بازدید سایت : ۶۵۶۹۵
رئیس کل گمرک:

واردات کالا در سال گذشته ۶ درصد رشد داشت

واردات کالا در سال گذشته ۶ درصد رشد داشت
|

تین نیوز | در آمدهای گمركی 65 درصد رئیس كل گمرك ایران گفت : با اینكه واردات كالا در سال گذشته 6 درصد رشد داشته اما در آمدهای گمركی 65 درصد افزایش یافته است .

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی گمرك ایران ، مسعود كرباسیان این مطلب را در كارگاه آموزشی ذیحسابان ، مسئولین و كارشناسان امور مالی گمركات سراسر كشور عنوان كرد و افزود : سامانه جامع گمركی و سامانه جامع اداری و مالی نقش قابل توجهی در افزایش در آمدهای گمركی در سال گذشته داشته اند .

رئیس كل گمرك ایران در ادامه مدیریت واردات را امری ضروری دانست و بر تخصیص بهینه منابع ارزی برای واردات كالا تأكید كرد.

دكتر كرباسیان گفت : حمایت از تولید داخل از سیاستهای اصلی گمرك است و ما در گمرك به نحوی برنامه ریزی كرده ایم تا مواد اولیه تولید كنندگان داخلی با كمترین هزینه از گمرك ترخیص شود كه البته این امر حمایت های تعرفه ای را هم می طلبد .

رئیس كل گمرك ایران سپس به تبیین وضعیت اقتصادی كشور پرداخت و گفت : نشانه های اقتصاد بدون نفت همزمان با افت قیمت جهانی نفت دارد شكل می گیرد و با این وضعیت دولت حمایت از توسعه صادرات غیر نفتی را در اولویت برنامه های خود قرار داده است و گمرك هم در این مسیر پیش می رود .

كرباسیان با اشاره به تفاوت نظام گمركی با سیستم مالیاتی در كشور بر حساسیت نقش گمرك در زنجیره تأمین و امنیت سلامت جامعه تأكید كرد و این نقش را با توجه به ارتباط مستقیم با زندگی مردم پر اهمیت توصیف نمود. رئیس كل گمرك ایران همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به نواقص سیستم مالی گمرك در گذشته اشاره داشت و حسابداری تعهدی را امری ضروری خواند و از همكاری های بسیار خوب سازمانهای نظارتی از جمله دیوان محاسبات با گمرك تشكر كرد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.