بازدید سایت : ۴۱۰۹۳

BRT خوارزمی طالقانی کرج آماده بهره برداری شد

فاز اول سامانه اتوبوس تندرو کرج دوشنبه ۱۸ تیرماه به بهره برداری می رسد.

BRT خوارزمی طالقانی کرج آماده بهره برداری شد
تین نیوز

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج گفت: فاز اول سامانه اتوبوس تندرو کرج دوشنبه ۱۸ تیرماه به بهره برداری می رسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محسن امیدوار حسینی اظهار کرد: راه اندازی این سامانه جزء وعده های ادوار گذشته مدیریت شهری کرج به مردم بود که چندین مرتبه تا مرحله کلنگ زنی پیش رفت اما اجرایی نشد.

امیدوار حسینی ادامه داد: این پروژه در دوره ششم روی ریل اجرا قرار گرفت و فاز اول آن طی فرایندی جهادی و چندین ماه کار و تلاش شبانه روزی به طول ۱۵ کیلومتر آماده بهره برداری شده است.

وی با بیان اینکه برای تکمیل و بهره برداری از این پروژه بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان از اعتبارات شهری هزینه شده ، افزود: ثبت تخلفات و مدیریت ترافیک در طول مسیر کاملاً هوشمند خواهد بود، ضمن اینکه مسافران در ۱۸ ایستگاه تعبیه شده در مقاصد بین راهی قادر به استفاده از BRT در محدوده چهارراه آیت الله طالقانی تا دانشگاه خوارزمی حصارک خواهند بود.

امیدوار حسینی تصریح کرد: ۴۰ دستگاه اتوبوس نو برقی در کنار حداقل ۲۰ دستگاه اتوبوس دیزلی کارِ جابجایی مسافران در مسیر را انجام می دهند که در کاهش ترافیک و مشکلات شهری و صرفه جویی در مصرف سوخت و رقم خوردن سفری ایمن، ارزان و بدون اتلاف زمان برای شهروندان نقش بسزایی ایفا می کند.

این مسئول تاکید کرد: طول کل مسیر پیش بینی شده بالغ بر ۳۰ کیلومتر به صورت رفت و برگشت با پیش بینی ۳۵ ایستگاه در حدفاصل ایستگاه متروی شهید سلطانی کرج (پل فردیس) تا میدان خوارزمی حصارک است که مابقی مسیر تا پایان شهریور ماه امسال زیر بار ترافیکی می رود.

وی افزود: مسیر حرکت اتوبوس ها در فاز نخست سامانه اتوبوس تندرو کرج در ۹۰ درصد از طول راه با نصب موانع ترافیکی جدا سازی شده بنابراین شهروندان در کمترین زمان ممکن و بدون مواجهه با هرگونه ترافیک و در طول ساعات صبح الی شب قادر به جابه جایی در محدوده مورد نظر خواهند بود که رکوردی کم سابقه به شمار می رود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.