بازدید سایت : ۸۳۱۳۷
مدیرعامل انجمن خیرین راه و ترابری در گفتگو با تین نیوز عنوان کرد:

◄ اجرای طرح کاهش خطر سوانح موتور سیکلت در روستاها / برگزاری مراسم یادبود قربانیان تصادفات جاده ها در آبان ماه

مدیرعامل انجمن خیرین راه و ترابری با تشریح فعالیت های اخیر این انجمن از اجرای طرحی برای آشکارسازی و کاهش خطر سوانح 200 هزار دستگاه موتورسیکلت در روستاهای کشور خبر داد.

اجرای طرح کاهش خطر سوانح موتور سیکلت در روستاها / برگزاری مراسم یادبود قربانیان تصادفات جاده ها در آبان ماه
تین نیوز |

مدیرعامل انجمن خیرین راه و ترابری با تشریح فعالیت های اخیر این انجمن از اجرای طرحی برای آشکارسازی و کاهش خطر سوانح 200 هزار دستگاه موتورسیکلت در روستاهای کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، سید حسین میرشفیع با اشاره به برگزاری نشست مشترک انجمن خیرین راه و ترابری، جمعیت طرفداران ایمنی راه ها و مسئولان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای پیگیری طرح های مشترک در موضوعات مرتبط با ایمنی حمل و نقل، بیان کرد:

انجمن خیرین راه و ترابری برای مشارکت در 20 درصد هزینه ها و تامین پیش نیازهای فنی و اجرایی به منظور رفع نقاط حادثه خیز اعلام آمادگی کرده بود. در این جلسه مقرر شد اقدامات ما و سازمان راهداری با هماهنگی و شتاب بیشتری انجام شود.

وی تصریح کرد: تعدادی از پروژه های ما برای رفع نقاط حادثه خیز در حال اجرا است و امیدواریم سازمان راهداری و دولت نیز با تامین منابع لازم به این روند سرعت ببخشند.

میرشفیع، با تاکید بر این که رفع نقاط حادثه خیز تاثیر به سزایی در کاهش تلفات سوانح جاده ای دارد، بیان کرد: تجهیز منابع به عنوان گلوگاه مهم این کار به شمار می آید و انجمن خیرین راه و ترابری و سازمان راهداری برای تامین سهم بودجه دولت در این امر، هم افزایی و همکاری خواهند کرد. به گفته مدیرعامل انجمن خیرین راه و ترابری، این انجمن به همراه جمعیت طرفداران ایمنی راه ها و سازمان راهداری، پیگیر اختصاص 60 درصد از کل جرایم رانندگی به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و سازمان دهیاری ها و شهرداری های کشور به منظور هزینه کرد در بحث ایمنی راه ها است که این تخصیص تاکنون توسط خزنه داری کل و سازمان برنامه و بودجه انجام نشده ودر صورت انجام، تحول بزرگی در زمینه ایمنی راه ها رقم خواهد خورد.

وی همچنین به اجرای طرحی برای کاهش خطر سوانح موتورسیکلت ها در روستاها اشاره و اظهار کرد: مقرر است در فاز اول این طرح 200 هزار موتورسیکلت در روستاها به شبرنگ های مناسب مجهز شوند که گام مهمی در آشکارسازی و کاهش خطرسوانح این وسیله نقلیه پرمصرف روستاها، به شمار می آید.

میرشفیع در ادامه به راه اندازی سامانه برخط اعلام سوانح به پلیس راهور به عنوان یکی دیگر از پروژه های انجمن خیرین راه و ترابری اشاره کرد و افزود: این سامانه اکنون آماده شده و در انتظار هماهنگی های نهایی با معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات ناجا (فاوا) هستیم که سامانه مذکور به سامانه های پلیس متصل شود.

مدیرعامل انجمن خیرین راه و ترابری در پایان با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی و آموزش در کاهش سوانح و تلفات جاده ها، خاطرنشان کرد: اقدامات انجمن خیرین راه و ترابری و جمعیت طرفداران ایمنی راه ها و سازمان راهداری در زمینه آموزش و فرهنگ سازی، خصوصا در حوزه استفاده از ظرفیت های صدا و سیما در نشست مشترک اخیر مورد بحث و بررسی قرار گرفت و برای برگزاری هر چه بهتر و موثرتر مراسم یادبود قربانیان تصادفات رانندگی در راستای فرهنگ سازی و کاهش تلفات جاده ای ، در اواخر آبان ماه نیز برنامه ریزی شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.