بریکس و فعال کردن ظرفیت ها در این خصوص گفت: یکی از مباحث مهم ما بحث دیپلماسی اقتصادی است. معتقدم وزارت خارجه باید در مدار پیشرفت اقتصادی کشور قرار بگیرد. وظیفه وزارت خارجه این است که باید راه را برای فعالان بخش اقتصادی باز کند. ما باید موانع را رفع و تسهیلات ایجاد کنیم. باید فضاهای سیاسی جدیدی را پیدا کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.