بازدید سایت : ۲۱۹۷۳

مشارکت سرمایه گذاران قطری در توسعه بندر دیر

در سه سال دولت آیت الله رئیسی بیش از یک میلیون تن کالا به ارزش ۲.۵ میلیارد دلار از بنادر دیر و کنگان صادر شده است.

مشارکت سرمایه گذاران قطری در توسعه بندر دیر
تین نیوز

علی باستین از افزایش صادرات در بنادر دیر و کنگان خبر داد و اظهار داشت: در سه سال دولت آیت الله رئیسی بیش از یک میلیون تن کالا به ارزش ۲.۵ میلیارد دلار از بنادر دیر و کنگان صادر شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از سی نیوز، باستین با بیان اینکه دو بندر دیر و کنگان در زمینه صادرات، واردات و ترانزیت فعال هستند گفت: دیر و کنگان به بنادر ترانزیت و صادراتی تبدیل شده است.

وی ترانزیت پنج هزار رأس دام زنده و ۷۰۰ دستگاه خودرو سواری، ون و اتوبوس از بنادر دیر و کنگان را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: طرح های توسعه زیرساخت بنادر دیر و کنگان آغاز شده و در این راستا ضمن توسعه موج شکن و افزایش مساحت حوضچه بندر کنگان، ۳ هکتار محوطه سازی و اسکله های تجاری در بندر دیر افتتاح شده و یا در حال اجرا است.

باستین ایجاد ساختمان های قرنطینه، بهداشت، استاندارد، دامپزشکی و گذرنامه در بنادر دیر و کنگان را مورد اشاره قرار داد و گفت: این مراکز شبانه روز فعالیت می کنند.

وی از مشارکت سرمایه گذاران قطری در توسعه بندر دیر خبر داد و تصریح کرد: با انعقاد تفاهم نامه در راستای توسعه مبادلات تجاری، سرمایه گذاران قطری در توسعه زیرساخت های بندر دیر مشارکت می کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از توسعه روابط اقتصادی و تجاری بوشهر با کشور همسایه و دوست عربستان خبر داد و گفت: با مذاکرات مسئولان استان بوشهر و مکاتبات وزارت امور خارجه با دولت عربستان، روابط اقتصادی و تجاری از طریق بندر بوشهر یا بندر کنگان با عربستان به ویژه بندر دمام توسعه می یابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.