بازدید سایت : ۳۶۲۵۹

مرحله سوم ثبت نام وام بازنشستگان از طریق کانون های بازنشستگی آغاز شد

بازنشستگان تا سوم آبان فرصت دارند از طریق کانون های بازنشستگی اقدام کنند.

مرحله سوم ثبت نام وام بازنشستگان از طریق کانون های بازنشستگی آغاز شد
تین نیوز |

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی با اعلام این که مهلت ثبت نام متقاضیان تسهیلات قرض الحسنه بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی، از امروز ۲۲ مهر آغاز شده است، گفت: بازنشستگان تا سوم آبان فرصت دارند از طریق کانون های بازنشستگی اقدام کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان تأمین اجتماعی، محسن تقیانی افزود: در این مرحله ۴۰ هزار فقره به متقاضیان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می شود.

تقیانی اضافه کرد: شرایط دریافت تسهیلات قرض الحسنه ویژه بازنشستگان، دارا بودن سن حداکثر ۷۸ سال، عدم مسدودی حساب، مالکیت تلفن همراه به نام شخص متقاضی، عدم سابقه چک برگشتی، عدم بدهی معوق به سیستم بانکی کشور (بابت شخص متقاضی یا ضمانت وام دیگران)، عدم استفاده از تسهیلات مشابه طی ۲ سال گذشته و داشتن موجودی مکفی در حساب بانکی شخص به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

وی اظهار داشت: بازنشستگان و مستمری بگیران برای دریافت این تسهیلات، می توانند با مراجعه به کانون های بازنشستگی در سراسر کشور، نسبت به ثبت نام تسهیلات اقدام کنند و در صورت داشتن هرگونه سوال یا ابهام به صورت ۲۴ ساعته می توانند با شماره گیری تلفن ۱۴۲۰ با کارشناسان مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین اجتماعی تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت کنند.

تقیانی افزود: با پرداخت تسهیلات در این مرحله، در مجموع از ابتدای سال جاری ۱۲۰ هزار فقره تسهیلات به مستمری بگیران تامین اجتماعی پرداخت شده است و این روند تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

همچنین تامین اجتماعی پیش از این از پرداخت ۴۰ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به بازنشستگان این سازمان با اعتباری بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان در مرداد ماه امسال خبر داده بود.

رقم تسهیلات پرداختی به بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۰ میلیون تومان افزایش یافته و به ۳۰ میلیون تومان رسیده است.

ارتقای معیشت بازنشستگان از اولویت های این سازمان است و این تسهیلات که با همکاری بانک رفاه کارگران به بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت می شود، مرحله اول از پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در سال جاری بود.

در سال گذشته ۲۵۹ هزار فقره وام ۲۰ میلیون تومانی در هفت مرحله به بازنشستگان پرداخت شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.