بازدید سایت : ۳۴۳۶۵

واردات از صادرات پیشی گرفت / فعالیت ۹۰ درصدی سامانه جامع گمرکی

واردات از صادرات پیشی گرفت / فعالیت ۹۰ درصدی سامانه جامع گمرکی

تین نیوز | رئیس کل گمرک ایران از وجود فاصله 3 میلیارد دلاری بین واردات و صادرات خبر داد و گفت: 90 درصد کل واردات کشور در سامانه جامع گمرکی ثبت می شود.
 
مسعود کرباسیان عصر امروز در حاشیه نشست خبری وزیر اقتصاد به مناسبت هفته ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد گفت: در حال حاضر، میزان صادرات کشور به 31 میلیارد دلار و واردات نیز به 34 میلیارد دلار رسید؛ بنابراین در این بخش 3 میلیارد دلار فاصله واردات و صادرات داریم.
 
معاون وزیر اقتصاد با اشاره به لزوم تدوین اسناد به صورت الکترونیکی اظهارداشت: مردم باید بتوانند نیازهای خود را به صورت الکترونیکی رفع کنند و از اینرو نیاز است تا رابطه مردم با کارکنان دولت به حداقل ممکن برسد.
 
رئیس کل گمرک ایران به وضعیت سامانه جامعه گمرکی پرداخت و افزود: در حال حاضر، 90 درصد واردات کشور از طریق این سامانه انجام می شود و می توان اطلاع رسانی ها را در گمرک ردیابی کرد.
 
همچنین در ادامه این نشست، محمد پاریزی معاون بانک و بیمه وزارت اقتصاد نیز گفت: شفافیت در عملکرد بانک ها و بیمه ها به صورت دو پروژه ملی در حال انجام است و معماری نظام یکپارچه عملیات بانکی یکی از محورهای تحول بانکی است که در دستور کار داریم.
 
وی ادامه داد: همچنین در بخش بیمه نیز تیمی از متخصصان درباره طراحی نظام یکپارچه بیمه ای کار را شروع کرده اند. البته ارتقای نظارت و توسعه نظارت از دیگر راهبردهای اصلی مقابله با فساد است.
 
معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه توسعه نظارت داخلی و حسابرسی مورد تاکید وزارت اقتصاد و بانک مرکزی است افزود: بنگاه ها نیز باید نظارت داخلی داشته باشند. البته اقداماتی هم در حوزه مدیریت برای مبارزه با فساد باید انجام شود و به جای اینکه سیستم ها فرد محور باشند، باید سیستم محور شوند.
 
همچنین در ادامه، علی عسکری رئیس کل سازمان امور مالیاتی عدم انتشار اطلاعات در اقتصاد و نبود شفافیت اقتصادی را از مشکلات دانست و گفت: در این شرایط مودی می تواند درآمد خود را کتمان کند.
 
معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه طی امسال و سال آینده سیستم جامع مالیاتی به صورت کامل پیاده سازی می شود گفت: هرچقدر بتوانیم رابطه مودی و ممیز و همچنین رابطه ممیز با پرونده را قطع کنیم، از فساد جلوگیری می شود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.