بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

◄ بیانیه فعالان حمل و نقل ریلی در حمایت از دکتر پزشکیان داوطلب انتخابات ریاست جمهوری

جمعی از فعالان و کارشناسان حوزه حمل و نقل ریلی در پایان گردهمایی ریلی ها با صدور بیانیه ای حمایت خود را از دکتر مسعود پزشکیان کاندیدای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردند.

بیانیه فعالان حمل و نقل ریلی در حمایت از دکتر پزشکیان داوطلب انتخابات ریاست جمهوری
تین نیوز

جمعی از فعالان و کارشناسان حوزه حمل و نقل ریلی در پایان گردهمایی ریلی ها با صدور بیانیه ای حمایت خود را از دکتر مسعود پزشکیان کاندیدای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردند.

به گزارش تین نیوز، فعالان و کارشناسان حوزه حمل و نقل در بیانیه مذکور با اشاره به چالش های روزافزون در بخش های مختلف حمل و نقل دکتر پزشکیان را کاندیدای اصلح برای عبور از این چالش ها دانستند. متن این اعلامیه به شرح زیر است:

این روزها میهن عزیز و هم میهنان عزتمند ایران، زمین در تب و تاب انتخاباتی دیگر به سر می برند. این بار با حضور دکتر مسعود پزشکیان کاندیدای خوشنام در بین نامزدهای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، شور و اشتیاقی متفاوت در میان آحاد مردم به وجود آمده و رایحه مردمسالاری دینی در بین افشار مختلف جامعه پیچیده است.

فعالان صنعت ریلی نیز همچون سایر اقشار در این انتخابات حضوری موثر و چشم گیر خواهند داشت چرا که در شرایط موجود چالش های متعدد و بحران های فرصت سوز، بخش های مختلف حمل و نقل ریلی کشور را مورد هجوم قرار داده و نیاز به مدیری صادق در بالاترین سطح اجرایی کشور بیش از هر زمان دیگر، برای مواجهه صحیح با چالش ها و عبور از بحران ها، احساس می شود.


در بخش ریلی، وضعیت فعالان این صنعت چنان درهم پیچیده و آشفته است که موجب خروج سرمایه از حمل و نقل ریلی و تعطیلی کارخانه های قدیمی و شناخته شده مرتبط با این صنعت شده است.

خصوصی سازی ناقص و سردرگم، رگولاتوری ناکارآمد شرکت راه آهن، کاهش شدید سرعت بازرگانی و فرسودگی ناوگان مسافری و باری، کمبود شدید لکوموتیو آماده به کار و سرد شدن نیمی از لکوموتیوهای موجود در کشور، کاهش متوالی سهم بار ریلی از کل بار کشور، به نحوی که طی چهار سال اخیر منفی بوده و رکورد سال های متوالی منفی بودن را شکسته است، از تبعات مدیریت در سه سال اخیر است.

مدیریت سلیقه ای و گاه سیاست زده در راس شرکت راه آهن و تقابل و حتی جدال این شرکت با بخش خصوصی، نارضایتی کارکنان پرشمار شرکت راه آهن از وضعیت حقوق و معیشت خود، دخالت های غیر اصولی دولت در اقتصاد ریل با قیمت گذاری دستوری کرایه بار و مسافر، متصل نبودن شبکه ریلی به چشمه های بار و مسافر و تکمیل نبودن کریدورهای ریلی شمال و جنوب و شرق و غرب، به هم خوردن تعادل عرضه و تقاضای بلیت قطار و نارضایتی مسافران از کمبود بلیت، کار را برای فعالان صنعت ریلی دشوار کرده و آنها را به نامه نگاری با مسئولان اجرایی ارشد کشور واداشته بدون این که نتیجه ای از این استمدادها به دست آید.

جامعه حمل و نقل ریلی کشور، مواجهه صحیح با چالش های پیش گفته و عبور از شرایط بحرانی کنونی را در گرو نگرش علمی و تخصصی به حوزه حمل و نقل و ارائه راهکارهایی برای ارتقاء جایگاه این حوزه در اقتصاد کشور، تقویت زنجیره اقتصاد بخش حمل و نقل و همچنین راه حلهایی برای بهبود وضعیت معیشت شاغلان و دست اندرکاران شقوق مختلف این حوزه، خصوصا حلقه های اقشار پایین دست و کم درآمد این زنجیره، می داند.

فعالان حمل و نقل ریلی با لحاظ کردن موارد فوق و با احساس تعلقی که به ارتقاء جایگاه حوزه حمل و نقل ریلی دارند، و با توجه به شناختی که از دیدگاه ها و توانمندی های جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان برای عبور از چالش ها و بحران های کنونی این حوزه دارند پشتیبانی تام و تمام خود را از این خدمت گذار صادق و فهیم و پاک دست در انتخابات پیش رو اعلام میدارند.

هشتم تیرماه ۱۴۰۳ روزی تاریخ ساز برای میهن اسلامی و روزی سرنوشت ساز برای جامعه حمل و نقل کشور است. باشد که خانواده بزرگ حمل و نقل ایران با آرای هوشمندانه خود به دکتر مسعود پزشکیان، برگ سبز دیگری بر تاریخ شکوفایی میهن و بالندگی صنعت حمل و نقل بیفزایند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس

    دکتر پزشکیان انسان شایسته ومایه افتخار ملت ایران است خدا اورا در انجام وظیفه خطیر ریاست جمهوری موفق کند انشاء الله اگر( مارکین وناکثین وخوارج )مزاحم وچوب لای چرخ وی نگذارند وجود او برای صلح جهانی وپایداری نظم جهانی هم غنیمت خواهد بود